Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 35 van 104 EersteEerste ... 2533343536374585 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 341 t/m 350 van 1037

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    [...] Dan ga ik overal in de zaal even luisteren hoe het klinkt en als het nodig is dan overleg ik met de FOH man wat we kunnen doen om iets te verbeteren. Dat gaat meestal in goede samenwerking en zo hoort dat ook. Maar soms staat er zo'n eigenwijze pummel achter dat paneel en dan kun je weinig doen.[...]
    Vooral bij Jazz-festivals zijn er wel eens mensen in het publiek die een bijdrage willen/ kunnen leveren aan het geluid. Ik vind mezelf erg open staan voor dat soort mensen, want het zou er zomaar beter van kunnen worden, hoewel het er wel vanaf hangt op wat voor manier zo iemand mij benaderd. Als iemand al begint met "hoor je zelf nu niet dat het veel te hard is??", dan is het snel bekeken. Als mensen mij serieus nemen, neem ik hen ook serieus. Per slot van rekening is het mijn verantwoordelijkheid, dus de uiteindelijke beslissing ligt bij mij, ik zal dan ook nooit iets klakkeloos doen, omdat iemand me iets zegt. Eerst zelf op onderzoek uitgaan en als blijkt dat hij gelijk heeft, zal ik er zeker iets mee doen.

Ik ben echter af en toe erg blij dat er dat soort mensen in het publiek zitten, want je kunt niet EN een goede mix staan te maken EN tegelijkertijd alle componenten van je PA systeem in de gaten houden (zijn dan wel vaak erg uitgebreide systemen met infill, outfill en delays). Zo was er een tijdje terug een outfill niet helemaal lekker geworden... daar was ik nooit zo snel achter gekomen als er niet een vriendelijke meneer me dat was komen vertellen.

Maar ja, ik geloof dat het ondertussen wel duidelijk is dat ik eigenlijk nooit echt slechte ervaringen heb gehad met muzikanten of publiek (nouja, als ze met bier beginnen te gooien, ga ik wel ruzie maken).

0,02

Senior Member

Standaard

Ik heb een keer met mijn band opgetreden in De Rotonde in Berkel en Rodenrijs, waar we te maken hadden met een ongelofelijke eikel van een geluidsman. Chagerijnig, niet bereid om te helpen, gewoon echt een *@&!%. Komt de trompetist met zn microfoonkabel aanzetten "Waar kan ik deze inprikken?". "In je kont".

Die vent is na die avond ook ontslagen, de baas van de tent had ons bij binnenkomst al verteld dat we niet te veel op hem moesten letten. En dat het zijn laatste avond daar was, en dat wist hij zelf nog niet
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KoenB Bekijk bericht
    Komt de trompetist met zn microfoonkabel aanzetten "Waar kan ik deze inprikken?". "In je kont".
    Dat had een antwoord van mij kunnen zijn......haha. Maar ik ben niet chagrijnig hoor. Ik probeer altijd een relaxte en gezellige sfeer neer te zetten zodat de band lekker kan spelen en je ze een gevoel van vertrouwen geeft, een beetje flauwe humor doet vaak wonderen.

Standaard

ik zag afgelopen zondag een Rolling Stones-coverband in de Stairway to Heaven, met een bassist die zichzelf erg graag hoorde. Ging steeds harder spelen waardoor de rest van de band onderhand wegviel. Duidelijk een ego-kwestie, want hij probeerde ook de zanger qua middelpunt te overschaduwen.
    Ik vroeg me af of de (huis)geluidsman het wel in de gaten had, maar die had het blijkbaar al opgegeven. Zo te zien had hij het geprobeerd in te dammen, maar had hij op een bepaald moment zoiets van 'laat ze dan maar als het zo moet'. Kon ik wel begrip voor opbrengen, maar ik kan me voorstellen dat er geluidsmensen zijn die dan ingrijpen en persoonlijk de basversterker zachter gaan zetten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berolios Bekijk bericht
    Vooral bij Jazz-festivals zijn er wel eens mensen in het publiek die een bijdrage willen/ kunnen leveren aan het geluid.
    Nu je dat zegt schiet me opeens een verhaal te binnen. Een jaar of zes geleden speelde ik met een funkband in een kroeg in Den Haag tijdens het North Sea Heats The Hague festival. Het geluid was niet goed geregeld: er was wel apparatuur aanwezig, maar niemand die wist hoe de boel werkte. Wij hadden een naam doorgerkregen van een technisch contactpersoon, maar toen we die vroegen of hij geluidsman was, barstte het voltallig personeel in schaterlachen uit. "Hoor je dat Fred, ze noemen jou geluidsman!!!" Wij stonden daar ook nog eens met een last minute invaller op drums, met wie we tijdens de soundcheck zoveel mogelijk moesten doornemen. Uiteindelijk stond de hele tent bommetje vol, het was tijd om te beginnen en de P.A. deed niks. Dus de bas- en gitaaramp maar op het publiek gerricht, evenals de monitors (die het wel deden) en met die waardeloze noodoplossing aan de set begonnen.
    Nu komt het. Na een nummer of vijf klimt iemand het podium op. Zaklantaarn tussen z'n tanden, riem vol gereedschap. Hij rommelt wat aan de mengtafel, verwisselt wat pluggen en boem: het zaalgeluid werkt! In een minuut heeft hij het zo ingeregeld dat het goed klinkt, we zien het publiek opleven. Het wordt toch nog een mooi optreden. Na afloop zeggen we tegen de zaaleigenaar: mooi dat jullie geluidsman toch nog gekomen is. Eigenaar: "Die geluidsman? Ik dacht dat jullie die hadden meegenomen!" Tot op de dag van vandaag hebben we nooit ontdekt wie de mysterieuze geluidsman was. Maar ik hoorde wel dat er in de kroeg jaren daarvoor eens een geluidsman geelectrocuteerd is en dat volgens sommigen zijn geest nog steeds rondwaart. Okee, dat laatste is gel*l maar de rest is echt gebeurd!

Senior Member

Standaard

Haha, da's wel echt een klassieker! Waarschijnlijk toch iemand uit het publiek geweest ofzo ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Maar die mocht dus echt geen enkel schuifje of knopje zelf aanraken, alleen wijzen en praten .
    1 keer mee gemaakt!
    De helden van het bandje waar ik voor werkte melde de zaal "baas"dat er dan helemaal niet gespeeld zou worden. Was toen gauw opgelost met wel een chagrijnige geluidsboer die in m'n nek stond te hijgen maar daar kan ik wel tegen.
    Laatst gewijzigd door De Beer; 24 april 2009 om 13:08
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KoenB Bekijk bericht
    Ik heb een keer met mijn band opgetreden in De Rotonde in Berkel en Rodenrijs, waar we te maken hadden met een ongelofelijke eikel van een geluidsman. Chagerijnig, niet bereid om te helpen, gewoon echt een *@&!%. Komt de trompetist met zn microfoonkabel aanzetten "Waar kan ik deze inprikken?". "In je kont".

Die vent is na die avond ook ontslagen, de baas van de tent had ons bij binnenkomst al verteld dat we niet te veel op hem moesten letten. En dat het zijn laatste avond daar was, en dat wist hij zelf nog niet
    JOOP!!
    kan genoeg verhalen over die laaierlichter vertellen, k krijg nog geld van hem!

Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a Bekijk bericht
    JOOP!!
    kan genoeg verhalen over die laaierlichter vertellen.......
    Details!
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten