Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 30 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 299

Discussie: Guttlin The Servant

Standaard

Krijg je geen problemen met evenwicht als je de strap daar vastmaakt? Lijkt mij alsof de gitaar dan naar voren gaat hellen.

Persoonlijk zou ik het optisch ook mooiter vinden als je de strap aan de "bovenste helft" hangt, ipv aan het uitstekende gedeelte. Hoop dat het een beetje duidelijk is?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichielClaessen Bekijk bericht
    Krijg je geen problemen met evenwicht als je de strap daar vastmaakt? Lijkt mij alsof de gitaar dan naar voren gaat hellen.

Persoonlijk zou ik het optisch ook mooiter vinden als je de strap aan de "bovenste helft" hangt, ipv aan het uitstekende gedeelte. Hoop dat het een beetje duidelijk is?
    daarom ook dat dit een prototype is. wat je zegt is idd mogelijk en vermits een goede balans voor mij erg belangrijk is, zal het ontwerp indien nodig worden aangepast. De strap naar boven brengen is waarschijnlijk geen optie omdat deze body tamelijk kort is en dat zou gaan knellen.

Om dit allemal te checken, moet de gitaar echter eerst volledig afgebouwd worden.

Standaard

Ik ben in ieder geval heel benieuwd!
    Vind het idee van de geschoven delen heel erg gaaf

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snuiter Bekijk bericht
    Gaaf ontwerp, dat ten eerste, maar waarom maak je eigenlijk geen kleine cut-away? Komt het bereik ten goede en ik denk ook beslist dat het mooi staat.
    Ik vind hem briljant! Je hebt nou juist door die verschoven delen een (weliswaar inderdaad wat kleine, maar toch wel...) cutaway! Nog hoger op de hals zou ik zelf (maar daarin ben ik misschien wat terughoudend ) niet snel komen.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Senior Member

Standaard

Nog een adresje waar je mahonie zou kunnen bestellen : http://www.espen.de/
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

He Barno... had je nog net gezien deze morgen ;-)))

Ik vind dit weer een schitterend projectje.
    Ik heb het gevoel dat de balans zeker in orde gaat komen..
    Het is weer een prachtig eigenzinnig ontwerp... de kleur vind ik helemaal passend en klinken gaat hij zeker.. doe me qua feel denken aan ne danelectro, maar eentje met meer klasse ;-)))
    Ken je andere gitaren, dus zal hier zeker niet slechter worden met die stefferson pick-up... Hail to steff ;-)))

Ivm jackinput... het lijkt me idd niet echt praktische om het in dat verschoven deel te doen. Het gaat de aandacht daar ook te hard op vestigen... riem, jack, vormgeving...
    Als je wil, ik heb hier nog een strapholder/jackuitgang in 1 van mijn kapotgeslaggen APX. Die mag je altijd van hebben, in ruil voor wat commandant ;-))))

Senior Member

Standaard

Mijn gedacht van de jackinput : het is leuk om strap en input te combineren, maar moet er dan niet een flinke goot gefreest worden voor de bedrading ? Als je met een top zou werken (wat in dit geval niet de bedoeling is lijkt me ? Al zou je voor 2 x 22mm dik hout kunnen gaan), kan je misschien nog een gootje frezen om dat te verhullen, en de kabels daar door trekken. Maar zonder top lijkt het me haast niet te doen zonder de halve achterkant van de body te moeten voorzien van een afdekplaat.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Dat is niet nodig.
    Gewoon met een hele lange boor tot in de pickup holte boren, tussen de studs van de stoptail door.
    En dan achteraan een klein rond gat met afdekplaatje (zoals bij de switch van een lespaul). Dan kan je dat binnenin zo afwerken dat je de jackingang/strapholder kan monteren (want je hebt een recht vlak nodig zoals het staartblok van een akoestische gitaar, denk ik.)

s
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

thx voor het meedenken guys.

als ik de acc plug strap gebruik, zou ik idd diep gat boren tot in de pup holte. dan moet ik wel nog uitvogelen hoe ik controle cavity verbind want ik wil achteraan maar een klein afdekplaatje ter hoogte van de controls.

onorthodox maar ik zou het zo kunnen doen: een tweede gat haaks op het eerste (dus in de kopse kant van de gitaar onderaan de lower bout naar boven via control cavity naar pup ). Dan moet ik daarna wel het gat aan de rand terug opvullen...

als ik de controle cave wat groter maak kan ik schuin boren vanuit pup cave

Senior Member

Standaard

Het lijkt me zeker haalbaar om voor de tweede oplossing te gaan.
    Een klein gaat (dia10mm) schuin tot in de bridge pick-up holte lijkt me zeker goed te doen... Denk zelfs dat het niet nodig zal zijn je om de PUP cave zoveel groter te maken...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten