Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 36
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piet elektron Bekijk bericht
    Zo'n schakelaar heb ik niet gezien. De oude zekeringhouder had wel meerdere contacten voor verschillende voltages. Na het plaatsen van de nieuwe 230v zekeringhouder heb ik de draden van de overige voltages bij elkaar getaped (er vanuit gaande dan er geen spanning op staat).
    Sorry maar wat een zooitje. Daar gaan mijn handen van jeuken. Zou toch maar even de bedrading nalopen.

Als je trafo in het rook stadium verkeert is hij dan ook heet?

Maak je gelijkrichter even los sluit je netspanning weer aan. Raakt hij dan nog overspannen dan is er zeker iets mis met de primaire aansluitingen (verkeerde tap). Blijft hij nu wel goed dan heb je ergens sluiting, lekke elko of oude selenium gelijkrichter ligt voor de hand. Check ook even of je elko warm wordt, als dat zo is kun je hem maar zo snel mogelijk uitzetten. Wordt anders echt een zooitje hoor!

Nog even een aanvulling: Je kunt je trafo wel opblazen door zo te handelen als dat al niet gebeurd is. Door de hitte verbrand de lak van de wikkelingen waardoor er sluiting kan ontstaan. Je bent dan verder van huis. Beter is om Ohms te meten tussen de diverse aansluitingen. Zorg dan dat je netspanning wordt aangesloten op de hoogst mogelijke aansluiting.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 4 februari 2009 om 23:50
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Sorry maar wat een zooitje. Daar gaan mijn handen van jeuken. Zou toch maar even de bedrading nalopen.
    Ik heb ooit een oude versterker gekocht die ooit gebouwd was door het Geluids Technisch Buro uit Den Haag. Ergens begin 60-ties...eind 50-ties....dat was een zooitje
    Nico

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Ik heb ooit een oude versterker gekocht die ooit gebouwd was door het Geluids Technisch Buro uit Den Haag. Ergens begin 60-ties...eind 50-ties....dat was een zooitje
    Wie koopt er dan ook een versterker in Den Haag
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Ach, die vesterkâh was te kaup op MP. Die gauzâh wilde r vanaf. En voâh die 50 uiri....
    Deid ut eâhs nie. De elcaus ware ùitgeput, bùize ware beitje op, en een weâhstand was ùitgefik. Bleik nog een âHdiom 60 speikaâh in te zitte. Verder de kas was wel gaaf. Bekleid met nep kraukedille leâh, gâhdkluirige begangstof as speakâh doek. Treimaulau met een EL84 as drivâh voâh een fietslampie en een gigantiese LDR in een meitale bùisje.
    Nico

Senior Member

Standaard

Zo te horen was het ook nog eens een "downtown" ervaring

Link hoor.....! dat dehaag

Frans
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Ach jaren in Den Haag gewerkt bij Esso en ING investment. Dan wordt je vanzelf "opgevoed"
    Nico

Senior Member

Standaard

Oke, terug naar de versterker problematiek want ik ben bang dat we op de vingers getikt worden.

We zijn dit topic aan het kapen met dit niet onbelangrijke maar niet ter zake doende onderwerp.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

...
    Nog even een aanvulling: Je kunt je trafo wel opblazen door zo te handelen als dat al niet gebeurd is. Door de hitte verbrand de lak van de wikkelingen waardoor er sluiting kan ontstaan. Je bent dan verder van huis. Beter is om Ohms te meten tussen de diverse aansluitingen. Zorg dan dat je netspanning wordt aangesloten op de hoogst mogelijke aansluiting.
    Klopt. Bij het vervangen van de zekeringhouder was ik er van uit gegaan dat de andere leads niet onder stroom stonden, dus die had ik heel handig bij elkaar getaped dusssss.....
    Wie weet er een trafo voor een Eko Valet?

Oke, terug naar de versterker problematiek want ik ben bang dat we op de vingers getikt worden.

We zijn dit topic aan het kapen met dit niet onbelangrijke maar niet ter zake doende onderwerp.
    Nog niet: M'n Burguet is opnieuw geintoneerd bij Casa Benelly in Den Haag. Iemand die hem even een lift kan geven naar Amsterdam? Met het oog op het bovenstaande heb ik hem extra hard nodig...
    Jesus Built my Hotrod

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piet elektron Bekijk bericht
    Klopt. Bij het vervangen van de zekeringhouder was ik er van uit gegaan dat de andere leads niet onder stroom stonden, dus die had ik heel handig bij elkaar getaped dusssss.....
    Wie weet er een trafo voor een Eko Valet?
    Is niet zo'n probleem, dit is een vrij lichte trafo en stelt niet veel voor. Ik denk dat nico wel iets voor je heeft. Zit in Heemskerk, dicht bij Adam toch? Hij zal morgen wel reageren. Anders weet ik nog wel iets.

groet

Frans
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

HEEL graag Hij is het waard...
    Jesus Built my Hotrod

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten