Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 85 EersteEerste ... 816171819202868 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 842

Discussie: Over de moderatie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Dat vind ik wel een goeie. Er moet duidelijk in de regels vastgelegd zijn wat er met je teksten kan en mag gebeuren. Dan sluit je een hoop misverstanden uit. Als dat nu nog niet goed in de regels staan moeten we daar maar eens naar kijken, lijkt me.
    Dat is wat ik een hoop posts geleden ook al zei: het zal zogenaamd wel niet de bedoeling zijn dat je je posts gaat zitten wissen en dat kan ik me ook voorstellen, maar er staat niks over in de regels. Natuurlijk hoeft er niet voor alle 'overtedingen' een regeltje te zijn, maar dit is blijkbaar zo'n heet hangijzer, omdat er dus over gedacht wordt om de 'editing' functie ervoor te verwijderen terwijl het het afgelopen jaar naar mijn weten pas(?) twee keer is voorgekomen.

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    maar dit is blijkbaar zo'n heet hangijzer, omdat er dus over gedacht wordt om de 'editing' functie ervoor te verwijderen terwijl het het afgelopen jaar naar mijn weten pas(?) twee keer is voorgekomen.
    Ho ff... daar presenteer je het wat te sterk.
    Het idee is hooguit om het te beperken, zoals het ook in vele andere fora wordt gedaan. Niet dat het editen niet meer mogelijk is, maar dat het niet meer mogelijk is na een bepaald aantal uur. En stel dat aantal uur staat op 24... dan kan je de ergste kronkels er toch wel uitgehaald hebben?

Dat zou je alvast genoeg tijd geven om een dronken post de volgende ochtend nog te wissen als niemand je nog heeft gequote .

Nog los van de idd gelukkig zeer beperkte problemen met echt moedwillig alle posts verwijderen, vind ik 't niet vreemd als je post vast staat, zodat de reacties van anderen op eventuele fouten ook niet absurd lijken al je die fouten er snel uit edit. Gedwongen fatsoen in een gesprek/discussie; het enige wat je dan nog kan doen is gewoon zeggen dat je dat idd fout had. Net als in een normaal gesprek.

DAT soort editen komt namelijk vaker voor. Het is natuurlijk nog steeds geen echt probleem, maar 't zou net zo goed geen probleem zijn als dat niet meer kon. En het voorkomt direct ook eventuele herhalingen van wat deze discussie triggerde... hoe weinig dat er ook zijn.
    In die zin zou ik dat een vooruitgang vinden. MET de toevoeging van zo'n zinnetje in de algemene voorwaarden.
    Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

Senior Member

Standaard

Ach ja, met overdrijven maak je de zaak duidelijk
    Maar zo'n limiet lijkt me inderdaad redelijk.

Edit: dat tweede stuk editte je er even vrolijk bij Ik ben heel fatsoenlijk.
    Laatst gewijzigd door Bram+; 9 april 2009 om 17:52

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Ach ja, met overdrijven maak je de zaak duidelijk
    Maar zo'n limiet lijkt me inderdaad redelijk.

Edit: dat tweede stuk editte je er even vrolijk bij Ik ben heel fatsoenlijk.
    Yep. Ff erbij ge-edit. Maar ruim binnen de 24 uur

En nog voor de volgende reactie gepost is.
    Dat is op sommige fora de norm. Dan kan je dus niet meer editen als er een post is bijgekomen in het onderwerp. Dat garandeert die "netheid" nog meer, maar ik denk dat ik dat persoonlijk iets te streng vind. Dat ontneemt namelijk vaak ook de kans om wat foutjes te verbeteren, die je direct na het posten zelf hebt gelezen (of een snelle toevoeging zoals ik hierboven deed).

Grote kans dat de eerstvolgende (snelle) post niet eens iets met jouw post te maken heeft, dus dan schiet de beperking zijn doel voorbij...

Senior Member

Standaard

Even los van deze discussie,die ik overigens interressant vind,is het niet mogelijk dat alleen de naam van zo'n wegloper wordt verwijderd,uit de topics,waaraan hij[of zij]heeft deelgenomen.De topics worden dan niet echt verminkt,alleen de naam van de poster wordt dan bijvoorbeeld :ex-member: Verder zou ik het heel jammer vinden.als we door dit gezeik een door ieder gewaardeerd forumlid als Bass Blom kwijtraken.

Senior Member

Standaard

Hoezo? Enige wat we van hem horen zijn gele dingetjes en foto's van een zwart speelgoedgitaartje...

Maar het idee van alleen naam en gegevens verwijderen is inderdaad goed! Vraag is of dat mogelijk is.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

Moderator

Standaard

Je account kan verwijderd worden ja, dat is dus uiteindelijk ook met Drap gebeurd.

Senior Member

Standaard

Maar bij Drap staat nog steeds zijn naam bij zijn posts.

Moderator

Standaard

Ja, maar je kunt hem niet meer vinden in de ledenlijst of in de search.

Senior Member

Standaard

Je zou de username van iemand die echt niet terug wil worden gevonden op het forum inderdaad wel kunnen veranderen in 'ex-gebruiker' alvorens je de account daadwerkelijk verwijdert (alhoewel in het geval van drap de 'kenners' natuurlijk wel weten welke 11.000 (?) posts waarschijnlijk van drap waren, maar we hebben het even over het principe). Ik weet niet wat het bijdraagt (sowieso niet het verwijderen van je content), maar het kan wel.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten