Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 30 EersteEerste ... 111920212223 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 299

Discussie: Guttlin The Servant

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    dat van de trendy colorline motip bij de gamma sounds good, ik ga bij gelegenheid es kijken of zie die in Belgische gamma ook verkopen. wel interessant voor future projecten.
    Mijn fanned fret bas heb ik ook met die trendy colorline gespoten. 't is wel een aanrader om een ander spraycapje op de spuitbus te plaatsen, want met die er standaard op zit krijg je nooit een mooie laag gespoten.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door espike Bekijk bericht
    ik heb t hier net gespoten op mijn strat body. tot zo ver geen problemen. ik heb ook transparant van dezelfde serie. ik moet t nog even proberen maar ik verwacht geen issues
    Daar ben ik dan machtig benieuwd naar.

Zul je zien dat het perfect werkt, en dat het vervolgens uit de handel wordt genomen
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaanW Bekijk bericht
    Mijn fanned fret bas heb ik ook met die trendy colorline gespoten. 't is wel een aanrader om een ander spraycapje op de spuitbus te plaatsen, want met die er standaard op zit krijg je nooit een mooie laag gespoten.
    Heb jij spraycaps op voorraad dan ???
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ik was vandaag bij de gamma en vond daar zowaar spuitbussen waar op staat dat er nitrocellulose in zit : trendy colorline (motip). Via de website vind ik ook blanke lak in dezelfde lijn maar die blijkt bij nadere bestudering op alkydbasis te zijn.
    En of je de blanke lak over de kleurlak kunt gebruiken en of dat nodig is, kan ik natuurlijk niet vinden
    Ik heb blanke lak (ceta bever nitro) en gebruik daar een preval systeem voor. Ik zou het niet zo snel aandurven om die alkyd over nitro te spuiten. Op zich hoeft er geen blank op (denk ik) Mijn zwarte lp custom heb ik ook met die colorline gespoten en dat gaat prima met het kapje dat op de bus zit. Daar zitten dus wel blanke lagen overheen.
    Laatst gewijzigd door niekb; 17 april 2009 om 23:22

Standaard

Heb jij spraycaps op voorraad dan ???
    Ik had er wat liggen ja. De caps die op de blanke cellulose lak van guitar-supplies zit (ga ik er even vanuit dat ze dezelfde bussen nog hebben) past er ook goed op en zijn stukken beter

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaanW Bekijk bericht
    Ik had er wat liggen ja. De caps die op de blanke cellulose lak van guitar-supplies zit (ga ik er even vanuit dat ze dezelfde bussen nog hebben) past er ook goed op en zijn stukken beter
    Goed idee, ik ga binnenkort ook een body trachten te spuiten, en moet voor die tijd dus even langs de lokale graffity-spuitbus-verkoper om een paar Fatty's te halen. Die nevelen vast mooi.
    te koop:
    - Marshall DSL50 uit 2000 izgs jj/svetlana tubes > 700

Senior Member

Standaard

Ik was vandaag bij de gamma en vond daar zowaar spuitbussen waar op staat dat er nitrocellulose in zit : trendy colorline (motip). Via de website vind ik ook blanke lak in dezelfde lijn maar die blijkt bij nadere bestudering op alkydbasis te zijn.
    En of je de blanke lak over de kleurlak kunt gebruiken en of dat nodig is, kan ik natuurlijk niet vinden
    Een collega van me is nu bezig een strat te maken waarbij hij ook die Trendy Colorline gebruikt. Die zijn inderdaad op basis van nitro-cellulose.
    Hij had ook die blanke lak uit de serie (op basis van alkyd) gekocht die je noemt. We zagen later pas dat het om alkyd ging. Hij wilde het risico niet nemen om de blanke over die color te spuiten en heeft Motip gebeld.
    Zij gaven aan dat je die blanke niet over de (nitro-cellulose) colorline moet gebruiken.

Zij raden aan om de blanke lak uit 'dupli-color' serie (die je ook bij Gamma koopt) te gebruiken. Dat is acryl lak.
    Tot zover is hij nog niet toe aan de blanke laklaag voor de body dus ik weet nog niet hoe het uit gaat pakken.

Hij heeft die blanke lak wel op de bijbehorende maple hals gebruikt. Gisteren zaten er twee laagjes op en dat zag er niet slecht uit.

Standaard

Het is trouwens wel verstandig om op die trendy colorline bussen te kijken voor je wat koopt. Hier bij de karwei hebben ze de kleur die ik nodig had ook als watergedragen lak. Zelfde kleurcode, maar ziet er heeeel anders uit als je de doppen vergelijkt. De bussen stonden gewoon doorelkaar en ik had geen lege bus mee terug genomen naar de karwei, dus daar kwam ik pas achter toen ik thuis kwam.

Senior Member

Standaard

Barno, check deze:

Senior Member

Standaard

je doelt op de kleine guttlin gelijkenissen? in de verte mss maar zal wel toeval zijn: headstock en lichte kronkel in de kont. Nu ja, voor de rest toch een totaal ander concept. al geef ik toe dat ik mijn hart een beetje vasthoud telkens me weer iemand een gitaar mailt die wat op een guttlin zou lijken.
    Je kan nog zoveel bescherming zoeken met patenten enz... daar is meestal wel langsheen te fietsen. maar ik begrijp bv wel merken die lawsuits inspannen tegen echte copiers enz... da's gewoon niet correct.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten