Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 76 van 904 EersteEerste ... 2666747576777886126176576 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 751 t/m 760 van 9036
    Senior Member

Standaard

de goeie eruit zoeken zag laatst nog een advert staan voor een maya LP mocht voor E 150,00 weg en op MP staan nog een paar jappen voor die prijs.

ik generaliseer niet hoor, is ook niet mijn intentie, ik heb gewoon geen hoge pet op van goedkope chinezen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht
    Gel*l. Ja, er zaten in de jaren 70 en 80 HELE goede gitaren uit Japan (en Korea) bij, ik bezit er zelf een behoorlijk aantal.

Maar de hoeveelheid multiplex/papiermaché/waaibomenhout was destijds ook hoog. En waar in het begin Japanse gitaren vaak door ex-viool- of pianobouwers werden gemaakt, ging de produktie al snel omhoog en werden voor de budgetgitaren gewone fabrieksarbeiders ingezet.

Tegenwoordig kan iedere boer de knoppen van een CNC-bank indrukken en zo een aardige gitaar/hals uitpoepen. Kijk behalve naar Vintage ook naar merken als Squier, Epiphone, Yamaha of London City. Juist helemaal onder aan de gitaarladder is de kwaliteit de laatste jaren met sprongen vooruit gegaan. Zo'n Vintage is belachelijk goedkoop en voorzien van behoorlijke hardware van Wilkinson. En heeft nog een mahonie body ook!
    zeg relax, met vleeswaren smijten is niet gelijk nodig lijkt me

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    voor E 200,00 a E 250,00 euri kun je een leuke Japanse cheapo kopen die echt beter is, dat wil ik er mee zeggen, en oude Jappen zou ik nu niet als meuk willen omschrijven, slechte woordkeuze vind ik
    Het beeld van ouwe Japanners wordt sterk gekleurd omdat de triplex rotzooi inmiddels wel kapotgespeeld/geslagen is en de gitaren die te goed waren om kapot te maken zijn overgebleven en op de tweedehands markt komen.

(Alhoewel ik iemand* ken die begin jaren 90 zonder schroom een Ibanez CN200 op het podium aan splinters sloeg, want ouwe troep....)

*= Naam en mailadres bij de redaktie bekend
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Standaard

zeg relax, met vleeswaren smijten is niet gelijk nodig lijkt me
    Ik zal even een strategisch geplaatste smiley toevoegen.
    Hoogachtend,
    Bambufan

Senior Member

Standaard

tja de triplex exemplaren, kom je niet veel meer tegen, heb er maar eentje in nieuwstaat,

maar niet alle triplex/slapped body's klinken/spelen beroerd hoor, laatst nog een Morris strat verkocht met Slapped body, had een hoge resonantie en klonk ook heel goed.

en vorig jaar nog een memphis LP gekocht, ook triplex en klonk ook niet verkeerd.

Tripex body haald het qua geluid zeker niet met een full solid

maar ok, ik ga binnenkort eens een Vintage LP proberen, kijken of deze goed spelen en klinken.

heb zelf al wel eens een Squier Affinity (made in china) gehad en vond deze gitaar absoluut niet geweldig, afwerking liet te wensen over en geluid was ook niet je het

Standaard

tja de triplex exemplaren, kom je niet veel meer tegen, heb er maar eentje in nieuwstaat,

maar niet alle triplex/slapped body's klinken/spelen beroerd hoor, laatst nog een Morris strat verkocht met Slapped body, had een hoge resonantie en klonk ook heel goed.

en vorig jaar nog een memphis LP gekocht, ook triplex en klonk ook niet verkeerd.
    Tripex body haald het qua geluid zeker niet met een full solid
    Mee eens, mijn eerste gitaar was een Squier Tele uit Korea en dat was ondanks de body uit multiplex een goed klinkende gitaar. Maar als ik kijk wat ik nu voor de +- €200 die ik toen heb uitgegeven zou kunnen kopen (o.a. London City, Vintage) dan zijn die gitaren gewoon van betere kwaliteit (zowel qua hout als qua hardware: zeker de tuners op die Squier waren waardeloos).

maar ok, ik ga binnenkort eens een Vintage LP proberen, kijken of deze goed spelen en klinken.
    Ik weet haast zeker dat je aangenaam verrast zult worden. Ik heb niet voor niets een Vintage LP en SG in mijn 'collectie'.

heb zelf al wel eens een Squier Affinity (made in china) gehad en vond deze gitaar absoluut niet geweldig, afwerking liet te wensen over en geluid was ook niet je het
    Ik heb inderdaad ook recent Chinese en Indonesische Squiers gezien die kwalitatief slecht waren, alhoewel het dieptepunt naar mijn idee rond 1995-2000 lag: toen leek het wel alsof de basswood (als het al basswood was) bodies met een botte freesmachine over een onnauwkeurige mal werden getrokken.
    Hoogachtend,
    Bambufan

Senior Member

Standaard

ik denk wel dat de prijs/kwaliteit verhouding, met name in de lage en ,middenklasse, beter is geworden, de internetwinkels hebben hier wel aan mee geholpen, omdat de prijzen hierdoor zijn gedaald, ook bij de reguliere winkels

Senior Member

Standaard

een custom shop tele, set neck of neck through body, zie ik niet goed,
    twee p90, rood

http://www.2dehands.be/fender-tele-c...html?start=147
    no life without music

Senior Member
    no life without music

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten