Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 34 van 104 EersteEerste ... 2432333435364484 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 331 t/m 340 van 1037
    Senior Member

Standaard

Zo simpel is het bij ons helaas niet... Als ze ons vragen en we zeggen toe, moeten we het afwerken, anders krijgen we de directie weer op onze kl*ten met gezeik dat alles voor handen is, etc... Pff... Ik heb m'n lesje weer geleerd hoor, laat ze maar knoeien! Vrijdag is het de feitelijke show en als hij weer tegen werkt (als hij er al is) dan lossen ze het maar op... Mé hiejel Aantwaarpe moa nie mee maa...

Btw: nu we het toch over limiters hebben; ze zijn er in geslaagd al hun speakers op te blazen, wat mede leidt tot de kutsound...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J-sus Rulez Bekijk bericht
    De belgische prijzen trekken op geen hol
    TE KOOP:
    Marshall Valvestate I 8280 Bi-Chorus 2x80W Hybride!
    Dunlop Crybaby GCB-95
    Zelfbouwpedaaltjes, switches, e.d... PM!
    GEZOCHT:
    Opknapproject gitaar en/of bas (mag veel werk aan zijn!)

Moderator

Standaard

Bij mij gaat dat heel simpel: of ik doe het geluid, of ik doe het niet. En als ik het moet doen dan doe ik het op mijn manier en als ik het nodig vind om de hele mengtafel te 'verbouwen', dan doe ik dat. En dan heb ik het over bijvoorbeeld een grote Midas mengtafel.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Bij mij gaat dat heel simpel: of ik doe het geluid, of ik doe het niet. En als ik het moet doen dan doe ik het op mijn manier en als ik het nodig vind om de hele mengtafel te 'verbouwen', dan doe ik dat. En dan heb ik het over bijvoorbeeld een grote Midas mengtafel.
    Zou ik ook moeten doen... Of onze Allen&Heath meenemen, maar dat... je raad het al wel...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J-sus Rulez Bekijk bericht
    De belgische prijzen trekken op geen hol
    TE KOOP:
    Marshall Valvestate I 8280 Bi-Chorus 2x80W Hybride!
    Dunlop Crybaby GCB-95
    Zelfbouwpedaaltjes, switches, e.d... PM!
    GEZOCHT:
    Opknapproject gitaar en/of bas (mag veel werk aan zijn!)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Dat bedoel ik dus, hier geef ik je echt groot gelijk in
    als ik ook maar dermate beperkt word, begint mijn bloed te koken!

Met uitzondering van vantevore duidelijk overlegde dingen (beperkt aantal kanalen ivm support act blabalbalablabla)

Senior Member

Standaard

Ach, tot op zekere hoogte zou je je best aan kunnen passen en erin meegaan, maar het houdt ergens op. Als je als geluidsman nergens aan mag zitten, heeft het ook geen nut dat je er bent.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Als je als geluidsman nergens aan mag zitten, heeft het ook geen nut dat je er bent.
    Jawel hoor. Een geluidsman die wij een keer hadden meegenomen naar een optreden (alleen wij, geen andere acts), mocht alleen maar zeggen welk knopje hoe gedraaid of geschoven moest worden.
    Dat PA-bedrijf daar was ingehuurd door de kroeg/braderie zelf en wij hadden met dat bedrijf op zo'n manier al een paar keer kutgeluid gehad. Dus hadden wij al geseind dat we met eigen technicus zouden komen.

Maar die mocht dus echt geen enkel schuifje of knopje zelf aanraken, alleen wijzen en praten .

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Maar die mocht dus echt geen enkel schuifje of knopje zelf aanraken, alleen wijzen en praten .
    Konden zij er ook wat van leren misschien

Senior Member

Standaard

Dat is een heel ander verhaal...

of een technicus schuift zelf, of laat schuiven in opdracht van andere...
    Dat is heel wat anders dan helemaal niet schuiven...

zie het zo:
    optie 1. je stapt in de auto en je gaat naar je bestemming
    optie 2. je stapt in een taxi en je gaat naar je bestemming
    optie 3. je blijft thuis

in het geval van mattelica, is het optie 3, in jou geval optie 2 monsieur pimmetje

Moderator

Standaard

Ik word ook wel eens gevraagd om naar een grote zaal te komen en dan in opdracht van de band op het geluid te letten. Ik stel me dan voor aan de FOH technicus en leg hem uit wat ik kom doen en wat mijn relatie met de band is. Dat gaat altijd goed en soms zegt zo'n technicus: jij mag het ook doen hoor, maar dat is dan weer niet de bedoeling. Dan ga ik overal in de zaal even luisteren hoe het klinkt en als het nodig is dan overleg ik met de FOH man wat we kunnen doen om iets te verbeteren. Dat gaat meestal in goede samenwerking en zo hoort dat ook. Maar soms staat er zo'n eigenwijze pummel achter dat paneel en dan kun je weinig doen.

Vaak ook is de oorzaak van een probleem bij de band zelf te vinden, meest voorkomend probleem is de gitaarspeakers recht het publiek in en veel te hard, nog nooit van beamblockers gehoord en niet weten dat zo'n versterker ook nog zachter kan. In een geval stond een AC30 recht op de mengtafel gericht en daarom was hij in de rest van de zaal niet goed hoorbaar. 10 graden draaien was de oplossing, jammer dat die FOH man dat niet doorhad.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

mjah,
    het blijft me verbazen... Ik probeer achter de tafel nog wel eens effe snel door de zaal te hobbelen om te kijken hoe overal het geluid is, mits dit te realiseren is ivm drukte en beveiliging (rond de tafel)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten