Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 747 van 1214 EersteEerste ... 247647697737745746747748749757797847 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.461 t/m 7.470 van 12136
    Senior Member

Standaard

Wat is dat onderste ding met die witte knoppen? Een soort van looper ofzo? Waarom? De meeste pedalen lijken mij gewoon true bypass. Of kun je daar ook volgordes mee kiezen en meerdere pedalen tegelijk mee schakelen ofzo?

Anywho, na maaaanden lang tobben, denken, kopen, proberen, doorverkopen en experimenteren om er achter te komen wat op de gapende lege plek op mijn pedalenplankje moet ben ik erachter wat er op moet: HELEMAAL NIKS!! Ik kan niks vinden wat tegelijkertijd a) vet is, b) goed werkt vóór mijn versterker (ik haat fx-loops) en c) bruikbaar is in de band. Dus ik ga nóg een stap downsizen naar een Pedaltrain Jr. waar al mijn bruikbare pedaaltjes prima oppassen.
    En wat nou als ik over een tijdje tóch iets groots er persé bij wil? Simpel: 1) dan haal ik mijn wah van de plank af om ernaast te zetten of 2) ga ik alsnog terug naar mijn oude grotere plank. Hoezee!! Dus... over een weekje of zo foto's.
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz Bekijk bericht
    Wat is dat onderste ding met die witte knoppen? Een soort van looper ofzo? Waarom? De meeste pedalen lijken mij gewoon true bypass. Of kun je daar ook volgordes mee kiezen en meerdere pedalen tegelijk mee schakelen ofzo?
    Laat ons niet langer in spanning!

Senior Member

Standaard

Het lijkt een soort Octa switch omdat de patchkabeltjes allemaal naar deze controller lopen.
    De case is wel op de toekomst/groei gekocht zo te zien.

Standaard

Wat is dat onderste ding met die witte knoppen?
    http://www.glab.com.pl/gsc_en
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door website
    Modern music forces guitar players to apply various electric guitar effects.
    In consequence, a lot of players have a collection of different equipment: pedal effects (stomp box) - single or multi ones, pre-amps, amps, etc.
    The necessity to switch between various effects appears not only between different songs played but also during a particular song. Switching between effects and adjusting their proper settings (collectively called presets) is relatively difficult to operate (necessity to press several footswitches and/or to turn the knobs and press switches or buttons at the same time).
    After some time the problem of switching and setting effects limits the performance and creative capacities (it is useless to create performances which can't be realised).
    The Guitar System Controller is an analog device designed to enable easy selection of a preset from the wide range of offered ones by pressing just a single footswitch. At the same time the GSC improves the comfort of use and sound quality. The GSC enables the further development of a guitar system.
    Zoals het daar staat kan dat ding ook de instellingen wijzigen van je pedalen. Of lees ik dat nou verkeerd!?

Senior Member

Standaard

Zoals het daar staat kan dat ding ook de instellingen wijzigen van je pedalen. Of lees ik dat nou verkeerd!?
    Dat lees je verkeerd...
    Bovendien, tenzij er een handje uit komt die aan je knoppen gaat draaien, is het fysiek onmogelijk!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers Bekijk bericht
    Dat lees je verkeerd...
    Bovendien, tenzij er een handje uit komt die aan je knoppen gaat draaien, is het fysiek onmogelijk!
    Nee hoor, niet volledig onmogelijk! Ik heb hier ooit een topic zien passeren waar een filmpje stond van een kerel die een ingenieus systeem had bedacht, waarbij jeje pedaaltjes als "rack" kon gebruiken. Hij plaatste kabeltjes op de pots van de pedalen, die hij verbond met een computer-achtig iets. Als je bv een bepaalde setting koos, stelde die computer (met die kabeltjes) de juiste settings et voila.

Vergezocht, inderdaad

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Correct .

Het is een switcher. Pedaaltjes, versterkers en ook rack gear kun je ermee besturen. Heel handig. Bovendien voorziet hij de pedaaltjes van stroom .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    De case is wel op de toekomst/groei gekocht zo te zien.
    Zeker.
    Laatst gewijzigd door Kellet; 26 maart 2009 om 14:28

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers Bekijk bericht
    Dat lees je verkeerd...
    Ja dat dacht ik ook al, maar toch staat het daar echt hoor! Er staat dat dat ding tussen presets kan schakelen met een druk op de knop en een paar zinnen eerder definiëren ze 'presets' nog als pedalen en instellingen op pedalen. Check die dikgedrukte zinnen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kellet Bekijk bericht
    Correct .

Het is een switcher. Pedaaltjes, versterkers en ook rack gear kun je ermee besturen. Heel handig. Bovendien voorziet hij de pedaaltjes van stroom .

Zeker.
    Heb hem ook, echt praktisch! Heeft ook een negatieve boost, die zet je uit als je een solo speelt.
    Heb je ook die wahpad er bij kellet? Is echt een goeie oplossing voor mijn vox wah, die vrij stug aan gaat.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten