eindelijk is het dan zover, want dat gezeul en gepruts met die pedalen werd ik toch echt beu.
Wat er allemaal in zit:
Wireless ontvanger > tuner > wah > bad monkey > Metalzone > Bass hyperdrive +
Switch van de amp.
Gevoed door een Big John.
Het bord wordt gebruikt voor beide bands waar ik in speel.
In Fangor speel ik basgitaar en in Bleifrei speel ik gitaar.
Niet alle pedalen worden dus gebruikt in een band.
voor Fangor gebruik ik: wireless, power, metalzone (ja met een bas klinkt ie wel goed) , hyperdrive en de tuner
Voor Bleifrei gebruik ik: wireless, power, tuner, wah, monkey en de footswitch
Voor bleifrei vond ik de metalzone echt niet geschikt, leuk voor thuis, maar voor in de band viel het ding altijd enorm tegen. Tegenwoordig speel ik echter ook vaak op een tele in de band, en ik ga komende zaterdag toch maar eens wat proberen met de metalzone, wie weet klinkt ie daarmee wel wat beter, want de tele mist soms wel wat ballen voor de muziek die we maken. Voor sommige nummers moet ik toch echt mijn gitaar met hums erbij pakken. wie weet is dat dan overbodig met de metalzone. Ik laat het jullie wel weten hier![]()
Vette board Arcane, erg vet!![]()
9th Wonders! || The Droeftoeters
Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38
voor bas: Een Hartke HA2500 amp met een 2*10" warwick cab. (Cab is eigenlijk een combo, maar de amp zelf is helaas defect geraakt).
Voor gitaar:
Thuis: Hughes & kettner Attax 100 (oudere model, met blauwe stof zeg maar), Marshall Valvestate 8040
Repetities en gigs: Fame VSH2-100 (is exact dezelfde amp als een London City bulldog, met net een andere look), aangesloten op een Behringer cab met Jensen speakers (nog van voor de Bugera era)
De Hyperdrive is geniaal! Voor de afgelopen bassist mocht ik hem reviewen en ik moet toegeven, ze hebben een lekker pedaal ervan gemaakt!
Nog eens een update:
Alles is nu gevoed met één 1Spot (drive én delay). Het ruist een beetje, maar de ruis van mijn slecht geaarde gitaar is erger
De delay zit gewoon in de chain, omdat ik toch overdrive/distortion uit de J&H haal![]()
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
Tegen niemand zeggen: het is een UPC-535 hardcase van Stagg
![]()
Favorieten/bladwijzers