Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 33 van 38 EersteEerste ... 233132333435 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 321 t/m 330 van 377
    Senior Member

Standaard

Mensenlief, is 16 dec echt de datum van mijn laatste post???

Nou, update-tje dan.

Een korte vakantie in Egypte, een verhuizing en opdracht die me 2 uur reistijd per dag kostte... dat heeft me samen nogal wat tijd gekost.

Neemt niet weg dat ik, door de verhuizing, nu wel een DIY-kamer heb. Wat meer ruimte voor mn spullen dus!

Qua multi-fx heb ik echter niet veel vooruitgang geboekt. Ik ben nu (weer) bezig met de voeding. Ik blijf daar elke keer maar weer over van gedachten veranderen...

En, ik ben met een tussendoor projectje bezig. Ik bouw een EchoBase (delay met modulatie optie) voor iemand. Daarvoor heb ik een eigen PCB gemaakt. Niet omdat er geen pcb voor beschikbaar is... nee, eigenwijs als ik ben wil ik het zelf doen... De EchoBase versie zoals ik m heb heeft een mod (van André van t newtone forum) voor een tempo-led. Extra IC-tje daarvoor dus. Dit is mijn meest complexe eigen pcb tot nu toe. Maar ik ben er wel over te spreken.

De behuizing gaat een behuizing van MicFarlow worden (foto's staan wel ergens in dit draadje) en ik gebruik 9mm pcb mounted pots.

Nu heb ik alleen de pcb (ongetest! en gisteravond afgerond) bij me, maar die wil ik toch met enige trots alvast presesenteren (clickable):

Geen jumpers! En tis krap, banen lopen soms tussen de pootjes van een IC door... maar het is te doen (hoop ik). Met enige aanpassing past ie ook nog wel in een BB behuizing en de pots hoeven natuurlijk niet pcb-mounted te zijn. Het gewone 3-gaatjes -> draad -> pot principe kan ook worden toegepast en het scheelt ruimte. Maar dat is niet wat ik nu voor ogen heb.

Volg m'n zelfbouw multi-fx project. Tips en tricks zijn welkom.

Senior Member

Standaard

Wat een pcb, zeg! Ik vind zelf de pcb's het vervelendste onderdeel van het zelfbouwverhaal, maar dat doe je goed, hoor. En nu dat geëtst zien. Doe je het met de toner-transfermethode ? Kun je daar zo precies mee etsen ? Dan moet ik toch eens ander papier gaan halen (heb nu HP Premium Photo Paper, Glossy), want het mijne lijkt wel geplasticifieerd, waardoor het eerst een dag moet weken na het opstrijken...
    Dit soort monsterprojecten zijn de werkjes waar je het meest van leert, en jij hebt al wat monsterprojecten achter de rug, hè

En met de MFX, zit alles een beetje op planning ? Is het jaarplan nog haalbaar ? Echt een tof project.
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ponq Bekijk bericht

Nu heb ik alleen de pcb (ongetest! en gisteravond afgerond) bij me, maar die wil ik toch met enige trots alvast presesenteren (clickable):

Geen jumpers! En tis krap, banen lopen soms tussen de pootjes van een IC door... maar het is te doen (hoop ik). Met enige aanpassing past ie ook nog wel in een BB behuizing en de pots hoeven natuurlijk niet pcb-mounted te zijn. Het gewone 3-gaatjes -> draad -> pot principe kan ook worden toegepast en het scheelt ruimte. Maar dat is niet wat ik nu voor ogen heb.
    Ik hhop niet dat je em postte zodat andere mensen em ook kunne etsen? Dan kun je het formaat beter opblazen naar een breedte van een pixel of 2000. Resizen door de printer laten doen. Downloadable als .gif issie niet echt groter.

Op dit moment heb je met het "uitvullen" geprobeert alle "lege ruimte" met koper te vullen. Probeer te zorgen dat dat koper altijd ergens aan vast zit en dus niet zweeft. dan werkt het alléén maar als antenne vaar storing (en meer kutverschijnselen)
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Dank voor je feedback Barend!

Ik zal de eilandjes weghalen. Had me niet gerealiseerd dat het als antenne zou kunnen werken. (simpel te doen voor mij in Eagle- > ch orph off).

En ja, natuurlijk mogen anderen dit pcb gebruiken! Alleen, ik heb m zelf nog niet getest/ge-etst. Dat wil ik graag doen. Dit was vooral ff omdat ik er 'hard aan gewerkt had' de laatste dagen en het resultaat even wilde laten zien.

Normaal gezien post ik mijn pcb's altijd in 600 dpi. Printer instellen op 600dpi en resizen is niet nodig.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus Bekijk bericht
    Wat een pcb, zeg! Ik vind zelf de pcb's het vervelendste onderdeel van het zelfbouwverhaal, maar dat doe je goed, hoor. En nu dat geëtst zien. Doe je het met de toner-transfermethode ? Kun je daar zo precies mee etsen ? Dan moet ik toch eens ander papier gaan halen (heb nu HP Premium Photo Paper, Glossy), want het mijne lijkt wel geplasticifieerd, waardoor het eerst een dag moet weken na het opstrijken...
    Dit soort monsterprojecten zijn de werkjes waar je het meest van leert, en jij hebt al wat monsterprojecten achter de rug, hè

En met de MFX, zit alles een beetje op planning ? Is het jaarplan nog haalbaar ? Echt een tof project.
    Etsen doe ik idd zelf met de toner-transfer methode. Gaat, na wat oefening natuurlijk, prima. Ik moet nog wel zien hoe deze pcb er uit komt... ik heb nog niet vaak een print gehad die zo nauwkeurig ge-etst moet worden...

Als de EchoBase af is richt ik mij weer op t multi-fx project. Planning???? daar doe ik al lang niet meer aan

Senior Member

Standaard

pff, net heel dit topic doorgelezen.
    ziet er allemaal heel erg netjes uit!
    Dat je het geduld ervoor hebt om zo lang (1.5 jaar ofzo?) bezig te zijn met een project. respect!

Senior Member

Standaard

haha thanks!

Je moet lichtelijk gestoord zijn om een dergelijk project zonder al te veel kennis op te pakken. Heb ik gedaan, maar heb daardoor wel veel geleerd

Gisteren het EchoBase PCB geprobeerd op koper over te zetten. Niet gelukt. Bad hair day vermoed ik. Binnenkort poging 2.

Senior Member

Standaard

gisteren poging 2. Ging weer niet lekker. Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar mss dat die grote vlakken zwart (=toner) niet goed overkomen.

Uiteindelijk een transfer die 90% in orde is (90% in orde = 100% garantie voor debug....). Met een pcb-marker de missende delen aangebracht.

Ge-etst. Ging heel niet gek. Van t weekend maar eens kijken (meten met DMM) of er kortsluitingen zijn.

En van t weekend even langs de kringloop om wat spullen te halen voor een lichtbak. Ik wil toch eens proberen over de belichtings-methode mij, voor de wat grotere/complexere pcbs, beter bevalt.

Senior Member

Standaard

Wat een prachtig project, en wat moet het een voldoening geven als je het laatste printje vastmaakt!
    Ik blijf je voorlopig even volgen.

Senior Member

Standaard

Hoi René, bedankt voor je compliment!

En leuk dat je het gaat volgen.

Ik ben nog steeds bezig met de EchoBase. Het vordert wel. PCB is nu gelukt, meeste componenten zitten er op. Nu is het wachten op een bestelling voor de resterende onderdelen. Ik verwacht m eigenlijk komend weekend wel te kunnen testen...

Foto's heb ik al wel gemaakt, maar nu niet bij me. Kijken of ik vanavond wat kan uploaden.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten