Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24

Discussie: kleine handen

Senior Member

Standaard

Ook ik heb hele kleine handen, maar in de loop der jaren ben ik bewust steeds zwaarder gaan spelen (hogere actie, dikkere snaren). Ik begrijp dat het nu aantrekkelijk lijkt om op zoek te gaan naar alternatieven, maar realiseer je je dan ook dat je op die manier een grote hoeveelheid gitaren (in de toekomst) uitsluit om aan te schaffen, terwijl daar voor jou, als je nu doorzet en leert om te gaan met de standaard Fender mensuur, misschien wel eens de ideale gitaar tussen zou kunnen zitten. Het duurt jaren voor je daar achter bent.

Ik ken gitaristen met hele grote handen die het prettigst spelen op gitaren met dunne, smalle halsjes. Maar ik ken net zoveel gitaristen met hele kleine handjes die zich het meest thuis voelen op een gitaar met een hals als een boomstam. Het wil dus allemaal niet zoveel zeggen.

En natuurlijk, als je echt baat denkt te hebben bij het spelen op een short-scale gitaar met een slank halsje, dan moet je daar voor gaan. Maar ik zou het nog een jaartje of wat geven. De kans is groot dat je er tegen die tijd heel anders tegenaan kijkt.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Standaard

wel ,dat lijkt me een goede raad om nog een tijdje door te zetten en dan pas een beslissing te nemen of eens iets anders te proberen
    ik dank jullie allemaal voor de goede raad
    wilier

Senior Member

Standaard

Ik denk dat je het beste gewoon kunt stoppen met gitaarspelen en je talent door te geven aan mijn..
    Niet letten op de boven gemaakte spel- en/of schrijffouten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeiDRagonas Bekijk bericht
    Wat een domme opmerking zeg! Het maakt toch helemaal niet uit hoe klein je handen zijn??? Als je lul maar lang en dik is!!

Toch??

<--------------

Grt R!

Banned

Talking

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mafia66 Bekijk bericht
    Ik denk dat je het beste gewoon kunt stoppen met gitaarspelen en je talent door te geven aan mijn..
    Wat een domme opmerking zeg! Het maakt toch helemaal niet uit hoe klein je handen zijn??? Als je lul maar lang en dik is!!

Toch??

<--------------

Grt R!

Senior Member

Standaard

Toch??

<--------------

Grt R!
    haha toen ik dit las ging ik echt helemaal stuk ik verwachte een vette wijze afkraking. En dan.. xD agheuaha meesterlijk gewoon!! #1

-EDIT-

Ik heb dan ook eindelijk mijn onderschrift gevonden.
    Niet letten op de boven gemaakte spel- en/of schrijffouten.

Toch??

<--------------

Grt R!

Standaard

wilier, Tust Me ; Je moet een MUSICMAN kopen! Probeer er maar eens eentje uit. Je oplossing op een presenteerblaadje.
    " Great minds think alike"

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
    wilier, Tust Me ; Je moet een MUSICMAN kopen! Probeer er maar eens eentje uit. Je oplossing op een presenteerblaadje.
    alsof een musicman zijn probleem van snaarlengte oplost? de mensuur is hetzelfde.

Senior Member

Standaard

Ik heb zelf ook erg kleine handen (half aziatisch van afkomst) en moet zeggen dat het me inmiddels na ongeveer 3,5 jaar spelen niets meer uitmaakt wat voor een hals ik vastpak. Voorkeuren zul je altijd houden, maar echt tegen houden doet een hals mij niet meer.

Senior Member

Standaard

Toch??

FLICKR

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    En voor metuhl heb je toch minstens 100watt en 3 kanalen nodig en een hoop desoriëntatiependalen ?

Banned

Smile

Thanx voor t posten van een van mn foto's Snijdie... maar de clue mis ik geloof ik n beetje..

Vr grt Roy!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten