Aaah okee, grappig dat dat zoveel verschil kan hebben. Rot Koreanen en Chinezen ook.
Bedankt voor de uitleg :-).
Dan rest mij nog één simpele vraag... Is de G-400 van Epi het geld waard? En dan vraag ik inderdaad naar de mening van mensen, want ik ga hem zelf nog proberen. Hij moet iig niet slechter spelen dan mijn Epi SG EX, dan is het wat mij betreft al prima (p/u's zijn te wijzigen als het moet).
japanse en koreaanse (tot 1997) Epi's waren goed van kwaliteit.
Daarna is men op goedkopere chinese houtsoorten overgestapt en welke hardware je in een gitaar propt het gebruikte hout zal qua geluid toch van doorslag zijn.
De chineese houtsoorten zijn minder "hard" en dat heeft als gevolg dat je bij Epi's vaker als vroegah neckcracks tegenkomt.
ik vind de nieuwe Epi's veel minder van kwaliteit ten opzichte van de jaren 80 t/m midden 90 Epi´s, ook qua bespeelbaarheid.
bij deze ook een foto van mij SG, het betreft een Hondo 735 mk2
![]()
en of, zitten fabrieks af Dimarzio's in, vreet elke Epiphone SG met huid en haar op en is denk ik, ook wel beter dan de cheapo Gibsons van ronde E 800,00
dit is een neckthru exemplaar (gna gna die heeft bijna niemand, maar ik gelukkig wel)
Niet om het een of ander maar Hondo was indertijd de onderkant van de onderkant waar ze zich op richtten, veel lager ging het niet. Maar misschien was dit het topmodel.
Favorieten/bladwijzers