Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 764 van 1214 EersteEerste ... 264664714754762763764765766774814864 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.631 t/m 7.640 van 12136
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    een tuner vooraan kan handig zijn, omdat ie daar accurater werkt..
    de DT-10 is volgens mij ook true bypass, dus die +/- 30 cm extra kabellengte/verlies zul je niet echt merken..

een vox wah heeft een buffer die je aan't begin van een lange kabelweg goed kan gebruiken..
    ik ben zelfs geneigd om te zeggen dat ik (vox) wah-buffers soms wel prettig vind vooraan, dan heb je tenminste voor weinig geld, toch een ok-buffer..
    (Joe Bonamassa heeft ook ooit gezegd dat hij de buffer-werking in een wah niet zo fijn vindt...)

in diezelfde setup zou ik de wah en de tuner misschien omwisselen en kijken hoe 't klinkt.. ik verwacht echter niet heel veel (waarneembaar) verschil..
    Het klinkt misschien lullig hoor, maar dit klinkt een beetje als een broodjeaapverhaal.
    Zolang je je tuner niet achter pedalen zet die de toonhoogte van je gitaarsignaal aanpassen zal de scherpte van je tuner er echt niet onder leiden hoor, 110 Hz blijft ook met distortion en reverb 110 Hz.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De V Bekijk bericht
    Maar waar blijven de nick in simon opmerkingen nou?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerritje tralalalala Bekijk bericht
    Het klinkt misschien lullig hoor, maar dit klinkt een beetje als een broodjeaapverhaal.
    Zolang je je tuner niet achter pedalen zet die de toonhoogte van je gitaarsignaal aanpassen zal de scherpte van je tuner er echt niet onder leiden hoor, 110 Hz blijft ook met distortion en reverb 110 Hz.
    mijn tuners hebben achteraan vaak even goed gewerkt als vooraan, maar ik heb wel eens meegemaakt dat een tuner vooraan toch net wat sneller reageerde (bijv. ook als je even 'tussendoor' wilt stemmen, en je hebt nog 7 pedalen aan staan..) dan achteraan.. accurater misschien niet, maar mijn Pitchblack lijkt vooraan (na een TB-wah) toch minder heen-en-weer- te wiebelen als aan het eind van mijn keten..

echt iets aan je frequenties veranderen zullen de meeste pedalen niet, maar voor 'tussendoor' stemmen, wat ik toch wel wat vaker doe, is een tuner vooraan toch wel een aanrader..

trouwens, stelde jij niet de vraag of de wah en de DT-10 geen gekke 'buffer-gerelateerde' ongein zouden uithalen... ?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

ik heb even een klein vraagje tussen door. Als ik mijn boss oc2 en mijn ehx lpb1 uitzet en de stekkers er in laat. Verbruiken ze dan nog batterij energie?

Senior Member

Standaard

ja, tot je der batterij eruithaald verbruiken ze altijd wel iets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferraririk Bekijk bericht
    ja, tot je der batterij eruithaald verbruiken ze altijd wel iets
    maar het maakt dus geen verschil of ik de kabels er in laat of er uit haal?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chiel Bekijk bericht
    Even het paasweekend besteed aan het ordenen van mijn pedaaltjes. Dit is mijn girly pedalboard voor de kleine gigs i.c.m. een Koch Studiotone combo. Deksel eraf, inprikken en gaan!

En ook nog een foto van de achterzijde.

Met de Fulltone OCD en MI Audio Crunchbox is het board verrassend veelzijdig. Ik gebruik nog amper de channelswitch van de Koch . Zojuist ook ff op mijn Hook getest en dat gaat ook als de brandweer. Voortaan dus alleen nog maar een goede buizenbak nodig met een fatsoenlijk clean kanaal.
    De Xotic RC booster staat overigens in de FX-loop (samen met de Line6 EchoPark). Op deze manier heb ik een lekkere cleanboost voor mijn leadsound.

De overige ingrediënten:
    - Korg DT-10 tuner
    - RMC Picture Wah
    - Maxon PT999 Phaser
    - Fulltone Supa-Trem
    - Flatliner powersupply
    - Neutrik & George L pluggen
    - Mogami & George L bekabeling

Zo, nu weer ff verder pingelen .
    Strak hoor! ziet er top uit!

Wat gebruik je nu met je hook?

Senior Member

Standaard

Hier mijn afgesleten zeker niet mooie en perfecte pedalboard (zeker gezien de "concurrentie"), maar hij doet het perfect

gitaar> EHX LBP1> Tonelab LE in (in de fx loop zit een dunlop wahwah en een boss oc2)> Tonelab LE out> Spider II 210 in.

Vele verbazen zich over het geluid dat ik haal uit mn spider, maar dat komt gewoon door de tonelab en mn gitaar.
    Andere versterker is zeer gewenst, maar ik ben een student zonder geld

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    maar het maakt dus geen verschil of ik de kabels er in laat of er uit haal?
    jawel, maar ze verbruiken altijd wel iets(tenzij de batterij eruit is), bij het een meer dan het ander( welke weet ik niet )

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferraririk Bekijk bericht
    jawel, maar ze verbruiken altijd wel iets(tenzij de batterij eruit is), bij het een meer dan het ander( welke weet ik niet )
    ok thanks!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    ik heb even een klein vraagje tussen door. Als ik mijn boss oc2 en mijn ehx lpb1 uitzet en de stekkers er in laat. Verbruiken ze dan nog batterij energie?
    de meeste pedalen hebben een circuit dat 'aan' gaat zodra ze een stekker in de input-jack zien.. vaak verbruiken ze wel een beetje stroom met een batterij erin, maar met een stekker in de input-jack zul je zien dat je pedaal nog sneller leegloopt (probeer je pedaal maar eens 'aan' te zetten, met een batterij erin, maar zonder jack in de input...!)
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten