Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarninho Bekijk bericht
Ik heb het over verkopers in de US die wél binnen de US versturen, maar niet naar Europa. Dus ze gaan sowieso naar het postkantoor, ze moeten alleen even 'The Netherlands' erbij tikken op hun adressticker. Dus het argument dat het daar meer moeite kan kosten om naar het postkantoor te gaan vervalt. Bovendien kan bijvoorbeeld een DHL bij de verkoper spullen thuis ophalen. Verder betaal ik de verzendkosten, dus bepaal ik of ik wel of niet een goede tracking en tracing wil. DHL heeft een uitstekende tracking en tracing over de hele wereld. Dus ook dat argument vervalt. De twee zijn dus uitstekend vergelijkbaar.
Nee, dat is in de US toch echt anders.

Binnenlandse post kunnen ze vaak laten ophalen (privé of via werk), maar voor internationale post moet men echt naar het postkantoor ivm douane formulieren enzo. En ik geloof best dat een hoop Amerikanen in afgelegen plekken dan verdomde meer moeite moeten doen, dan voor een binnenlands pakketje, waar de locale UPS-man effe voor langs komt rijden om het op te halen.

Wat betreft je 2e punt, ook niet helemaal waar: Als je als verkoper op Ebay goed gedekt wil zijn via Paypal, dan MOET je het track-baar versturen. Dat lukt dus al niet met USPS First Class Air Mail.
En weinig verkopers zijn bereid om daarvan af te wijken (en dus een hoger risico voor ZICHZELF te lopen, als jij 3 weken later claimt niks ontvangen te hebben) omdat jij wil bepalen dat je minder verzendkosten wil betalen.

Sommigen laten je inderdaad de keuze (EMS, super trackbaar, verzekerd, de hele mikmak, of Priority Mail), maar meestal heb je die luxe niet.