Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 36
    Senior Member

Standaard Voodoo Lab GCX; program change

Ik heb een GCX gekocht om mn pedalen in te hangen en mn kanalen van mn amp te schakelen. Ik gebruik als midipedaal een Ernst navigator. Het probleem is als volgt: ik krijg het niet voor elkaar om de GCX te laten reageren op program changes. Hij reageert dus alleen op Control changes op kanaal 16 terwijl het met de ground control wel kan (weet niet hoe maar er staat zoiets vaags in de handleiding). Hierdoor ben ik dus per preset al 3 Control change knoppen op de navigator kwijt. Namelijk OCD aan/uit, lead/clean, lead 1/lead 2. Want bij elke preset moet ik aangeven of deze aan/uit staan anders blijven ze aan/uit. Sowieso is dit niet handig want ik moet elk pedaal wat ik in een loop heb nu programmeren als C-knop anders kan ik m met een program change niet aan/uit zetten. moeilijk verhaal maar ik hoop dat het enigszins duidelijk is.
    Heb Ernst al gebeld maar die weet er ook geen raad mee.....
    iemand die het weet? of een GCX gebruikt icm met een andere footcontroller zoals de Skrydstrup of FX-1?
    Play like you have something to say, not something to prove... IDANCEMUSIC.COM

Senior Member

Standaard

De GCX werkt alleen op control changes. In de combi met de GCP wordt er geen program change verzonden, maar een soort sysex. Is geen oplossing voor. Helaas...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

Senior Member

Standaard

ff een oud topic bumpen hoor jongens, maar ik heb toch een vraag over de GCX. Als ik deze zou aanschaffen met een MIDI controller anders dan de GCP, zou ik dan via patches de loops kunnen schakelen die ik wil? Volgens mij is het zo dat als je eenmaal een CC stuurt de loop aangaat, en een tweede keer de loop weer uit gaat. Als ik dan bv dit gebruik:
    patch 1: loop 1, 2, 3
    patch 2: loop 2, 3, 4

Als ik eerst patch 1 selecteer gaan loop 1, 2 en 3 aan doordat ik CC's stuur. Als ik doorschakel naar patch 2 blijven loop 1 en 3 aan, gaat 4 aan, en gaat 2 uit. Ik werk met patches (bv Overdrive Rythm is FX Processor patch 4, loop 3 (noise gate) uit de GCX en loop 6 en 7 geactiveerd voor m'n preamp schakeling.
    Als ik een GCX zou halen voor dit gebruik, ben ik dan gebonden aan de GCP, omdat die met sysex werkt?
    Ik gebruik 8 patches (van Rythm Clean naar Epic Lead). Kan de GCP die met de onderste 2 rijen als sysex (naar GCX) en PC's (naar G-Major) versturen. Als dat mogelijk is overweeg ik de koop .

Master of Disaster

Standaard

De loops werken toch even anders op de GCX. Je stuurt op midikanaal 16 CCs 80 tem 87 uit voor de verschillende loops. De waarde die je uitstuurt (0 of 127) bepaald de stand van de loop, aan of uit.

Je kan de GCX met ieder midipedaal dat CCs kan versturen gebruiken, hoe handig dit werkt hangt af van je midipedaal. De meeste mensen werken met Instant Access switchen en bedienen per switch 1 loop op de GCX. Je hebt dus voldoende IAs nodig om je loops te switchen.

Het programmeren kan dan vrij simpel, je maakt een preset op je midi pedaal en je slecteert de IAs die je nodig hebt en dan save je die preset. En zo maak je de presets. Selecteer je een preset dan gaan de loops die je geselecteerd heb aan, de andere uit. Loops die uitstonden blijven uit, die aanstonden maar in die preset niet geselecteerd zijn zullen uit gaan.

Dit werkt niet anders op de GCP, hij is alleen wat meer geintegreerd met de GCX.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Senior Member

Standaard

OK duidelijk. Dat met CC's versturen klinkt logisch en simpel. De controller die ik nu heb (Behringer FCB 1010) kan maar 2 CC's versturen per patch dus dat is sowieso te weinig. De expressionpedalen gebruik ik niet en echt 'cool' ziet ie er ook niet uit, dus wellicht komt er een andere.
    Die Instant Access knoppen, zijn dat MIDI CC's waarbij de LED aangaat als ze een 127 sturen en de LED uitgaat als ze een 0 sturen? Dus de LED laat zien of de loop aan of uit staat?
    Ik gebruik vooralsnog 8 patches en zou bij de GCP de bovenste vier knoppen als Instant Access kunnen gebruiken om bijvoorbeeld phaser, delay, chorus en compressor te schakelen. Of zijn de bovenste acht knoppen enkel als Instant Access te gebruiken en niet als patch change? Ik zou wat minder patches kunnen gebruiken, maar 4 is écht te weinig. Eventueel zou ik natuurlijk met 2 banks kunnen werken (2x4 is ook 8 ) Ik las in de manual dat je kunt kiezen tussen 10 patches per bank en 4 patches per bank. Keuzes, keuzes...
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 31 maart 2009 om 14:59

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    (Behringer FCB 1010) en echt 'cool' ziet ie er ook niet uit,
    Echt wel...!!

Die Instant Access knoppen, zijn dat MIDI CC's waarbij de LED aangaat als ze een 127 sturen en de LED uitgaat als ze een 0 sturen? Dus de LED laat zien of de loop aan of uit staat?
    Dat zijn de fysieke knoppen op de Ground Control met ledje erboven!!! (niet op de GCX!!)

Ik gebruik vooralsnog 8 patches en zou bij de GCP de bovenste vier knoppen als Instant Access kunnen gebruiken om bijvoorbeeld phaser, delay, chorus en compressor te schakelen. Of zijn de bovenste acht knoppen enkel als Instant Access te gebruiken en niet als patch change?
    Het is of alle 12 patches, of bovenste 8 IA, onderste 4 patches

Ik zou wat minder patches kunnen gebruiken, maar 4 is écht te weinig.
    Als je meer dan 4 patches per nummer nodig hebt....anders kun je met banks werken toch?

Eventueel zou ik natuurlijk met 2 banks kunnen werken (2x4 is ook 8 )
    dat zeg ik!

Senior Member

Standaard

Werken met 2 banks is wel iets onhandiger, maar het kan wel. Alleen vraag ik me af of ik 8 IA's nodig heb. Gebruiken kan ik ze natuurlijk altijd, maar eigenlijk werk ik nooit buiten m'n patches (daarom heb ik er ook 8, ze zijn supercompleet )

Senior Member

Standaard

Als je de Gordius module zou aanschaffen, kun je je FCB blijven gebruiken,maar wordt de functionaliteit van je FCB echt enorm uitgebreid.

In principe kun je dan elke knop aanwijzen als IA of patch change.... (onder andere). Yek1 kan je er meer over vertellen. (d'r is ook een topic over trouwens)

De Liquid Foot controller is ook wel gaaf (wel ander prijskaartje)

Senior Member

Standaard

Tja, $800 is nogal teveel. En de extra functies in vergelijking met bv de GCP zijn voor mij niet nodig. Misschien leuk om tweedehands een combi van GCP en GCX te zoeken. Een erg goedkope mogelijkheid blijft het behoud van de FCB en een tweetal G-Lab MIDI Switchers aan te schaffen.

Senior Member

Standaard

In de manual hebben ze het over een Expressiepedaal en een volumepedaal toevoegen. Het volumepedaal krijgt 1 output en 2 inputs. Gebruik je dan een volumepedaal als expressiepedaal, of als volumepedaal? M.a.w. zit er in de GCX een graduele volumefunctie?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten