Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 731 van 1214 EersteEerste ... 231631681721729730731732733741781831 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.301 t/m 7.310 van 12136
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    't Is maar een idee en misschien zijn er wel goede redenen om dit anders te doen maar bij mij werkt het prima heb ik het idee.
    Ik heb een iSP Decimator aan het einde staan (wel voor m'n delay) dus heb 0,0 last van ruis

Ik zou altijd mijn tuner als eerste in de keten zetten om te voorkomen dat het signaal aangepast wordt in de keten. Je zou maar eens per ongeluk stemmen met je chorus aan!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Ik heb een iSP Decimator aan het einde staan (wel voor m'n delay) dus heb 0,0 last van ruis

Ik zou altijd mijn tuner als eerste in de keten zetten om te voorkomen dat het signaal aangepast wordt in de keten. Je zou maar eens per ongeluk stemmen met je chorus aan!
    Tja, een chorus kan het wel verzieken idd maar deze zit bij mij in de FX loop dus heb ik geen last van.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ibahan Bekijk bericht
    Mijn nieuwe pedalboard

Alles gevoed met Onespot + powerchain
    Woew! Mooie set pedalen!

Ik heb nog geen gebruikerservaringen gehoord van de Jekyll & Hyde V2, dus als er opvallende plus- of minpunten zijn, post maar raak! Werkt de Noise Suppressor in het distortioncircuit een beetje, of is het te veel van het goede?

Heb je trouwens geen last van ruis, omdat je ook de delay en chorus met de 1Spot voedt?

Over ruis gesproken:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik zie wel vaker dat de meesten de tuner als eerste hebben staan maar vraag me af waarom.
    Als je een drive pedaal aan hebt staan en je trapt de tuner in dan heb je alsnog de ruis van dat pedaal wat uit je speakers komt.
    Ik heb zelf een Pitchblack en deze zit na de Wah en Overdrive.
    Geen last van (extra) ruis dus.
    't Is maar een idee en misschien zijn er wel goede redenen om dit anders te doen maar bij mij werkt het prima heb ik het idee.
    Ik heb ook mijn tuner vooraan staan, omdat ik mijn gitaar wil stemmen, en niet alle pedalen die ervoor staan. Ik moet dus in sommige gevallen mijn drive-pedalen uitzetten, als de tuner alles mute, om ruis te voorkomen. Daarentegen: als de tuner achteraan stond, zou ik een aantal pedalen ook uit moeten zetten, omdat die het ingangssignaal van de tuner beïnvloeden.

Toch?
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Ik heb ook mijn tuner vooraan staan, omdat ik mijn gitaar wil stemmen, en niet alle pedalen die ervoor staan. Ik moet dus in sommige gevallen mijn drive-pedalen uitzetten, als de tuner alles mute, om ruis te voorkomen. Daarentegen: als de tuner achteraan stond, zou ik een aantal pedalen ook uit moeten zetten, omdat die het ingangssignaal van de tuner beïnvloeden.

Toch?
    Precies. En je wilt een zo puur mogelijke signaal stemmen, niet iets wat door tig draden en circuits is geweest. Zal wel niet veel uitmaken, maar als het kan, waarom niet?
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door artnaz Bekijk bericht
    Precies. En je wilt een zo puur mogelijke signaal stemmen, niet iets wat door tig draden en circuits is geweest. Zal wel niet veel uitmaken, maar als het kan, waarom niet?
    Nou, zolang er geen chorus, phaser (dus modulatie) pedalen ervoor zitten, vind ik de oplossing van Huisjes niet eens zo slecht! Een A met veel distortion blijft volgens mij nog steeds een "zuivere" A.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Standaard

Heb nog geen last gehad van ruis
    behalve als er 3 drivepedalen aanstaan natuurlijk

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Nou, zolang er geen chorus, phaser (dus modulatie) pedalen ervoor zitten, vind ik de oplossing van Huisjes niet eens zo slecht! Een A met veel distortion blijft volgens mij nog steeds een "zuivere" A.
    Haha, distortion = vervorming. De mooie zuivere sinusoïde A (met (basis)frequentie 440Hz) die mijn gitaar voortbrengt wordt door je distortionpedaal vervormd tot een geclipt, overstuurd, niet-sinusoïde en niet-zuiver signaal met basisfrequentie 440Hz. Dusja, stemmen gaat wel, maar toch lijkt het mij zónder distortion beter.

Lees DIT
    Bekijk dit:

Rood: Oorspronkelijke sinus
    Blauw: Sinus die door een DS-1 is gehaald
    Laatst gewijzigd door j3r03n; 2 maart 2009 om 18:20

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Een A met veel distortion blijft volgens mij nog steeds een "zuivere" A.
    Wordt de sinus niet helemaal aangepast door een distortion?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ibahan Bekijk bericht
    Heb nog geen last gehad van ruis
    behalve als er 3 drivepedalen aanstaan natuurlijk
    Nice Welke versterker gebruik je?

Sinds ik een buizenversterker heb, hoor ik elk spikkeltje ruis (ik ben er mss ook meer op gaan letten...)

Senior Member

Standaard

Dit lijkt me wel ontzettende steenkolentheorie over die tuner hoor. Door drivepedalen wordt de toonhoogte echt niet beinvloed hoor. De toppen van de sinus worden inderdaad afgevlakt, het gaat meer richting squareof sawtooth vorm ofzo. De frequentie (in bovenstaand diagram de lengte van iedere golf) veranderd niets.

Daarnaast geeft een gitaar absoluut geen sinusgolf. Als dat zo was zouden namelijk alle gitaren hetzelfde klinken, ongeveer als de super mario soundtrack

Misschien dat de tracking van de tuner beinvloed wordt door de verandering van wavform, in dat geval zou de snelheid waarmee de tuner de noot pakt iets beinvloed kunnen worden. Of dat sneller of langzamer zou worden durf ik geen uitspraak over te doen.

Zelf heb ik de tuner niet in mijn keten staan, is namelijk nog al een toonzuiger (behringer, vervanging nodig)
    “I’m all in favor of getting grants for musicians. Or any other good brand of Scotch.” (Pepper Adams)

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten