Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
    Banned

Standaard

Ik ben ook erg benieuwd naar geluidssamples. Maar hoe klinkt ie.. Kraak en ruisvrij (als je gate uit staat)??

Die bovenkant trek ik niet btw. Ik ben vrij slechtziend en net groot genoeg om de knopjes niet meer te zien gok ik.. Lol, wordt lastig dan!

Maar mooi gedaan, zit je tenminste niet met zo'n gigantische pedalcase.

Grt R.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Erg mooi gedaan en heel apart. complimenten!
    ik kan me uit een heel grijs verleden herinneren ( zo rond 1979/80) dat een kennis deze aanpak hanteerde - grotendeels met uit de behuizing gesloopte originele effecten van EH en zo. Het duurde lang en vervelend voor ie alle brommetjes, miscontactjes en aardlusjes onder controle had.
    Toen was het super... maar wilde hij weer iets toevoegen, wat niet kon, dus moest er iets uit, waar dat nieuwe dan weer net niet in paste en zo verderen zovoorts..
    je hebt toch wel goed nagedacht over wat je wil?
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

't zou inderdaad zonder gate goed moeten klinken... is dat zo?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door onze_jef Bekijk bericht
    't zou inderdaad zonder gate goed moeten klinken... is dat zo?
    Yep, nu wel. Eerst had ik de extra gaten gebruikt voor de H2O en cleanbooster welke aanvankelijk in de FX loop zaten van de versterker.

Wat ging er voorheen fout:
    - Eerst (dom dom) de fx loop effecten op dezelfde voeding gezet, dit geeft een enorme brom en andere ellende.
    - Per ongeluk een keer verkeerde spanning op het board gezet (plus-min), dit had tot gevolg dat een Phaser overleed en een Fuzz.
    - Dezelfde Fuzz had een positieve ground, werkte ook niet goed in dit board en had aparte voeding nodig.
    - Toen de effecten in line en in de FX loop op aparte voeding, ook nu bleef er een behoorlijke bak ongewenste brom en ruis.
    - Inmiddels mijn snoeren vervangen door top kwaliteit en met Neutrik jacks, scheelt ook een boel met el cheapo's (had ik niet verwacht).

Ondertussen geexperimenteerd met wat andere effecten en gekomen tot de set die ik nu heb.

- De effecten nu allemaal in line gezet voor de amp input en niets in de fx loop. Qua tone maakt het voor mijn settings nagenoeg niets uit, alleen de cleanboost in de fx loop was wel eens handig. Nu dus nog maar 1 voeding nodig.

In volgorde op het bord:

BYOC Envelope Filter
    De Fuzz heeft definitief mijn board verlaten, op zich wel leuk maar ik gebruikte het eigenlijk nooit. Deze is vervangen door een Envelope filter, erg leuk als ik clean en funky speel. Het is een BYOC versie maar dan de oude zonder fixed wah positie. Heb ik ook niet nodig daar ik een gewone wah heb.

Vox Wah
    de bekende Wah alleen nu True Bypass.

BYOC Classic Phaser
    De classic Phaser is een subtiel phaser met een vintage sound, heerlijk clean of met een overdrive.

BYOC Armstrong Twin
    De armstrong twin, ofwel een Orange Sqeezer Compressor en een Green Ringer (Octaver) ineen. De compressor is er lekker en simpel in bediening, de octaver is alleen leuk als je het met een fikse overdrive speelt op het nekelement met de tone teruggedraaid. Ik zou nog wel een octaver willen hebben die ook clean te hachelen is.

Musikding Cleanbooster
    De cleanboost kan icm de P90 een smerig randje geven clean en als de TS808 erbij wordt gezet dient het als boost voor de TS.

Musikding TS808 (der screamer)
    De TS808 is mijn eerste tubescreamer dus ik heb geen vergelijk. Ik vindt het een zeer veelzijdig apparaat dat zoals hierboven staat geboost kan worden door de cleanbooster of de compressor. Het geeft trouwens een geweldig vette leadsound met de MADAMP op drive kanaal met de Gain++ erbij.

Visual Sound H2O
    Tja gewoon een erg goed pedaal. De mod die ik ga doen is dat de long/short switch vervangen wordt door een footswitch. Dan kan ik de echo/reverb met een druk op de knop veranderen in een delay. Ik heb een setting gevonden die voor beide goed klinkt zodat ik niet hoef te tweaken.

Tonepad MXR Noise Gate
    Laatste in de lijn, werkt momenteel behoorlijk goed, alleen waar ik nog een beetje van baal is dat ik 2 settings nodig heb. Eentje voor de cleane stukken en eentje voor de overdriven sounds. Misschien maak ik het footswitchable waarbij ik meteen van potmeter wissel. Dus twee potmeters voor sensitivity (clean/overdrive) beide met de 'ideale' setting. De noise gate ga ik in de nabije toekomst verder tweaken.

Zonder Noise gate is het board gewoon stil, MAAR als ik de versterker op drive met Gain++ heb staan EN ik heb er een TS808 of cleanbooster erbij aan staan dan wordt het toch wel een lawaaierig geheel. Met noise gate heb ik dit niet. Ik vind het wel belangrijk dat ik een 'higain' nummer kan beginnen zonder aan mijn volume pot te hoeven draaien.
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer I. Bekijk bericht
    ......Interessant verhaal!.......

Ik vind het wel belangrijk dat ik een 'higain' nummer kan beginnen zonder aan mijn volume pot te hoeven draaien.
    Prachtig board!

Ik heb met een noise gate wel altijd een beetje het gevoel dat de attack van je aanslag er onder lijdt.
    Is dat bij deze noise gate niet (een beetje)?
    Een Hi-Gain nummer begin ik meestal met een draai aan de volume pot van de gitaar en tegelijk een vette strike down over de hals, en oh ja, een trap op de TS808, geen noise gate nodig dus.

Standaard

Mijn complimenten! Ik ben hier zelf nooit opgekomen (stom eigenlijk) en vind het een geniaal idee! Het is dat ik jammer genoeg niet zo technisch ben, anders zou ik dezelfde aanpak gehanteerd hebben denk ik.

Senior Member

Standaard

Mooi dat het helemaal gelukt is!

Mijn complimenten!

Die gaten aan de zijkant, kan je die niet opvullen met wat LED's? Gewoon voor de show

Volg m'n zelfbouw multi-fx project. Tips en tricks zijn welkom.

Senior Member

Standaard

Thnx voor de complimenten allemaal!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ponq Bekijk bericht
    Mooi dat het helemaal gelukt is!

Mijn complimenten!

Die gaten aan de zijkant, kan je die niet opvullen met wat LED's? Gewoon voor de show
    Die gaten worden misschien nog gebruikt voor extra potmeters. Maar wss komt er gewoon een label voor met tekst die meteen de gaten afdicht.
    Greetz, Iwan

Senior Member

Standaard

Ziet er heel gaaf uit! Was zelf ook bezig met zo'n projectje, maar is helemaal stil komen te liggen door studie etc. Wil weer gaan beginnen als ik op m'n nieuwe kamer zit volgende week. Goed dus dat er dan zoiets naar boven komt. Geeft motivatie en inspiratie!

Meteen even wat vraagjes. Er waren nl. nog wat dingen die ik nog niet echt had uitgedacht:

- Wat voor adapter gebruik je? A-merk, of een el cheapo van de bouwmarkt? Weet niet hoeveel mA jouw effecten in totaal trekken?

- Is jouw hele case aluminium? Ik gebruik hout met 1 laagje alufolie, maar vraag me dit zo bekijkende af of dat genoeg zal zijn voor een beetje isolatie.

- Hoe ben je inderdaad aan je mooie case gekomen? Ik ben maar gaan knoeien met hout, maar dat is ook niet optimaal...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Clox Bekijk bericht
    Ziet er heel gaaf uit! Was zelf ook bezig met zo'n projectje, maar is helemaal stil komen te liggen door studie etc. Wil weer gaan beginnen als ik op m'n nieuwe kamer zit volgende week. Goed dus dat er dan zoiets naar boven komt. Geeft motivatie en inspiratie!

Meteen even wat vraagjes. Er waren nl. nog wat dingen die ik nog niet echt had uitgedacht:

- Wat voor adapter gebruik je? A-merk, of een el cheapo van de bouwmarkt? Weet niet hoeveel mA jouw effecten in totaal trekken?

- Is jouw hele case aluminium? Ik gebruik hout met 1 laagje alufolie, maar vraag me dit zo bekijkende af of dat genoeg zal zijn voor een beetje isolatie.

- Hoe ben je inderdaad aan je mooie case gekomen? Ik ben maar gaan knoeien met hout, maar dat is ook niet optimaal...
    He Clox,
    de 1mm dikke behuizing heb ik hier vandaan:
    http://www.musikding.de/product_info...d-1444-30.html

De adapter die ik gebruik heb ik hier vandaan:
    http://www.musicallin.nl/online_wink...aptorset_34653
    Laatst gewijzigd door Meneer I.; 13 maart 2009 om 07:55
    Greetz, Iwan

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten