Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 31 van 104 EersteEerste ... 2129303132334181 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 310 van 1037
    Moderator

Standaard

Overigens Han, ik luister net even naar die youtube links in je sig, nr 3 is werkelijk geweldig! Subtiel, in balans en wat een dijk van een stem heeft die meid!
    Bedankt, het is in een keer allemaal tegelijk opgenomen en zo hoort dat. Dat betekent dat het live ook zo zou kunnen klinken als iedereen zijn job goed doet.

Edit, wacht ff, ik was in de war met 2 en je hebt het over 3, is ook in een keer gedaan, maar de zang later en dat is ons forumlid gitaarvrouwtje met het nummer wat ze schreef voor haar onlangs overleden moeder. De hele opbrengst gaat naar Kika (kinderen kankervrij.)
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Bedankt, het is in een keer allemaal tegelijk opgenomen en zo hoort dat. Dat betekent dat het live ook zo zou kunnen klinken als iedereen zijn job goed doet.

Edit, wacht ff, ik was in de war met 2 en je hebt het over 3, is ook in een keer gedaan, maar de zang later en dat is ons forumlid gitaarvrouwtje met het nummer wat ze schreef voor haar onlangs overleden moeder. De hele opbrengst gaat naar Kika (kinderen kankervrij.)
    Nr 2 is totaal niet mijn stijl, dus daar kan (tenminste, daar zal-) ik geen oordeel over vellen. Alles tegelijk opnemen is natuurlijk wel zo mooi, maar gebeurt dat tegenwoordig nog vaak? Ik zie mijn band zo nog geen opname maken in ieder geval, maar we zijn dan ook echt een stel amateurs en prutsers (zolang je maar lol hebt he).

Moderator

Standaard

Nummer 2 is Mariëlla Tirotto & The Blues Federation. Op hun website vind je fragmenten van hun CD welke we hebben opgenomen. Moet je eens luisteren naar 'Confused Woman's Blues', is van een grote schoonheid met ons forumlid Harald op gitaar.

Dat is allemaal in een keer opgenomen met uitzondering van een paar toevoegingen, maar de band heeft alles live gespeeld. Ik doe bijna niets anders, zeg maar jaren 60 en 70 stijl. Dat kan wat specifieke probleempjes geven, maar die worden we wel de baas.

Met een goede mengtafel en de juiste microfoons zou een band live zo kunnen klinken als op die CD.

Link: http://tirottoblues.hyves.nl/
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Blues vind ik ook echt iets wat live moet zijn. Ik zal thuis nooit (of heeeeeel zelden) een cdtje blues aanzetten, maar live kan ik er echt van genieten. Ik vind de samples op de hyves goed klinken (lekkere sound ook), maar ik zal niet snel een cd'tje kopen .

Senior Member

Standaard

Aanstaande koninginnedag heb ik mijn eerste grote optreden op een buitenfestival. We hebben een soundengineer die we niet kennen (wel al gesproken, maar geen ervaring met 'm) maar hij schijnt erg goed te zijn. Alle instrumenten worden uitversterkt en we krijgen allevier een monitor. Dit is onze config:
    ik: lead vocals, gitaar
    2: gitaar, toetsen, vocals
    3: bas, (back)vocals
    4: drums

Waarschijnlijk kunnen we onze eigen versterker als monitor voor onszelf gebruiken zodat niet alles over de monitor hoeft, maar hebben jullie nog tips voor ons? Ik heb al wat leeservaring over PA-techniek, maar nog geen echte praktijkervaring. Ik denk dat ik voor mezelf bv de drums en de 3e vocals niet op de monitor hoef te hebben (drums hoor je toch wel?) en mijn eigen gitaar dus ook niet. Dan blijft over 2x vocals, 1x gitaar, toetsen en bas. Wordt dat zompig?

Het leek me onzinnig om hier een apart topic voor te maken, vandaar even hier .

Senior Member

Standaard

Ik begin meestal met enkel de leadzang en mijn eigen zang op de monitor te vragen. In veel omstandigheden is dat voldoende.

Wanneer een podium echter grote is en afhankelijk van waar je staat kan het nodig zijn om nog andere dingen te vragen zoals bas en soms zelfs basdrum en snare.

Er zijn volgens mij echter geen specifieke regels voor. Elk podium klinkt anders en afhankelijk van wat je mist moet je de monitors vullen. Gouden regel is volgens mij wel less is more.

Senior Member

Standaard

Zo weinig mogelijk op je monitor vind ik ook wel fijn. De meeste podia waar wij spelen zijn niet zo groot dat je de drums/bas en gitaren al niet meer goed kan horen, dus leadzang en eigen zang vind ik ook genoeg op mijn monitor.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Op zich zal het inderdaad niet al te groot zijn, dus dat wordt eigen zang en toetsen, en in mindere mate de 'andere zang'.
    Alleen zit ik wel nog een beetje met de opstelling. Ik doe lead vocals en gitaar en sta dus recht voor de drummer. Ik weet dan niet goed waar ik m'n versterker neer moet zetten. Voor de drummer en niemand hoort het meer, maar bij bv de bassist en hij hoort het harder dan ik.

Senior Member

Standaard

Eerst je eigen gitaar, zang en toetsen over de monitor.
    Als dat te weinig is dan verder kijken.

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Alleen zit ik wel nog een beetje met de opstelling. Ik doe lead vocals en gitaar en sta dus recht voor de drummer. Ik weet dan niet goed waar ik m'n versterker neer moet zetten. Voor de drummer en niemand hoort het meer, maar bij bv de bassist en hij hoort het harder dan ik.
    Je kan 'm ook aan de zijkant van het podium zetten.
    Of zelfs vooraan naar achteren gericht... schuin omhoog met een standaardje.

In die iets grotere, maar nog niet heel grote situaties kies ik graag voor aan de zijkant op een laag, schuin standaardje...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten