Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 12 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 115

Standaard

Sorry voor het omhoogschoppen van het thread. Mijn Musikding Screamer wil ook niet werken.
    De IC zit er goed in, net als de andere richtingsgevoelige componenten.
    In de bypass werkt alles naar behoren, en als hij aanstaat gaat netjes mn ledje branden, er komt alleen verder helemaal geen geluid uit.
    Het soldeerwerk zit volgens mij ook allemaal naar behoren, van dat speciale soldeertin gebruikt voor printplaten.
    Maakt het eigenlijk uit als de footswitch 90 graden gedraaid is voor het solderen? op de tekening was namelijk niet duidelijk hoe de switch georiënteerd is.
    Ik heb trouwens de verbinding van de batterij eruit gelaten, aangezien ik daar toch geen ruimte voor heb. Hier ligt het ook niet aan, want ik heb het ook getest met die verbinding er wel tussen.
    Heeft iemand enig idee waar het aan ligt?
    Fender Standard Strat/Tokai Love Rock-->GT8/TS9-->Hotrod Deluxe
    Ibanez Artwood 1000ECE-NT -->Hotrod Deluxe

Senior Member

Standaard

heb je misschien foto's?
    het maakt wel uit als de switch 90 graden gedraaid is. 180 graden maakt niks uit, maar 90 dus wel.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark1990 Bekijk bericht
    Sorry voor het omhoogschoppen van het thread. Mijn Musikding Screamer wil ook niet werken.
    De IC zit er goed in, net als de andere richtingsgevoelige componenten.
    In de bypass werkt alles naar behoren, en als hij aanstaat gaat netjes mn ledje branden, er komt alleen verder helemaal geen geluid uit.
    Het soldeerwerk zit volgens mij ook allemaal naar behoren, van dat speciale soldeertin gebruikt voor printplaten.
    Maakt het eigenlijk uit als de footswitch 90 graden gedraaid is voor het solderen? op de tekening was namelijk niet duidelijk hoe de switch georiënteerd is.
    Ik heb trouwens de verbinding van de batterij eruit gelaten, aangezien ik daar toch geen ruimte voor heb. Hier ligt het ook niet aan, want ik heb het ook getest met die verbinding er wel tussen.
    Heeft iemand enig idee waar het aan ligt?
    waarschijnlijk de switch.

als je daar alles 90 graden draait schakel je de output jack tussen de input jack en de aarde, de effects output (die van je bordje afkomt) tussen de input (draadje naar je bordje) en een 9v (via de led).

Meet even met een multimeter door tussen welke polen de switch nu schakelt. zit dit allemaal goed zit het probleem ergens anders, zit hier het probleem is het een kwestie van rewireren
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
    "Metal, wat vind jij er van?"

Ik vind het vaak iets steviger dan plastic.

Senior Member

Standaard

Ja halloow... De pootjes van de switch moeten wel 'horizontaal' liggen hé, dus de switch op de tekening 90° draaien.
    Laatst gewijzigd door MattellicA; 5 april 2009 om 00:27
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J-sus Rulez Bekijk bericht
    De belgische prijzen trekken op geen hol
    TE KOOP:
    Marshall Valvestate I 8280 Bi-Chorus 2x80W Hybride!
    Dunlop Crybaby GCB-95
    Zelfbouwpedaaltjes, switches, e.d... PM!
    GEZOCHT:
    Opknapproject gitaar en/of bas (mag veel werk aan zijn!)

Standaard

willekeurige tekening van internet geplukt om aan te geven wat er gebeurt als je de switch 90 graden draait, oftewel dat je dan gaat schakelen tussen dingen die niet verbonden mogen/horen te zijn
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
    "Metal, wat vind jij er van?"

Ik vind het vaak iets steviger dan plastic.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duff Bekijk bericht
    willekeurige tekening van internet geplukt om aan te geven wat er gebeurt als je de switch 90 graden draait, oftewel dat je dan gaat schakelen tussen dingen die niet verbonden mogen/horen te zijn
    Ah okey! Kan je er misschien even bijzetten dat het zo NIET moet? Kwestie van beginnende bouwers geen aanleiding tot debuggen te geven.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J-sus Rulez Bekijk bericht
    De belgische prijzen trekken op geen hol
    TE KOOP:
    Marshall Valvestate I 8280 Bi-Chorus 2x80W Hybride!
    Dunlop Crybaby GCB-95
    Zelfbouwpedaaltjes, switches, e.d... PM!
    GEZOCHT:
    Opknapproject gitaar en/of bas (mag veel werk aan zijn!)

Standaard

Dus even voor de duidelijkheid: in die tekening moeten de pootjes dus horizontaal staan? Dan heb ik het dus met stom toeval goed gedaan
    Morgen toch maar even een multimeter scoren....

Senior Member

Standaard

Ik heb een beetje het zelfbouw-virus te pakken en zit er ook over te denken deze kit te bestellen.
    Is het mogelijk om de kleine behuizing te gebruiken of past dat niet.
    Ik heb in principe geen ruimte nodig voor een batterij.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik heb een beetje het zelfbouw-virus te pakken en zit er ook over te denken deze kit te bestellen.
    Als je de kleine behuizing pakt, is het wel heel goed meten van tevoren. ik zal vanmiddag bij de mijne even opmeten waar de gaten zitten. Het probleem is dat waar de PCB zit, geen ruimte meer is voor iets anders, alleen de rand kan net onder een potmeter of jack input. Het is proppen, maar het kan wel!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Jazeker dat heb ik ook zo gedaan. Ik heb de lay out toegepast in dezelfde mate van een mxr supercomp. Daarna het printje in een stukje plastic folie gewikkeld en tegen de potmeters aangedrukt, even goed letten op de elco's die had ik wat gebogen her en der. En daarna de onderkant erop geschroefd.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten