Als we met ons eigen setje spelen stuur ik het niet mee (uiteraard?), maar als er 'extern geluid' is op een locatie, krijgt men een stageplan bij het contract. Bij de serieuzere geluidsmensen zie ik ze dan ook eigenlijk atijd weer terug op de mengtafel. Werkt handig, namen erop enzo, dan wordt je tenminste lekker direct aangesproken.

Ik heb een stuk plexiglas laten zagen voor mijn Super Reverb. Dat is een amp die behoorlijk lawaai maakt en ook pas lekker klinkt als 'ie een beteje lawaai maakt. Maar 8 van de 10 keer is dat teveel lawaai. Nu wat aan het vogelen met een plexiglas schermpje. Laatst even vergeten en toen had ik 'm eigenlijk keihard nodig Versterker moest te zacht en dat ging zeer zeker ten koste van mijn tone. Maar ja, harder was daar niet echt een optie. Voor de kenners: Super Reverb op amper 2,5 komt nog niet van de grond... Voor de kleinere podia moet ik nu echt wat kleiners zoeken. Helaas 'even' geen geld...

De laatste paar keren dat we niet zo'n goed podiumgeluid hadden, lag dat echter voornamelijk aan ons. Nét teveel bas op podium, amps net op de verkeerde plek, dat soort dingen. Geluidsmensen kunnen dan ook niet meer toveren en ik neem ze dat ook nooit kwalijk. Zelf beter opletten.