Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 30 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 299

Discussie: Guttlin The Servant

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

voor de input: ik raad je aan: kijk eens naar een stratocaster-boatjackplate. zo'n ding dus zoals bij n strat. die kan je mooi gebruiken daarvoor, maar dan verticaal in de hap bij de body, en dan kan je je kabel mooi via je strap daarin steken.

verder: leuk ontwerp! ik zou echter een laminaatconstructie kiezen. middendeel van mahonie, wings van essen. dat geeft iets meer 'snap' dan een gewone mahoniebody oid.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JacquesLeDick Bekijk bericht
    Hey B!

Denk ook dat deze volledig Mahogany zou mogen hebben! Waarom bestel je geen Mahogany HIER?
    Zou de gitaar ten goede komen!
    te laat ! juist een ash body uitgefreesd.
    Nee, ik zal in de toekomst zeker eentje maken in mahonie maar had hier nog twee essen billets die te kort waren voor eender welke andere gitaarmodel, behalve voor de Servant.

thx voor adres hilko

don't mind de tekening van het hout, this baby is bound to end up TV Yellow (wat klinkt die kleurnaam toch leuk )

Gisteren ook maple halsje begonnen, scarf joint (alsmaar strakker) enz...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    voor de input: ik raad je aan: kijk eens naar een stratocaster-boatjackplate. zo'n ding dus zoals bij n strat. die kan je mooi gebruiken daarvoor, maar dan verticaal in de hap bij de body, en dan kan je je kabel mooi via je strap daarin steken.

verder: leuk ontwerp! ik zou echter een laminaatconstructie kiezen. middendeel van mahonie, wings van essen. dat geeft iets meer 'snap' dan een gewone mahoniebody oid.
    thx orpheo

dit is wat ik in gedachten had (met angled jack) maar dan komt mijn strapbuttonschroef uit in de input, moet ik nog es bekijken. Het trapje wint aan kracht door functionaliteit, maar tegelijk verliest het aan visuele impact omdat er vanalles op wordt gepropt.
    Een voordeel zou zijn dat je de jack er de visu in kan steken.

jouw oplossing kan zeker ook, alleen wil ik de boatjack vermijden om onduidelijke redenen van vormgevingstechnische aard.

mss wordt het dus toch een gewone rechte input frontaal op de body.

Senior Member

Standaard

zijn er eigenlijk ook gitaren met de jack-input aan de achterkant? Misschien is dat een idee, bijvoorbeeld zo'n strat-input aan de achterkant van de body.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    thx orpheo

dit is wat ik in gedachten had (met angled jack) maar dan komt mijn strapbuttonschroef uit in de input, moet ik nog es bekijken. Het trapje wint aan kracht door functionaliteit, maar tegelijk verliest het aan visuele impact omdat er vanalles op wordt gepropt.
    Een voordeel zou zijn dat je de jack er de visu in kan steken.

jouw oplossing kan zeker ook, alleen wil ik de boatjack vermijden om onduidelijke redenen van vormgevingstechnische aard.

mss wordt het dus toch een gewone rechte input frontaal op de body.
    de boatjack kan je ook vertikaal monteren! past je jack er gewoon in zoals je getekend hebt, en heb je er toch voor gezorgd dat dat plekje op de gitaar wat rustiger is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    zijn er eigenlijk ook gitaren met de jack-input aan de achterkant? Misschien is dat een idee, bijvoorbeeld zo'n strat-input aan de achterkant van de body.
    ik heb er voor deze gitaar aan gedacht en zelfs uitgetest, maar er was geen enkel voordeel, alleen nadelen: moeilijk in te steken als je de gitaar al rond hebt, zit in de weg ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    de boatjack kan je ook vertikaal monteren! past je jack er gewoon in zoals je getekend hebt, en heb je er toch voor gezorgd dat dat plekje op de gitaar wat rustiger is.
    volgens mij krijg je in een vertikaal gemonteerde boatjack geen angled plug, maar soit, dat input gedoe bekijk ik nogwel es als ik er een strap heb aangehangen en kan voelen en zien wat het best werkt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    te laat ! juist een ash body uitgefreesd.
    Nee, ik zal in de toekomst zeker eentje maken in mahonie maar had hier nog twee essen billets die te kort waren voor eender welke andere gitaarmodel, behalve voor de Servant.

thx voor adres hilko

don't mind de tekening van het hout, this baby is bound to end up TV Yellow (wat klinkt die kleurnaam toch leuk )

Gisteren ook maple halsje begonnen, scarf joint (alsmaar strakker) enz...

Dat ziet er al goed uit Barno. Stral idd.

Qua jack input is misschien gewoon aan de voorkant ook best mooi. Ik denk dat dat zeker wel bij dit ontwerp kan.

Sehr schön!

Senior Member

Standaard

Ik blijf erbij Mahogany Mahogany Mahogany!!! Te laat ik weet het. Snap kan je krijgen door de juiste goede pickups (ASK STEFF). Anyways hoop dat je er een P90 steffesen inzet om dat lelijke hout te compenseren.

Edit:

de gitaar zal nooit klinken als een "Oer Jr." maar dat zal de bedoenling niet zijn aangezien de hout keuze ; )
    Laatst gewijzigd door JacquesLeDick; 9 maart 2009 om 00:03
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JacquesLeDick Bekijk bericht
    Ik blijf erbij Mahogany Mahogany Mahogany!!! Te laat ik weet het. Snap kan je krijgen door de juiste goede pickups (ASK STEFF). Anyways hoop dat je er een P90 steffesen inzet om dat lelijke hout te compenseren.

Edit:

de gitaar zal nooit klinken als een "Oer Jr." maar dat zal de bedoenling niet zijn aangezien de hout keuze ; )
    thx niek
    at hilko, awel ja, er komt een steffsen in
    maar ik ga ook een mahonie maken hoor. alleen nu niet

btw ze moet uiteraard klinken aan Guttlin the Servant, en dat zal ze zeker ...
    Laatst gewijzigd door barno; 9 maart 2009 om 00:14

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten