Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 39 van 85 EersteEerste ... 29373839404149 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 381 t/m 390 van 842

Discussie: Over de moderatie

Moderator

Standaard

Persoonlijk zou ik ook graag willen dat er meer wordt gerapporteerd in geval van onbehoorlijk gedrag op het gebied van omgangsvormen. Waarom ik dat meld: er zijn mensen die heel wat hebben bijgedragen, maar afhaken omdat ze er niet tegen kunnen dat ze onbehoorlijk worden bejegend. En dat onbehoorlijk is ook echt onbehoorlijk. Als dat nou vaker wordt gerapporteerd zijn we een stap verder.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Standaard

Voorbeeldje van modden.
    Ik krijg een rapportage dat een niet nader te noemen lid zat te trollen en te flamen, en nog tamelijk off topic ook. Ik stuur hem een waarschuwing dat hij zijn toon moet matigen (en ik heb ook een paar irritante posts weggehaald geloof ik, dat zou ik moeten opzoeken.)

Ik krijg het volgende antwoord:

Ach,wat een overdreven waarschuwing.Jullie mods meten met 2 maten en jij kan al helemaal niks hebben.Altijd dat gebemoei en bijdehandte gedoe.Zielige corrupte bedoeling hier op het forum.
    Kijk, dat krijgen we vaker. Moet ik hier nou een ban voor uitdelen? Of een scherp antwoord formuleren? Ik denk dat ik het maar negeer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Senior Member

Standaard

Als ik zoiets lees vraag ik me wel af: wie is hier nou overdreven en kan niks hebben?
    Wat mij betreft mag dit geneens een antwoord heten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Kijk, dat krijgen we vaker. Moet ik hier nou een ban voor uitdelen? Of een scherp antwoord formuleren? Ik denk dat ik het maar negeer.
    Bannen om een PM lijkt me in de eerste plaats niet echt nodig, tenzij het erg seksistisch of discriminerend is wat iemand PM't en als iemand naar een niet-mod een beledigend PM'etje stuurt, zal er waarschijnlijk ook niet zo 1-2-3 een ban volgen.

De PM van die gebruiker lijkt in ieder geval een beetje op populistisch gelul van iemand die hier en daar eens een zinnetje heeft opgepikt en denkt dat hij een stok heeft om mee te slaan.
    Ik zou niet eens de moeite doen om iets scherpzinnigs te gaan verzinnen, aangezien dit ontzettende dooddoeners zijn en het waarschijnlijk alleen maar tot een PM-flame war kan leiden. Ik zou 'm gewoon verwijzen naar deze thread en hem hier zijn verhaal laten doen, komt hij er vanzelf achter of er misschien meer zoals hem denken..

Moderator

Standaard

Dit krijgen we dus heel vaak.

Senior Member

Standaard

Dan zou ik dus heel vaak de eer aan mezelf houden. Als je denkt dat je een goede beslissing hebt gemaakt en het ook uitgelegd hebt aan de gebruiker (evt. aan de hand van voorgeschreven regels), heb je je werk gedaan en weinig extra te verdedigen toch? Laat de gebruiker anders een klacht indienen bij een andere mod of hier.

Moderator

Music

Nee, niks ervan, niet hier. Dit topic is voor algemene discussie, niet voor persoonlijke problemen. Daar mag natuurlijk best een andere mod bijgehaald worden.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Moderator

Standaard

Nee, allerlei individuele conflicten openbaar uitmeten lijkt me idd de verkeerde weg.

Als je denkt dat een mod z'n werk niet goed heeft gedaan bij een beslissing, kan je 'm daar ook gewoon netjes op wijzen. Als je niet bereid bent dat netjes te doen, verdien je eigenlijk ook geen normaal antwoord (al lezen we heus wel door enige pissigheid heen).
    Mocht je werkelijk vinden dat de betreffende mod 't niet goed doet en niet geloven dat hij je serieus neemt oid, dan probeer je 't bij andere mods.

Mocht je van een aantal mods eenzelfde onbeleefd antwoord krijgen of genegeerd worden, dan kan je hier eventueel komen vragen of dat beleid is .

Senior Member

Standaard

Je zou jezelf natuurlijk als voorbeeld kunnen nemen om een algemene discussie aan te zwengelen hier

Maar ik snap ook wat je bedoelt, het moet hier natuurlijk geen volkstribunaal worden, maar ik zou in ieder geval geen persoonlijke balletjes terug gaan kaatsen als mod.

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    ... maar ik zou in ieder geval geen persoonlijke balletjes terug gaan kaatsen als mod.
    Dat is juist het dilemma dat Bert aangaf. Wat kan je dan precies met zo'n soort PM?

Optie 1: Niet reageren. Dan ben je een slechte, arrogante mod die gewoon doet wat-ie wil.
    Optie 2: Berispen/bannen. Zelfde effect als optie 1 + machtswellusteling.
    Optie 3: Boos worden en terug schelden. Dan gedraag je je niet als mod.
    Optie 4: Nette reactie. Dat verdient zo'n PM toch gewoon niet?

Dus ben je op alle mogelijke manieren de of een lul als mod
    Dan lijkt 't me in veel gevallen het beste om dat soort gedrag te ondmoedigen en dus voor optie 2 te gaan.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten