Hehe. Gewoon aan beginnen en na een jaar met frustraties en wat nog kom je er wel
Hier is een youtube filmpje met wat settings van de modulatie, de delay zelf en dan wat zotte oscillatie.
http://www.youtube.com/watch?v=nG0SCmy4wRU
Eerst true bypass via looper, dan 'tonesuck' want niet true bypass op zich, dan modulatie, en dan merk je het wel.
No offence Valoosj, maar je hebt al eerder dat filmpje gepost van die Echo Fields, maar ik vind dat je uit dat filmpje echt helemaal niks kan halen qua indrukken. Het is een beetje een bende herrie vind ik helaas.
Wat dat betreft zou je beter wat gewone riffjes kunnen inspelen en dat opnemen, want ik vind dit filmpje nou niet echt representatief.
Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers
Niet erg Lex. Ik ben niet zo iemand die graag demo's inspeelt.
Hier de originele samples.
Here's some sound clips, they're just guitar >> Echo Base >> Condor >> Soundcard.
Slapback Bypassed then effect
Rhythmic repeats Bypassed then effect
Chord stabs showing the longest delay time
Chorus Bypassed then effect
Heavy vibe Bypassed then effect
Slow vibe Bypassed then effect
Pitch bending
Delayed vibes
Example of delay tails This starts with some (bad) distorted lead then the distortion and the delay are turned off and you can hear the echoes dying away behind the clean playing. The switch pop is from the distortion pedal.
Net tot een besluit gekomen: ik heb genoeg pedalen!
Even wat gerommeld in m'n oversized koffer, alles wat opgeschoven, de Crunch Box (die met de lichtgevende spin) eruit gegooid. Conclusie: er kan 22cm af mijn bord gezaagd worden. Een bijna onmogelijke klus dus het plan is nu om alle popnagels er weer uit te boren, de profielen bij te zagen en dan de koffer weer in mekaar steken met nieuw hout. Het oude is niet meer te gebruiken omdat dat allemaal gelijmd is. Ik ga me er niet mee amuseren om dat weer los te krijgen tenzij er een heel simpele manier voor is.
Als dat gedaan is ga ik nog enkele pedalen opnieuw schilderen of gewoon een nieuwe behuizing geven aangezien het allemaal een leerproces was, en de eerste pedalen er dus niet zo goed uitzien als ze zouden kunnen.
Wauw, jullie Vlamingen schrikken niet terug voor rigoreuze ingrepen! Ik zat me vanmiddag al te verbazen over de bezigheden van JacquesLeDick aan zijn bas en nu dit.
Ik moet denken aan Keanu Reeves, die, nadat hij hem in Point Break zonder parachute uit een vliegtuig is nagesprongen, door Patrick Swayze krijgt toegevoegd: 'You're a radical son of a bitch!"
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Hier komt nooit een einde aan, tot je zelf besluit dat het genoeg is
Moedig besluit, maar ik denk dat je er geen spijt van krijgt.
Succes Yorick!
Mijn pcb voor de EchoBase is bijna klaar.
Aaron, het is net omdat ik ook aan mijn gitaar wil beginnen dat ik dit besloten heb. Anders blijf ik me afvragen wat er op die 2 lege plekken nog moet komen en blijft de gitaar staan.
Auke: ik ben het ook gewoon beu om te sleuren met dat onding. Het gewicht deert me niet, ik pak het gerust alleen op, maar die hoek hier aan de trap irriteert me mateloos.
Het was een fijne ontdekkingstocht, maar nu is het einde toch in zicht. Als ik nog wat wil bouwen dan is er nog altijd de vibe voor Rick en daarna nog enkele mini pedalen.
Favorieten/bladwijzers