Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 72 EersteEerste ... 567891757 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Klopt uiteraard, dat is ook wat ik bedoelde met Tenzij men zich bewust alleen op entry level wil richten.
    Echter, als ik kijk naar een Vetta II, ga je ook al richting de 1700/1800. Stel daar een AxeFX standaard met een stereo eindtrapje (evt. full range) en een 2x12 tegenover en dan moet je toch ook voor 300/400 euro meer klaar zijn. Ik wist het wel. Maar goed, dan ga je toch al snel over het budget van een gemiddelde Line6 klant. Bovendien is de AxeFX wat minder toegankelijk dan Line6.
    Hmm, waarom vergelijk je de AxeFX nou met de Vetta? De PodX3PRO is de rechtstreekse 'concurrent' en die kost 659 euro. Da's bijna 1000 euro minder dan de AxeFX Standard. Daar komt nog bij dat de PodX3PRO het Variax-trucje kent, waardoor je voor je 'gitaargeluid' voor het eerst 1 geïntegreerde preset kunt maken, van rechtstreeks onder je snaren tot aan de input van de eindtrap.

Ik heb ze allebei niet geprobeerd. De AxeFX klinkt waanzinnig, wat ik er zo online aan sound samples van heb gehoord. Maar de sound samples van de PodX3PRO klinken ook niet onaardig. Jammer dat je ze nergens naast elkaar kunt horen.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

"Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

Senior Member

Standaard

Bij Morris thuis kun je wel een Axe-fx en een PodXT a/b-en
    Laatst gewijzigd door hole; 4 maart 2009 om 14:29

Standaard

Morris, we komen eraan!

Zijn de PodX3Pro en de PodXT van binnen eigenlijk hetzelfde? Nee toch?

"Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

Senior Member

Standaard

Wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp is iets wat ik in de test van de Axe FX in de Gitarre & Bass heb gelezen, nl. dat de processor van de Axe FX veel sneller is dan die in de Line 6 spullen. De gegevens staan me zo niet meer precies bij maar in het Line 6 spul zitten in verhouding erg trage processoren. Ik kan me voorstellen dat dat de mogelijkheden nogal beperkt terwijl een wat snellere processor toch niet zoveel meer hoeft te kosten? Het gaat sowieso in beide gevallen niet echt om super high end spul qua rekenkracht als je naar de specs kijkt.

Wat ik van de Axe FX heb gehoord aan samples klinkt erg goed trouwens. Jammer dat ik zoiets niet kan betalen
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB Bekijk bericht
    Hmm, waarom vergelijk je de AxeFX nou met de Vetta?
    Puur prijstechisch vergelijk ik ze, want daar ging de discussie over.

De PodX3PRO is de rechtstreekse 'concurrent' en die kost 659 euro. Da's bijna 1000 euro minder dan de AxeFX Standard.
    Die vergelijking gaat mank, op basis van prijs, geluid, pure processorkracht en deep editing mogelijkheden. Je gaat een Eventide toch ook niet met een Pod vergelijken? Eventide (eclipse) en AxeFX liggen wel ongeveer in dezelfde league naar mijn mening. (ik vind de Axe voor 80% bij de Eclipse in de buurt komen)[/quote]

Daar komt nog bij dat de PodX3PRO het Variax-trucje kent, waardoor je voor je 'gitaargeluid' voor het eerst 1 geïntegreerde preset kunt maken, van rechtstreeks onder je snaren tot aan de input van de eindtrap.
    Da's inderdaad wel een leuk truucje, maar de AxeFX kent ook wel een paar truucjes die de Pod niet kent. Het is maar net de vraag waar je belang aan hecht. En ik zie nog altijd meer strats/LP's dan variax gitaren (gelukkig)

Maar nogmaals, dat was allemaal niet de discussie: ik wil alleen maar aangeven dat iemand die richting de 2k te besteden heeft en een Vetta overweegt, er verstandig aan zou doen om een alternatief te overwegen...

Ik heb ze allebei niet geprobeerd. De AxeFX klinkt waanzinnig, wat ik er zo online aan sound samples van heb gehoord. Maar de sound samples van de PodX3PRO klinken ook niet onaardig. Jammer dat je ze nergens naast elkaar kunt horen.
    Wellicht een open deur: maar soundclips zeggen helemaal niets. Ik heb zowel van de Pod als de AxeFX goede en bagger clipjes gehoord.

0,02
    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Master of Disaster

Standaard

(ik vind de Axe voor 80% bij de Eclipse in de buurt komen)
    Je bedoelt die Eclipse, die je verkocht hebt??
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Je bedoelt die Eclipse, die je verkocht hebt??
    Yep, want daar zaten geen amps in
    OPOSH dat Eventide spul, dan nog liever een line 6

Standaard

Puur prijstechisch vergelijk ik ze, want daar ging de discussie over.
    Jamaarjamaar! Zo ken ik er ook nog wel een: je gaat een Porsche 911 toch ook niet vergelijken met een Volvo vrachtwagen om aan te geven dat de Volvo maar een sloom bakkie is, ook al zijn ze qua prijs vergelijkbaar? (ik weet niet of dat zo is hoor)

...ik wil alleen maar aangeven dat iemand die richting de 2k te besteden heeft en een Vetta overweegt, er verstandig aan zou doen om een alternatief te overwegen...

Wellicht een open deur: maar soundclips zeggen helemaal niets. Ik heb zowel van de Pod als de AxeFX goede en bagger clipjes gehoord.
    Morris
    Opmerking 2 en 3, daar ben ik het dan wel weer helemaal mee eens. Maarre, weet jij toevallig of de PODx3 dezelfde guts heeft als de POD XT?

Standaard

Jamaarjamaar! Zo ken ik er ook nog wel een: je gaat een Porsche 911 toch ook niet vergelijken met een Volvo vrachtwagen om aan te geven dat de Volvo maar een sloom bakkie is, ook al zijn ze qua prijs vergelijkbaar? (ik weet niet of dat zo is hoor)
    Nou, dat lijkt me wel een hele vreemde analogie in deze context. Behalve dat ze wielen en een stuur hebben, houdt de gelijkenis verder wel op denk ik. We hebben het hier over all-in-one gitaarversterkers, die zich baseren op -voor gitaar- onconventionele technologie. Beiden pretenderen alles te bieden vanaf gitaarkabel t/m speaker/microfoon, en alles wat er in die keten tussen zit. Beiden zitten in een relatief gelijke prijsklasse en spreken met name gitaristen aan die een complete oplossing zoeken, inclusief direct to desk mogelijkheden. De overeenkomsten lijken me evident, toch??

Opmerking 2 en 3, daar ben ik het dan wel weer helemaal mee eens. Maarre, weet jij toevallig of de PODx3 dezelfde guts heeft als de POD XT?
    Nee, de x3 is de opvolger van de XT.

Morris

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp is iets wat ik in de test van de Axe FX in de Gitarre & Bass heb gelezen, nl. dat de processor van de Axe FX veel sneller is dan die in de Line 6 spullen. De gegevens staan me zo niet meer precies bij maar in het Line 6 spul zitten in verhouding erg trage processoren. Ik kan me voorstellen dat dat de mogelijkheden nogal beperkt terwijl een wat snellere processor toch niet zoveel meer hoeft te kosten? Het gaat sowieso in beide gevallen niet echt om super high end spul qua rekenkracht als je naar de specs kijkt.
    Volgens mij doet Axe-Fx wel wat meer dan alleen de extra rekenkracht inzetten. Kijk maar naar de Amplitube of Guitar Rig VST plugins. Deze hebben alle rekenkracht die beschikbaar is maar zitten volgens mij niet op het "sound en guitar feel" niveau als de Axe-Fx...

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten