Het gaat mij vooral om de hoeken. Die moeten toch zeker goed zijn of mijn gitaar gaat niet zo goed bespeelbaar zijn. Enige aanpassing die ik doorvoer is de neck, die ik smaller maak zoals op mijn G&L.
Het gaat mij vooral om de hoeken. Die moeten toch zeker goed zijn of mijn gitaar gaat niet zo goed bespeelbaar zijn. Enige aanpassing die ik doorvoer is de neck, die ik smaller maak zoals op mijn G&L.
Vanmiddag hout gekocht. Stukje mahonie voor de body en een esdoorn nek.
De top moet ik nog gaan kopen.
Zonet nog een uurtje geschuurd en de body mal lijkt me al goed te zijn. Bij de kop ben ik halverwege en hier en daar moet het nog bijgewerkt worden.
![]()
Verzending van tonefactory vandaag binnen gekregen. Trussrod zat er niet bij al stond die afgetekend. Niet zo fijn maar ze hebben al een mail gekregen.
Brug en tailpiece zijn in backorder. Die kwamen eind februari pas binnen.
Qua vorderingen gaat het momenteel nog vrij traag. Het plan heb ik overgezet op kalkeerpapier en ik ga een nieuwe body mal maken want ik was er niet zo tevreden over.
Vanmorgen even een freeskop gaan halen om dan volgend weekend daarmee van start te kunnen.
Vrijdag kan ik bij de buurman van mijn grootouders gaan werken. Daar staat een vlakbank en een lintzaag tot mijn beschikking. Zaterdag de body dan verlijmen en zondag met Mr. Fingers zorgen dat er gefreesd kan worden.
Zonet geprofiteerd van het mooie weer. Een mal voor de body gefreesd van 18mm dik, zodat ik icm mijn frees gemakkelijk te werk kan gaan.
Over 2 weken nog eens een 'vakantie', dus dan kan ik er eens echt werk van maken. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een mooie top. Maar die zoektocht blijkt moeilijker dan ik dacht. Bij Thys hout een plank gaan halen, op maat laten schaven en dergelijke, maar dat hout was niet kurkdroog en staat ondertussen al lekker krom.
Waar kopen jullie je hout? Ik heb Kristof Braekman al gecontacteerd, maar die had niet meteen iets liggen.
Wat ik graag wil is een gebookmatched stuk met tigerstripe. Uiteindelijke bedoeling is een gitaar te hebben zoals hieronder.
![]()
Hier maar droog genoeg om onmiddelijk mee te bouwen ...
"I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
HilkoCustomBuilt
Facebook Pagina
Ik was daar ook naar aan het kijken ,het is 7mm dik... en de tigerstripe is out of stock.
Wel voordelige fingerboards en veel meer goodies![]()
Hey Valoosj,
Kijk een bij :
http://www.holz-faszination.de/home/index.php
Daar haal ik altijd mijn top hout vandaan, zeer goede kwaliteit voor een redelijke prijs.
groetjes Charlotte![]()
WEBSITE:http://www.charlottemijnders.nl
Favorieten/bladwijzers