Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 36
    Senior Member

Standaard

Je haalt GCX en GCP weer door elkaar?

GCX is een looper/switcher, verder niks. Bij de GCP kun je een volume pedaal als expressie pedaal gebruiken (met Y-splitter kabel).

Zowel de GCX als GCP hebben geen ingebouwde volumecontrolfunctie.

(En de GCP kan de Voodoolab VCA besturen..dat staat ook nog ergens in die manual)

Senior Member

Standaard

Nee nee, ik haal ze niet door elkaar. Ik begrijp alleen niet hoe je een volumepedaal als expressiepedaal kunt gebruiken. Of zijn beide eigenlijk hetzelfde in bouw? Maar je kan dus bij de GCP een volumepedaal als expressiepedaal gebruiken, om MIDI aan te sturen. Ik hoopte dat er een manier was om op een of andere manier volume te regelen dmv de combi GCP/GCX

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Nee nee, ik haal ze niet door elkaar. Ik begrijp alleen niet hoe je een volumepedaal als expressiepedaal kunt gebruiken. Of zijn beide eigenlijk hetzelfde in bouw? Maar je kan dus bij de GCP een volumepedaal als expressiepedaal gebruiken, om MIDI aan te sturen. Ik hoopte dat er een manier was om op een of andere manier volume te regelen dmv de combi GCP/GCX
    Weet de techniek erachter niet, maar het werkt volgens mij met de weerstand van het (passieve!) volumepedaal die wordt vertaald naar een CC.
    (GCP stuurt een signaal naar het pedaal, en meet wat er weer van terugkomt, zet dit om naar Midi)

Senior Member

Standaard

Klinkt indd logisch. Vooralsnog heb ik dat dus niet nodig. Ik heb nog geen volumepedaal, maar denk dat ik een Ernie Ball ga aanschaffen. Niet écht nodig, maar je kan er wel gave dingen mee doen. Dan bestaat m'n pedalboard dus uit een wah (die ik nog steeds moet modden) en een volumepedaal. En een MIDI controller. De flappers van de FCB gebruik ik sowieso niet, dus ze zitten een beetje in de weg. Vandaar mijn vragen naar de GCP. Die ziet er goed genoeg uit voor mijn bedoelingen. En dan is een GCX natuurlijk een perfecte combi om een pedalentray te schakelen.

Senior Member

Standaard

Weet iemand of je CC sends ook kunt gebruiken op de manier zoals de IA's werken? Ik bedoel: ik switch naar een nieuwe patch (bv bank 0 patch 2 op de GCP) en daarbij naar G-Major patch 3, waar reverb, chorus en delay in zitten. Als ik dan dezelfde patch wil behouden maar een CC wil versturen om chorus uit te zetten (bv CC channel 10) dan stuur ik die. Met de Behringer FCB kan dat, maar moet ik twee keer klikken (eerste keer zend ie een 127, daarna een 0 en gaat ie pas uit). Hoe zit dat op de GCP? Kun je die zo instellen dat bv drie van de IA knoppen CC's versturen ipv IA's, maar automatisch op 'aan' gaan als ik naar de desbetreffende patch ga (dus in dit geval zouden de knoppen voor delay, chorus en reverb aangaan). Dat zou voor gebruik van een fx unit icm stompboxes (in de GCX looper) perfect zijn, want dan worden de effecten van de fx unit ook 'gezien' als losse stompboxes. Je zou dus niet een CC meesturen bij een patch-change op de GCP, maar wel de CC op waarde 127 zetten (met de LED aan) zodat hij de eerste keer dat je klikt een 0 wordt gestuurd.
    Snapt men wat ik bedoel? :P

Ik zou namelijk, mocht ik m ooit aanschaffen, het volgende willen kunnen schakelen met IA's en CC's (de bovenste 8 knoppen): 1 of 2 pedalen (phaser en evt. compressor, via AI's), 3 amp settings (gain, lead, contour, via AI's) en 3 G-Major effecten (delay, reverb en chorus). Alleen de laatste 3 zouden dus CC's zijn, maar worden voornamelijk gestuurd met een PC (één patch per soundsetting/patch)
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 1 april 2009 om 15:41

Senior Member

Standaard

onderstaande onder voorbehoud: ik heb geen GCP, maar wel de handleiding (maar die dan weer niet bij de hand)

Die IA's zijn niets anders dan CC's..
    De fysieke knoppen heten Instant Acces knoppen, maar sturen CC's.

Patches kun je wel zo instellen dat er bepaalde IA's aan dan wel uit staan (dus eigenlijk: dat de desbetreffende CC's worden uitgestuurd). (De 'state' van de 'IA' wordt dus 'gesaved' in de 'patch' om het in goed Nederlands te zeggen)

Antwoord op je vraag is dan : Ja

Senior Member

Standaard

Dus je savet de state van de CC (hij gaat bij 1e klik een 0 of 127 sturen) maar de CC wordt niet gestuurd bij activeren van de patch. Dat is precies wat ik bedoelde en wilde weten.
    Dan zijn GCX+GCP nu dus misschien wel serieus het overwegen waard, want het systeem werkt voor mij perfect.
    Lastig alleen dat ik misschien ook weer een nieuwe gitaar wil hebben. Zit te denken aan een PRS Custom. Maar de PRS SE Custom vond ik ook lekker spelen en die zijn minder prijzig. Dan hou ik geld over voor m'n rack .

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Dus je savet de state van de CC (hij gaat bij 1e klik een 0 of 127 sturen) maar de CC wordt niet gestuurd bij activeren van de patch. Dat is precies wat ik bedoelde en wilde weten.
    Dan zijn GCX+GCP nu dus misschien wel serieus het overwegen waard, want het systeem werkt voor mij perfect.
    De CC wordt alleen gestuurd als de state van de IA bij de nieuwe patch anders is dan de state die de IA daadwerkelijk heeft.

(BV patch 1 is standaard chorus aan. Stel: je heb je chorus al aan. Als je patch 1 kiest, is de status van de IA al goed, en wordt er niets uitgestuurd...de volgende klik zet em dus uit...snappie?

Edit: kijk even naar p11 van de manual (onderaan) en bovenaan p 12... p23: dacht dat er Piss Off stond :S
    Lastig alleen dat ik misschien ook weer een nieuwe gitaar wil hebben. Zit te denken aan een PRS Custom. Maar de PRS SE Custom vond ik ook lekker spelen en die zijn minder prijzig. Dan hou ik geld over voor m'n rack .
    Zucht...heeft niet elke gitarist dat ...ik wel tenminste....(AXEFX!)
    Laatst gewijzigd door hole; 1 april 2009 om 16:23

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    De CC wordt alleen gestuurd als de state van de IA bij de nieuwe patch anders is dan de state die de IA daadwerkelijk heeft.

(BV patch 1 is standaard chorus aan. Stel: je heb je chorus al aan. Als je patch 1 kiest, is de status van de IA al goed, en wordt er niets uitgestuurd...de volgende klik zet em dus uit...snappie?
    Maar dat hoeft dus niet in mijn geval. Als ik van patch 1 (bv alleen delay) naar patch twee ga (chorus en delay) zou de GCP een CC 0 sturen naar de chorus, omdat ik wil dat de IA knop/LED uitgaat. MAAAR ik verander ook de patch in mijn G-Major van patch 1 (delay) naar patch 2 (chorus+delay) dus de delay staat al aan. Nou zal het vast wel zo zijn dat aan+aan=aan, toch? Dan is het niet nodig dat de GCP dat doet, maar wel handig (omdat de GCX wél CC aan (127)'s nodig heeft. Correct?

Zucht...heeft niet elke gitarist dat ...ik wel tenminste....(AXEFX!)
    Soms benijd ik mijn bassist wel eens. Die man heeft 1 basgitaar en 1 versterker (z'n hi output amp is kapot, komt een nieuwe voor). Hij is totaal niet met gear bezig, vindt z'n bas prima. Dan kom ik met mijn groeiende collectie, die héél veel tijd kost :P.

Senior Member

Standaard

Ik snap wat je bedoeld, maar vind het lastig om het uit te leggen, ik doe het maar in een voorbeeld.

Patch 1:
    Gmajor patch 1 : delay aan

Patch 2:
    Gmajor patch 2, : delay aan chorus aan

Bij het programmeren van de GCP zet je bij patch 1 de IA voor delay op AAN.
    Bij patch 2 zet je IA voor delay én chorus aan.

Als je van 1 naar 2 switched wordt alleen de chorus-aan CC uitgestuurd, en staan de LEDs bij de delay-IA en chorus-delay aan.

Mocht je tijdens je gebruik van patch 1 de delay uit hebben gezet, stuurt de GCP natuurlijk chorus-aan en delay-aan

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten