Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 678910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 92
    Senior Member

Standaard

Die schakelaar zit daar juist goed zo, denk ik. Lekker onder handbereik, maar wel onder een zodanige hoek dat je hem niet de hele tijd in een verkeerde positie zet. Maar da's ongeveer het enige wat me cool lijkt aan die gitaar.

Mitch, jouw gitaren blijven prachtig.

Senior Member

Standaard

een coole look intersseert mij niet zoveel, het gaat erom wat de gitaar presteerd en een samenraapsel van elementen vind ik ook een jammerlijke uitspraak.

de elementen geven hem juist een diversiteit van geluid dat vind ik het belangrijkste, ooit eens goed gekeken naar de frankenstein van Van halen? JUIST! het gaat om het geluid en niet om de "looks" van de elementen.

als iemand hamert om de "coolheid" van een gitaar vraag ik mij af.. kijk je er naar of speel je er ook op?

cool interesseert mij helemaal niets, het gaat erom dat die lekker speelt en een goed geluid heeft welke je zoekt.

Van Halen heeft zijn frankenstein ook in elkaar gezet voor geluid en bespeelbaarheid, niet voor de looks

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    een coole look intersseert mij niet zoveel, het gaat erom wat de gitaar presteerd en een samenraapsel van elementen vind ik ook een jammerlijke uitspraak.

de elementen geven hem juist een diversiteit van geluid dat vind ik het belangrijkste, ooit eens goed gekeken naar de frankenstein van Van halen? JUIST! het gaat om het geluid en niet om de "looks" van de elementen.

als iemand hamert om de "coolheid" van een gitaar vraag ik mij af.. kijk je er naar of speel je er ook op?

cool interesseert mij helemaal niets, het gaat erom dat die lekker speelt en een goed geluid heeft welke je zoekt.

Van Halen heeft zijn frankenstein ook in elkaar gezet voor geluid en bespeelbaarheid, niet voor de looks
    Daar zit wel iets in vind ik. En er zijn er meer. In de jaren '30 speelde Les Paul op deze zelf omgebouwde 'log':

De afneembare zijkanten zaten er slechts voor het uiterlijk. Met de centrale massieve balk van zo'n 10x10 cm loste hij zijn problemen met feedback (teveel) en sustain (te weinig) op.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Wat ontzettend grappig dat je de gitaar van EvH aanhaalt, want speelt hij niet regelmatig op gitaren met maar één element?

Ik ben het verder helemaal met je eens dat looks niet het belangrijkste zijn aan een gitaar, maar een Lace Sensor, gewone SC in het midden en een humbucker zouden niet de combi opleveren waar ik naar zoek.

Mijn Jaguar heeft ongeveer dezelfde looks (in mijn ogen uiteraard mooier) en die sluit qua elementkeuze in ieder geval veel beter aan bij wat ik zoek.

Senior Member

Standaard

Ik heb net mijn line 6 flextone 3 verkocht.
    De vent die hem wou wilde de versterker natuurlijk uitproberen,
    dus ik pak mun Fender jaguar.

Hij zij, speelt fantasitsh maar hij is wel NEP ! ! !
    Ik gelijk half in coma......

'k vroeg hoe die dat zag.
    Hij zij aan het opgeplakte fender jaguar logo.
    ik zij ja dat hebben ze allemaal toch,, toch?
    En het serie nummer klopte ook zei ik.
    De kerel zij dat er veel gasten zijn die serie nummer's en plakplatjes opkopen,
    en dat ze dat dan op een japaner (of andere zooi) plakken en schoeven.

Dus nu begin ik zelf te twijfelen.
    Laatst gewijzigd door tom123; 25 april 2009 om 19:58

Senior Member

Standaard

Als je goed in het licht kijkt, zie je bij mijn Jaguar ook de randjes van de decal, maar ik twijfel geen seconde aan de echtheid. Of heb je hem in je onzekerheid je gitaar verpatst voor een paar tientjes?
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom123 Bekijk bericht
    Ik heb net mijn line 6 flextone 3 verkocht.
    De vent die hem wou wilde de versterker natuurlijk uitproberen,
    dus ik pak mun Fender jaguar.

Hij zij, speelt fantasitsh maar hij is wel NEP ! ! !
    Ik gelijk half in coma......

'k vroeg hoe die dat zag.
    Hij zij aan het opgeplakte fender jaguar logo.
    ik zij ja dat hebben ze allemaal toch,, toch?
    En het serie nummer klopte ook zei ik.
    De kerel zij dat er veel gasten zijn die serie nummer's en plakplatjes opkopen,
    en dat ze dat dan op een japaner (of andere zooi) plakken en schoeven.

Dus nu begin ik zelf te twijfelen.
    Gewoon even contact met mr.fingers opnemen, hoogstwaarschijnlijk kan hij je d.m.v. wat foto's wel uit de brand helpen... (of er verder in afhankelijk van de identiteit van je gitaar)

veel succes, dit wensen we niemand toe!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

stuur eens wat foto's. Die American Vintage's hebben wel een zichtbaar logo met zichtbare rand (was vroeger exact hetzelfde). Stuur een foto van de potmeters, de tremoloconstructie (de plaat waar "fender" op staat en van de schakelaars, en ik weet het je te zeggen (maar aan de foto's te zien die je gepost had heb je een vrij zeldzame Fiesta Red Jaguar (zijn maar 1 jaar gemaakt))
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Moderator

Music

....als iemand hamert om de "coolheid" van een gitaar vraag ik mij af.. kijk je er naar of speel je er ook op?
    ....
    Pfff, sorry hoor, ik hamer helemaal nergens op, ik gaf mijn mening. Ik haal niemand onderuit, maak de gitaar niet belachelijk, haal de bouwer niet door het slijk.... maar voor het gemak komt er dan wel de insinuatie dat ik alleen maar kijk en niet speel. Lekker makkelijk.
    Als looks er nou echt niet toe doen, waarom staan hier dan 6 foto's van dezelfde gitaar en niet één foto en vijf soundclips?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Sterker nog, in MIJN overwegingen om tot aanschaf van een gitaar over te gaan, BEGINT mijn speurtocht bij het uiterlijk van het ding. Zo gek lijkt me dat ook niet. Veel mensen kopen hun kleren ook op basis van de 'looks', wetende dat ze ook iets hadden kunnen kiezen dat waarschijnlijk veel comfortabeler zit.
    En ja, er zijn mensen die gaan voor comfort boven uiterlijk.

Wat maakt het allemaal uit?
    Zijn we er mindere mensen door?

Sorry, ik verveel me een weinig...
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten