Citaat Oorspronkelijk geplaatst door onze_jef Bekijk bericht
't zou inderdaad zonder gate goed moeten klinken... is dat zo?
Yep, nu wel. Eerst had ik de extra gaten gebruikt voor de H2O en cleanbooster welke aanvankelijk in de FX loop zaten van de versterker.

Wat ging er voorheen fout:
- Eerst (dom dom) de fx loop effecten op dezelfde voeding gezet, dit geeft een enorme brom en andere ellende.
- Per ongeluk een keer verkeerde spanning op het board gezet (plus-min), dit had tot gevolg dat een Phaser overleed en een Fuzz.
- Dezelfde Fuzz had een positieve ground, werkte ook niet goed in dit board en had aparte voeding nodig.
- Toen de effecten in line en in de FX loop op aparte voeding, ook nu bleef er een behoorlijke bak ongewenste brom en ruis.
- Inmiddels mijn snoeren vervangen door top kwaliteit en met Neutrik jacks, scheelt ook een boel met el cheapo's (had ik niet verwacht).

Ondertussen geexperimenteerd met wat andere effecten en gekomen tot de set die ik nu heb.

- De effecten nu allemaal in line gezet voor de amp input en niets in de fx loop. Qua tone maakt het voor mijn settings nagenoeg niets uit, alleen de cleanboost in de fx loop was wel eens handig. Nu dus nog maar 1 voeding nodig.

In volgorde op het bord:

BYOC Envelope Filter
De Fuzz heeft definitief mijn board verlaten, op zich wel leuk maar ik gebruikte het eigenlijk nooit. Deze is vervangen door een Envelope filter, erg leuk als ik clean en funky speel. Het is een BYOC versie maar dan de oude zonder fixed wah positie. Heb ik ook niet nodig daar ik een gewone wah heb.

Vox Wah
de bekende Wah alleen nu True Bypass.

BYOC Classic Phaser
De classic Phaser is een subtiel phaser met een vintage sound, heerlijk clean of met een overdrive.

BYOC Armstrong Twin
De armstrong twin, ofwel een Orange Sqeezer Compressor en een Green Ringer (Octaver) ineen. De compressor is er lekker en simpel in bediening, de octaver is alleen leuk als je het met een fikse overdrive speelt op het nekelement met de tone teruggedraaid. Ik zou nog wel een octaver willen hebben die ook clean te hachelen is.

Musikding Cleanbooster
De cleanboost kan icm de P90 een smerig randje geven clean en als de TS808 erbij wordt gezet dient het als boost voor de TS.

Musikding TS808 (der screamer)
De TS808 is mijn eerste tubescreamer dus ik heb geen vergelijk. Ik vindt het een zeer veelzijdig apparaat dat zoals hierboven staat geboost kan worden door de cleanbooster of de compressor. Het geeft trouwens een geweldig vette leadsound met de MADAMP op drive kanaal met de Gain++ erbij.

Visual Sound H2O
Tja gewoon een erg goed pedaal. De mod die ik ga doen is dat de long/short switch vervangen wordt door een footswitch. Dan kan ik de echo/reverb met een druk op de knop veranderen in een delay. Ik heb een setting gevonden die voor beide goed klinkt zodat ik niet hoef te tweaken.

Tonepad MXR Noise Gate
Laatste in de lijn, werkt momenteel behoorlijk goed, alleen waar ik nog een beetje van baal is dat ik 2 settings nodig heb. Eentje voor de cleane stukken en eentje voor de overdriven sounds. Misschien maak ik het footswitchable waarbij ik meteen van potmeter wissel. Dus twee potmeters voor sensitivity (clean/overdrive) beide met de 'ideale' setting. De noise gate ga ik in de nabije toekomst verder tweaken.

Zonder Noise gate is het board gewoon stil, MAAR als ik de versterker op drive met Gain++ heb staan EN ik heb er een TS808 of cleanbooster erbij aan staan dan wordt het toch wel een lawaaierig geheel. Met noise gate heb ik dit niet. Ik vind het wel belangrijk dat ik een 'higain' nummer kan beginnen zonder aan mijn volume pot te hoeven draaien.