Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 36 van 104 EersteEerste ... 2634353637384686 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 351 t/m 360 van 1037
    Senior Member

Standaard

Mij werd aangeraden een stageplan/rider te maken. Even met de soundengineer gebeld en het leek hem ook een goed idee (vond het erg professioneel). Hier is het eerste resultaat te zien.
    Dit heb ik even snel gemaakt en morgen met de band overleggen. Ze zullen het met het grootste deel wel eens zijn, maar je weet maar nooit :P. Ik stuur 'm ook op naar de tech.
    De dubbele monitor voor de drummer was ook zomaar een idee. Er zijn genoeg monitors, maar het moet wel iets toevoegen natuurlijk.

Senior Member

Standaard

Vrij normaal lijstje.

Ik krijg regelmatig dit soort popunie lijstjes is een mooie opzet voor bandjes.

Ik zou wel je priklijst aan passen aan de "gulden" standaard die vrijwel overal wordt gebruikt.
    -Drums
    -bas
    -gitaren
    -toetsen
    -overig
    -zang
    En alles wat dubbel is van links naar rechts...zoals het dus ook bij de geluidsman op zijn mixer komt.

In jouw geval
    1 Kick
    2 Snare
    3 Hihat
    4 tom
    5 tom
    6 tom
    7 floor
    8 floor
    9 overhead
    10 overhead
    11 Bass
    12 Gitaar 1L
    13 Gitaar 1R
    14 Gitaar2
    15 Keys L
    16 Keys R
    17 Voc L
    18 Voc C
    19 Voc R
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

Senior Member

Standaard

ok ik zal het veranderen. alleen mis ik in jouw overzicht onderscheid tussen de verschillende toms. en waar staat vocals L/R/C voor?
    Toetsen hoeft niet in stereo.

Standaard

Mooi lijstje idd. 1 puntje: Toetsen is meestal stereo, dus twee DI's. Check dat nog ff.

(En twee monitorgroepen voor de drummer? Tjonge, luxe...)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    ok ik zal het veranderen. alleen mis ik in jouw overzicht onderscheid tussen de verschillende toms. en waar staat vocals L/R/C voor?
    Toetsen hoeft niet in stereo.
    Toms spreekt redelijk voor zich. Worden standaard geprikt van klein naar groot.

Vocals L/C/R staat voor vocals(vokalen/zang) Left/Center/Right. vanuit de zaal gezien.
    De geluidsman heeft dan de voor hem linker zanger op de voor hem linker zang fader staan op zijn mixer. Hij/zij zal minder snel mis grijpen...tenzij hij anders is gewend natuurlijk.
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Mooi lijstje idd. 1 puntje: Toetsen is meestal stereo, dus twee DI's. Check dat nog ff.

(En twee monitorgroepen voor de drummer? Tjonge, luxe...)
    Ja volgens mij is ons keyboard mono. We hebben een Yamaha DGX 530 (net nieuw) en afgelopen gig in mono doorgesluisd naar de PA. Voegt het iets toe als ie in stereo gaat? Ik kan zo gauw niet vinden of ie überhaupt stereo heeft.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Beer Bekijk bericht
    Toms spreekt redelijk voor zich. Worden standaard geprikt van klein naar groot.

Vocals L/C/R staat voor vocals(vokalen/zang) Left/Center/Right. vanuit de zaal gezien.
    De geluidsman heeft dan de voor hem linker zanger op de voor hem linker zang fader staan op zijn mixer. Hij/zij zal minder snel mis grijpen...tenzij hij anders is gewend natuurlijk.
    Maar hoe bedoel je dan vocals als je er meer hebt? Bv zingende drummer. Vocals Rear? En als je zanger, 2 gitaristen en bassist hebt? Dan lijkt 1,2,3,4 me toch makkelijker.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Maar hoe bedoel je dan vocals als je er meer hebt? Bv zingende drummer. Vocals Rear? En als je zanger, 2 gitaristen en bassist hebt? Dan lijkt 1,2,3,4 me toch makkelijker.
    Dat komt feitelijk op het zelfde neer.

In jouw lijstje, of eigenlijk je tekening, heb je de lead zang als 1(kan opzich, gebeurt vaker) dan de toetsten/gitarist zanger die rechts staat, en dan de bassist die links staat. dat is voor jullie logisch in de volgorde van zang partijen(lead/backing vocals etc) maar voor een onbekende is het was onoverzichtelijk.

Lekker van links naar rechts blijven werken houd het simpel.
    met een zingende drummer wordt het
    Voc L(bass)
    Voc C(lead)
    Voc R(git/key)
    Voc Dr(drums)

de naam haalt niet zoveel uit de plaats en volgorde mogen best wat logica hebben.
    Laatst gewijzigd door De Beer; 24 april 2009 om 16:04

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Beer Bekijk bericht
    Dat komt feitelijk op het zelfde neer.

In jouw lijstje, of eigenlijk je tekening, het je de lead zang als 1(kan opzich, gebeurt vaker) dan de toetsten/gitarist zanger die rechts staat, en dan de bassist die links staat. dat is redelijk onoverzichtelijk.

Lekker van links naar rechts blijven werken houd het simpel.
    met een zingende drummer wordt het
    Voc L(bass)
    Voc C(lead)
    Voc R(git/key)
    Voc Dr(drums)

de naam haalt niet zoveel uit de plaats en volgorde mogen best wat logica hebben.
    Het is indd voor een tech die niet geregeld meegigd wel makkelijker (want hij onthoudt wss het verschil tussen vocals 2 en 3 niet als zijnde vocals 2 en 3).
    Denken jullie dat de positie van mijn eigen amp op deze manier goed is? Ik twijfel er heel erg over (hij staat nu naast m'n monitor). Ik hoor 'm zelf natuurlijk optimaal op deze manier, maar moet 'ie voor de andere drie bandleden over de monitor gaan?

Senior Member

Standaard

Dat is idd redelijk appart, ik zie het wel eens met wedge achtige amps. het zou geen problemen op moeten leveren.
    Ik zou het een keer proberen met een optreden.

Als het een amp is met een open achterkant zouden hoge volumes niet zo lekker zijn voor het zaal geluid....maar dat is zaal afhankelijk.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten