Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 38 van 104 EersteEerste ... 2836373839404888 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 371 t/m 380 van 1037
    Moderator

Standaard

Ik dacht dat je het over je eigen slagwerk had, maar als het van de zaal/jeugdcentrum is moeten ze zich idd diep schamen en is het niet jouw zorg. Het vervelende is dat je dan moet roeien met de riemen die je hebt en dat is drie keer kut als je zelf goede spullen hebt.

Ik zou mijn eigen setje neerzetten, is zo klaar en iemand anders mag daar dan niet op spelen want ik haal het direct na mijn optreden weer weg, punt.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Standaard

Zeker nooit bij een klein amateurfestival geweest? Daar is het zo'n beetje vaste regel. Vooral vanwege ombouwtijd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Moderator

Standaard

Jawel hoor Bert. ik ben ook meerdere malen stagemanager geweest en een standaard 5-delig drumstel kun je in zijn geheel tillen, zeker met twee man, dan de cymbalstands er omheen en dat is binnen twee minuten klaar.

Als er een knap slagwerk staat moet je daar gewoon op spelen, maar vaak zijn die jongens langer bezig om zo'n drumstel naar hun hand te zetten, toms omhoog/omlaag, dan de tijd die ze nodig hebben om hun eigen van te voren in elkaar gezette drumstel er even voor in de plaats te zetten. (linkshandige drummers)

Ik vind het geen probleem als een goede drummer, die goede spullen heeft, daar ook op speelt. Als je moet spelen op vier aan elkaar gebonden pallets is het een ander verhaal, maar het podium van het gemiddelde jeugdcentrum is groot genoeg om even aan de zijkant of achterkant een drumstel op te bouwen, of in de ruimte er naast/achter.

En die microfoons even neerzetten is ook zo klaar, meestal zijn het clipons en de overheads zet je een meter van het centrum van de snare, rolmaatje in je zak en het werkt altijd.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Jawel hoor Bert. ik ben ook meerdere malen stagemanager geweest en een standaard 5-delig drumstel kun je in zijn geheel tillen, zeker met twee man, dan de cymbalstands er omheen en dat is binnen twee minuten klaar.

Als er een knap slagwerk staat moet je daar gewoon op spelen, maar vaak zijn die jongens langer bezig om zo'n drumstel naar hun hand te zetten, toms omhoog/omlaag, dan de tijd die ze nodig hebben om hun eigen van te voren in elkaar gezette drumstel er even voor in de plaats te zetten. (linkshandige drummers)

Ik vind het geen probleem als een goede drummer, die goede spullen heeft, daar ook op speelt. Als je moet spelen op vier aan elkaar gebonden pallets is het een ander verhaal, maar het podium van het gemiddelde jeugdcentrum is groot genoeg om even aan de zijkant of achterkant een drumstel op te bouwen, of in de ruimte er naast/achter.

En die microfoons even neerzetten is ook zo klaar, meestal zijn het clipons en de overheads zet je een meter van het centrum van de snare, rolmaatje in je zak en het werkt altijd.
    Dit heb je best mooi omschreven maar zoals Bert K al zei: in de praktijk werkt het meestal niet zo.
    Mijn ervaring is dat in zulke gevallen vaak wordt afgesproken wie (welke band) welke delen van de backline wil/kan leveren en ze laten het liefst zoveel mogelijk op het podium staan.
    Naast dat in veel zaaltjes van de typische jeugdcentra het podium en de backstage echt te klein zijn om veel spullen (meerder drumsets en kasten e.d.) neer te zetten, menen ze dat het veel tijd scheelt met ombouwen (al dan niet terecht). Misschien ook omdat de ervaring met efficient/snel ombouwen er niet is. Het komt voor dat de backstage niet vast zit aan het podium en dan moet je door het publiek (de backstage is de bovenverdieping bijvoorbeeld). En het scheelt voor veel bands ook een extra auto als vervoer, ze hebben niet allemaal een busje ter beschikking. Althans, zo is mijn ervaring.
    Laatst gewijzigd door Trocar; 25 april 2009 om 22:54
    High Art Through Sheer Incompentence

Moderator

Standaard

Yep, dat is idd vaak genoeg zo.

In de tenten waar iets meer aan een stagehand e.d. gedacht wordt, is het idd vaak zo dat het verhaal van Han ook opgaat. Velen zijn echter nog lang niet zo ver of gewoon eigenlijk te klein, waardoor er idd met backline via verschillende bands wordt geritseld...

Moderator

Standaard

Allemaal waar, maar ik heb bijvoorbeeld een redelijk kostbaar drumstel van Premier en dat klinkt het best met de kwetsbare CS velletjes die A niet makkelijk te krijgen zijn en B zoals ik zeg kwetsbaar zijn en C niet echt goedkoop zijn.

Als je daar een ram en beuk drummer op laat met zijn dikke stokken en gebrek aan techniek, ben je aan een nieuwe set vellen toe omdat ze vol met pitten zullen zitten en een vel met pitten klinkt niet meer.

Dan ben je dus meer dan 100 euro verder omdat je je drumstelletje voor een festivalletje laat gebruiken. Je begrijpt hopelijk dat ik daar geen zin in heb en ik kan me voorstellen dat er veel meer drummers zijn die dat niet willen. Dus staat er een vaak afgeragd setje met vellen die vijf jaar geleden al hadden moeten worden vervangen.

Standaard

Ik heb ooit op een vrij groot festival in Duitsland gespeeld waar het netjes was opgelost. Er waren twee verrijdbare drumpodia. Backstage konden wij het drumstel opbouwen en uitmiken, terwijl de andere band nog stond te spelen. Na afloop was het een kwestie van het ene drumstel van het podium rijden en het andere erop. Multistekker inprikken en klaar. Hele sjieke oplossing.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Standaard

Ja inderdaad, zo doen ze dat bij Vrienden van Amstel ook altijd!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Ik heb ooit op een vrij groot festival in Duitsland gespeeld waar het netjes was opgelost. Er waren twee verrijdbare drumpodia. Backstage konden wij het drumstel opbouwen en uitmiken, terwijl de andere band nog stond te spelen. Na afloop was het een kwestie van het ene drumstel van het podium rijden en het andere erop. Multistekker inprikken en klaar. Hele sjieke oplossing.
    Ja, da's inderdaad een mooie oplossing! Lijkt me ook nog wel een keer mooi.. *droom verder...*
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Mij werd aangeraden een stageplan/rider te maken. Even met de soundengineer gebeld en het leek hem ook een goed idee (vond het erg professioneel). Hier is het eerste resultaat te zien.
    Dit heb ik even snel gemaakt en morgen met de band overleggen. Ze zullen het met het grootste deel wel eens zijn, maar je weet maar nooit :P. Ik stuur 'm ook op naar de tech.
    De dubbele monitor voor de drummer was ook zomaar een idee. Er zijn genoeg monitors, maar het moet wel iets toevoegen natuurlijk.
    Als ik dit lijstje zo zie en ik zie wat voor toetsen jullie gebruiken dan zou ik de toetsen van monitor 2 afhalen.

Jullie keyboard heeft al ingebouwde speakers, als je dan ook nog eens 't geluid over de monitor terug hoort komen krijg je heel erg rare (en vervelende) verschillen omdat er dan 2 verschillende speakers tegen elkaar aan 't spelen zijn.

Zet ook de monitor aan de zijkant van je toetsen en niet ervoor, dat helpt niet, dan wordt het geluid tegengehouden door je keyboard.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten