Was bij mij weg toen ik een andere, aparte adapter voor de DT-10 ging gebruiken.
Prima-Nocte @ Myspace
When the earth spits out the dead,
They will rise to suck the blood of the living...
Spiderpig
Spiderpig
Does whatever a spiderpig does
Can he swing
From a web?
No he can't
He's a pig
Look oooooout!
He is a spiderpig
Wat maakt het uit dat ie een brom geeft als ie aan het tunen is. Als je speelt zet je em toch weer uit
Het is een stagetuner, he? Ik stem graag even bij tijdens stukjes waar ik niets speel. Een zacht piano-intro bijvoorbeeld. Beetje lullig als je het er dan door hoort brommen (Ik weet niet hoe hard die brom is, maar als je versterker hard genoeg staat en/of gemic'd is...)
Maar zo erg is het dus niet (in mijn geval tenminste). Thuis hoor je het wel, als het verder echt stil is. Tijdens repetities hoor ik de brom alleen als er distortion aan staat, en dan kan die best storend zijn. Op het podium heb ik er nog geen last van gehad, maar ik heb er ook niet echt op gelet.
Trouwens, stemmen tijdens rustige pianostukjes is sowieso iets waar je mee uit moet kijken. Een gitaar maakt namelijk ook akoestisch geluid. Ik kan me herinneren dat ik het akoestische gitaargeluid van één van de gitaristen van het voorprogramma van Sigur Rós kon horen. Ik stond weliswaar vooraan, maar dat was wél in de Heineken Music Hall.
Zo bijzonder is het niet dat je dat hoort. Ook op een elektrische gitaar zitten snaren die daadwerkelijk trillen als je ze aanslaat. Als je op een luide gitaar hard aanslaat, krijg je een heel kenmerkend geluid. Da's heel wat anders dan wat jij nu roept.
Ik heb er niet op gelet of het tijdens het stemmen te horen is, ik weet wel dat het akoestische geluid (ging trouwens om thinline) te horen was toen het ook versterkt werd. Ik merk ook dat als ik zelf een gitaar sta te stemmen, het akoestische geluid goed te horen is.
Anyhow, mijn punt is dus dat als je echt stil wilt zijn, je ook niet kunt stemmen. Logisch, toch?
Favorieten/bladwijzers