Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35

Discussie: The Anvil

Senior Member

Standaard The Anvil

Ik kwam via een link in een topic over het al dan niet nut hebben van een rackwah het volgende tegen: http://www.andyszeu...nvil/anvil.html. Nou was ik 'toevallig' op zoek naar een 19" buizen pre-amp, dus ik ga deze bouwen. De printplaat heb ik vanavond geetst, deze is op de randen na prima gelukt. Een stukje van de voeding heeft rafelige printbanen en aan de andere kant van de plaat heb ik twee printbanen helemaal weggeetst om die maar te vervangen door draadjes.

De case, voedingstransormator en potmeters zijn inmiddels besteld, de voortgang van de rest van de pre-amp wordt helaas gereguleerd door mijn portemonne.

Uiteraard een foto:

(Voor de duidelijkheid, dat tafelkleed heb ik niet uitgezocht)

Leermomentje voor als ik ooit nog zo'n grote print ga etsen, zorg dat je de hele printplaat goed belicht. Dit was m'n eerste van groter dan pak 'em beet 10x10cm. Morgen, ehm.... vandaag ga ik op zoek naar een chinees die de gaatjes voor me wil boren .

Edit:
    Ik zie zojuist dat ik morgen andere dingen te doen heb dan gaatjes boren. Ik zit net naar bovenstaande foto te kijken en realiseer me opeens dat ik de print precies in spiegelbeeld gemaakt heb. Het heeft ook een voordeel, kan ik hem meteen goed belichten. Verder is het gewoon ouderwets kut natuurlijk...
    Laatst gewijzigd door Heynis; 6 april 2009 om 02:04

Senior Member

Standaard

It's a piece of art! Hang het lekker boven je bed!

En pas a.u.b. je pcb-ontwerp aan, leg er een lekkere groundplane op en spaar zo je etsmiddel een beetje En het milieu natuurlijk...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J-sus Rulez Bekijk bericht
    De belgische prijzen trekken op geen hol
    TE KOOP:
    Marshall Valvestate I 8280 Bi-Chorus 2x80W Hybride!
    Dunlop Crybaby GCB-95
    Zelfbouwpedaaltjes, switches, e.d... PM!
    GEZOCHT:
    Opknapproject gitaar en/of bas (mag veel werk aan zijn!)

Senior Member

Standaard

Zo iets had ik ook bedacht. Hij zal mooi staan op de moederborden muur bij een vriend van me.

Het PCB ontwerp heb ik gewoon uit een pdf-je van bovenstaande site gehaald. Die dingen zelf ontwerpen moet ik nog steeds eens gaan leren, scheelt weer een hoop gerotzooi met perfboard.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heynis Bekijk bericht
    Zo iets had ik ook bedacht. Hij zal mooi staan op de moederborden muur bij een vriend van me.

Het PCB ontwerp heb ik gewoon uit een pdf-je van bovenstaande site gehaald. Die dingen zelf ontwerpen moet ik nog steeds eens gaan leren, scheelt weer een hoop gerotzooi met perfboard.
    Ff in Photoshop invoegen, pads selecteren, selectie uitbreiden met een paar pixels en dan Ctrl shift I
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J-sus Rulez Bekijk bericht
    De belgische prijzen trekken op geen hol
    TE KOOP:
    Marshall Valvestate I 8280 Bi-Chorus 2x80W Hybride!
    Dunlop Crybaby GCB-95
    Zelfbouwpedaaltjes, switches, e.d... PM!
    GEZOCHT:
    Opknapproject gitaar en/of bas (mag veel werk aan zijn!)

Senior Member

Standaard

Het valt gelukkig allemaal weer mee, ik moet minder stomme dingen zeggen als het laat is. De printplaat is keurig zoals het hoort, maar ik had het blaadje verkeerd om liggen...

Anyway, ik heb wat vorderingen gemaakt. De behuizing en de helft van de componenten (in aantal, niet in prijs) is binnen. De printplaat is ook al netjes voorzien van gaatjes en deels bezet met onderdelen.

Nou vraag ik me alleen af welke voltage rating de MKS signaal condensatoren rond de buisvoeten moeten krijgen. Iets zegt me dat de 63 volt exemplaren uit m'n doos met onderdelen het niet gaan houden, gezien de caps op de foto's die ik gezien heb 6 keer zo groot zijn. Ik dacht dat 350 volt meer in de buurt zou komen, maar dat stukje natuurkunde ben ik heel erg slecht in .

Senior Member

Standaard

Ze moeten een voltage rating hebben van tenminste ruim de voedingsspanning van je triode, liefst flink hoger. Het type condensator dat wordt gebruikt heeft meestal een rating van 600V of 630V.

Senior Member

Standaard

Ik heb de ontwerper gemaild en het is inderdaad 630 volt. Ik heb m'n camera weer terug gevonden dus ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Tijd om je onderschrift bij te werken. Gefeliciteerd. Eindelijk een ECHTE gitaar.

Senior Member

Standaard

Bij dezen dan een foto:

De buisvoeten heb ik gekannibaliseerd uit een oude radio. Het zal er een van de eerste zijn geweest met printplaten erin, en een van de laatste met buizen. Het ding was hopeloos kapot dus ik ga er geen spijt van krijgen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Tijd om je onderschrift bij te werken. Gefeliciteerd. Eindelijk een ECHTE gitaar.

Senior Member

Standaard

Zorg dan wel dat die voetjes echt goed schoon zijn

Senior Member

Standaard

Leuk project. Klinkt goed. \m/

Gebruik voor je koppelc's Wima MKP's. Klinken goed en volgens mij passen ze ook goed op je print.

Kosten geen drol en je kan ze bestellen bij Conrad:

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/...max_results=20

Succes!
    Ibanez RG 7 620 -> Ibanez TS9 808 mod -> SLO/DR/5150-kloon -> Mesa Recto Trad. 4x12

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten