Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 36
    Senior Member

Standaard

Waar ik nog steeds aan moet wennen, zeg me als het toch niet zo blijkt, is dat er in MIDI CC's een verschil is tussen aan en uit. Aan is 127 en uit is 0. Dus als patch 2 aanstaat (delay en chorus) en ik stuur de CC On voor chorus, dan blijft de chorus aan. Toch? Het werkt niet zoals een latching switch voor 'normale' amps. Klik: aan; Klik: uit; Klik: aan; etc. 127 is aan, 0 is uit, dus als ik van patch 1 (delay) naar patch 2 (delay + chorus) ga en dus een delay CC On stuur, blijft de delay gewoon aan, want hij wordt met de PC aangezet (in de G-Major patch staat ie aan) en daarna ook met een CC/IA, wat dus geen invloed heeft. Right? Maar volgens jouw voorbeeld wórdt er dus helemaal geen CC verstuurd. DAT is pas intelligent design

Senior Member

Standaard

Kort verhaal: Yep

En, om een kort verhaal lang te maken; inderdaad, een CC heeft een waarde, en alleen als de (vanuit de G-major gekeken) ontvangen waarde afwijkt van de waarde die de CC heeft op moment van ontvangen, zal er actie worden ondernomen.

Daarnaast stuurt de GCP (als ik het goed heb) ook niets uit als de waarde in de nieuwe patch hetzelfde is als de waarde die de IA (dus CC) op dat moment heeft.

Senior Member

Standaard

Dan kan ie dus precies wat ik denk nodig te hebben. Wordt serieus overwegen. Want nieuw dik 900 euro voor een switcher en controller. Is een hoop geld. Zal m'n vriendin niet leuk vinden xD

Senior Member

Standaard

Ja,Maar je hebt die dingen toch NODIG.

Als je vrouwtje dat niet snapt, gewoon even een analogie maken met al die tassen/schoenen/kleding die zij "nodig" heeft is ze zo stil.

Senior Member

Standaard

Tja, daar is die van mij sowieso anders in dan de meeste vrouwen. Maar goed, daar kom ik wel uit. Besides heb ik m'n financiën altijd wel op orde, dus dat komt wel goed .

Standaard

Ik heb de combinatie GCX/GCP/G-Major. En het werkt als volgt:
    De GCP heb je ingesteld in de 4/8 modus (4 PC, 8 CC).
    Je hebt op je GCP IA switches gereserveerd voor effecten in de G-Major (toegewezen aan een bepaald CC nummer, en in de G-Major deze CC nummers toegewezen aan een effect) (als voorbeeld Delay).
    Je programmeert je G-Major en slaat die preset op (in de G-Major dus) in bv. preset 1.
    In deze preset heb je de Delay aanstaan.
    Je schakelt vervolgens met 1 van de onderste knoppen naar een patch en preset 1 van je G-Major wordt actief.

Nu wil je dat de IA knop die je voor de Delay van je G-Major hebt gereserveerd aangaat in deze patch (op je GCP dus) want de Delay staat aan.
    Dan moet je dat in de GCP zo programmeren!!!
    De GCP zal niet zelf de IA aanzetten omdat in je G-Major de Delay aanstaat.
    Dat heet Active Sensing, en dat zit NIET in de GCP.
    Dus door handmatig de IA switch op je GCP aan te zetten, en dit op te slaan in de GCP (éénmalig dus), zal telkens als je deze patch oproept de LED aan zijn.

Schakel je nu naar deze patch, dan brandt dus de LED van de Delay.
    Maar de GCP zendt helemaal niets uit, je G-Major schakelt namelijk de Delay aan (via PC).
    Dit is eigenlijk een slimme manier om het Active Sensing na te bootsen, iets wat meestal enkel de dure midi controllers kunnen (werkt met midi-in + midi-uit).

Is bovenstaande een beetje te volgen???

Nog even als toevoeging...
    Van de combinatie GCX/GCP heb ik nog geen moment spijt gehad!!!!
    Gear:
    Amp: Koch Multitone II (100w 2x12")
    Rack: GCX / G-Major / Boss OD-1 / CS-3 / CE-3 / Bad Monkey / Sennheiser EW172
    Pedalboard: Ground Control Pro / EB6166 / Cry Baby Wah
    Guitars: Standard u.s.a. Strat / Tele Deluxe Plus / Yamaha APX-5

Senior Member

Standaard

Mja da's heel goed te volgen en da's ook waar ik op hoopte. Als je de setting met actieve LED opslaat, zal 'ie dan als eerste een CC=0 boodschap doorsturen zodat de (in dit geval) delay uitgaat? Ipv dat je twee keer moet drukken. Dat moet ik nl met de Behringer doen. Dat werkt nóg omslachtiger, want dan moet ik 2 CC boodschappen programmeren in 1 patch. De eerste CC=127, de tweede CC=0. Hij schakelt ze om en om, maar als m'n delay al aanstaat en ik wil 'm uit hebben moet ik dus twee keer drukken. Bovendien is een brandende LED veel overzichtelijker, en ziet er uiteraard veel flexer uit (daar doen we het ook een beetje voor :P)

Senior Member

Standaard

'naja, ik had het BIJNA goed....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Dan kan ie dus precies wat ik denk nodig te hebben. Wordt serieus overwegen. Want nieuw dik 900 euro voor een switcher en controller. Is een hoop geld. Zal m'n vriendin niet leuk vinden xD
    Op gitaarnet staat er een setje te koop... :-)

Joost
    Haar strat, Gibson Les Paul Standard, Suhr Tele
    Suhr PT100 signature edition

Senior Member

Standaard

Hmmm...Waalwijk...da's nog te doen met de voiture...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten