Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB Bekijk bericht
Hmm, waarom vergelijk je de AxeFX nou met de Vetta?
Puur prijstechisch vergelijk ik ze, want daar ging de discussie over.

De PodX3PRO is de rechtstreekse 'concurrent' en die kost 659 euro. Da's bijna 1000 euro minder dan de AxeFX Standard.
Die vergelijking gaat mank, op basis van prijs, geluid, pure processorkracht en deep editing mogelijkheden. Je gaat een Eventide toch ook niet met een Pod vergelijken? Eventide (eclipse) en AxeFX liggen wel ongeveer in dezelfde league naar mijn mening. (ik vind de Axe voor 80% bij de Eclipse in de buurt komen)[/quote]

Daar komt nog bij dat de PodX3PRO het Variax-trucje kent, waardoor je voor je 'gitaargeluid' voor het eerst 1 geïntegreerde preset kunt maken, van rechtstreeks onder je snaren tot aan de input van de eindtrap.
Da's inderdaad wel een leuk truucje, maar de AxeFX kent ook wel een paar truucjes die de Pod niet kent. Het is maar net de vraag waar je belang aan hecht. En ik zie nog altijd meer strats/LP's dan variax gitaren (gelukkig)

Maar nogmaals, dat was allemaal niet de discussie: ik wil alleen maar aangeven dat iemand die richting de 2k te besteden heeft en een Vetta overweegt, er verstandig aan zou doen om een alternatief te overwegen...

Ik heb ze allebei niet geprobeerd. De AxeFX klinkt waanzinnig, wat ik er zo online aan sound samples van heb gehoord. Maar de sound samples van de PodX3PRO klinken ook niet onaardig. Jammer dat je ze nergens naast elkaar kunt horen.
Wellicht een open deur: maar soundclips zeggen helemaal niets. Ik heb zowel van de Pod als de AxeFX goede en bagger clipjes gehoord.

0,02
Morris