Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 549 van 1260 EersteEerste ... 494494995395475485495505515595996491049 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.481 t/m 5.490 van 12594

Discussie: Post je collectie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikeyaxeman Bekijk bericht
    Die Strat van je is mooi Chris!
    Had hem al eens eerder gezien hier op het forum is die nou gerefinished in Nitro en later gereliced?
    Thanks!

Nee, geen nitro-lak. Gewoon nog steeds de achterlijk dikke surf-planken-lak van zo'n sunburst chinese affinty Squier Strat body.
    Die hals is trouwens van m'n eerste usa Fender die ik in '92 nieuw kocht. In '01 kocht ik die Squier Strat voor "reserve", de hals van die vond ik niet zo denderend qua profiel/etc. maar die body had veel meer "mojo" dan die usa-body, later maar parts geswitched.

Voor alle duidelijkheid: het relicen v/d body is gewoon "even bot gedaan" (avond na de middag toen ik die Squier kocht...). Ik heb niet het doel gehad om 'm als 'n echte oude Strat te laten lijken maar veel mensen vinden het gewoon 'n coole Strat. De hals is niet gereliced want ik zat al binnen 2 jaar tijd behoorlijk door de lak heen.

Waarschijnlijk heb ik binnenkort 'n nitro Strat body (voor 'n usa maple neck) en misschien ook nog 'n complete Strat met nitrolak/etc.
    Laatst gewijzigd door Chris Winsemius; 3 februari 2009 om 15:55 Reden: typo

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Niet om de goldtop-pret te bedreven: persoonlijk vind ik 'n vergeelde sunburst kleur (P.Green) het allermooiste bij LP Std. maar deze GT is gewoon tering goed qua feel en sound.
    Hallo Chris.

Ik ken dat. Heb dus een 62 USA RI in Candy Apple Red uit 1986, die zo ongelofelijk lekker speelt en klinkt en dus helemaal mijn gitaar. Maar die kleur vind ik dus niks. Olympic white moet hij zijn...!!! Maar ja, om 'm nou over te laten spuiten vind ik ook weer wat. En ik heb echt nog geen lekkerder Strat gevonden, ook niet de OW Custom Shop die ik laatst in handen had.
    En ik ben d'r ook zo voorzichtig mee, dus dat ding wil ook maar niet relic-cen... Maar ach, 't blijft een luxe-probleem.

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    Chris wat een super gitaren zeg! Echt zwaar vet! Vooral die Silvertone! Dat vind ik echt uber geile gitaren!
    Thanks.!
    Wilde ook 'n keer pronken met wat gitaartjes en Ricktekent was zo aardig geweest om wat foto's te bewerken (kleiner formaat) en up te loaden.

Die Silvertone is cool. Misschien niet breed inzetbaar, kleine schaal/etc. maar te gek voor slide. Voor mij is het ook 'n aandenken aan 'n (voor de rest ultra-toffe) vakantie in de states waar wij waren toen 9-11 gebeurde...

Senior Member

Thumbs up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Hallo Chris.

Ik ken dat. Heb dus een 62 USA RI in Candy Apple Red uit 1986, die zo ongelofelijk lekker speelt en klinkt en dus helemaal mijn gitaar. Maar die kleur vind ik dus niks. Olympic white moet hij zijn...!!! Maar ja, om 'm nou over te laten spuiten vind ik ook weer wat. En ik heb echt nog geen lekkerder Strat gevonden, ook niet de OW Custom Shop die ik laatst in handen had.
    En ik ben d'r ook zo voorzichtig mee, dus dat ding wil ook maar niet relic-cen... Maar ach, 't blijft een luxe-probleem.

Gr. C.
    +1!
    Ik let niet meer op de kleur bij het uitzoeken van gitaren, gewoon de unplugged klank en feel beoordelen. Iedere gitaar is anders omdat elke plank hout verschilt dus ik probeer gewoon zoveel mogelijk gitaren uit en staar me niet echt blind op merk/model/bouwjaar/etc. hoewel ik natuurlijk wel Gibsons en Fenders "mot hebben"

Van Cora (m'n meisje) mag ik die Goldtop niet relicen.....

groetjes!

Senior Member

Standaard

heel fijne gitaren CW!
    at guitarkid: als de kleur het enige is dat je rooie ri scheidt van je perfecte gitaar, zou ik toch denken aan een professionele herlak, ok we spreken dan over enkele 100 den euro's ...maar als dat je happy maakt, why not

Standaard

Thanks!
    Niet om de goldtop-pret te bedreven: persoonlijk vind ik 'n vergeelde sunburst kleur (P.Green) het allermooiste bij LP Std. maar deze GT is gewoon tering goed qua feel en sound. Eigenlijk vind ik 'm ook beter/beter toepasbaar dan 'n originele '57 GT met PAFs die ik ken v/e vriend... maar hij heeft wel 'n puike investering
    Ik kan met geen mogelijkheid begrijpen dat je een andere kleur wilt voor deze gitaar. Dit is(vind ik) ongetwijfeld de mooiste finish op een LP!

Maarja, gelukkig hebben we allemaal onze eigen smaak he?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B0UDEWIJN Bekijk bericht
    Ik kan met geen mogelijkheid begrijpen dat je een andere kleur wilt voor deze gitaar. Dit is(vind ik) ongetwijfeld de mooiste finish op een LP!

Maarja, gelukkig hebben we allemaal onze eigen smaak he?
    Ik laat het er op zitten hoor!

Ik bedoelde het meer in de zin van "mijn ultieme LP kleur voorkeur"...

Standaard

[QUOTE=Chris Winsemius;1943195]

Of het nou door de foto komt ofzo maar ik vind die goldtop prachtig zo!
    Het is ook mooi om hout te zien, maar ik vind een LP de enige gitaar waar een dergelijke kleur mooi op kan.
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

Senior Member

Standaard

@barno: thanks!

[quote=sjaak1990;1943564]

Of het nou door de foto komt ofzo maar ik vind die goldtop prachtig zo!
    Het is ook mooi om hout te zien, maar ik vind een LP de enige gitaar waar een dergelijke kleur mooi op kan.
    Die goldtop-kleuren verschillen nogal in het algemeen, foto klopt aardig, hij "schijnt" iig. behoorlijk maar d'r zit (gelukkig) ook subtiel iets brons/groen-achtigs in.

Switch-ring krijg ik nog, 'n aantal onderdelen liggen nog bij de voormalige eigenaar (maar ik weet waar z'n huis woont ).
    Erg flauw (ha ha): nu kan ik tenminste alle stijlen spelen, met dat ringetje mag ik alleen maar rythm en/of treble spelen

Zo even het plastic jack-plaatje vervangen door 'n metalen plaatje en bruine/goudkleurige speed-knoppen d'r op zetten, die 60s knoppen schijnen minimaal $ 300 waard te zijn.....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    heel fijne gitaren CW!
    at guitarkid: als de kleur het enige is dat je rooie ri scheidt van je perfecte gitaar, zou ik toch denken aan een professionele herlak, ok we spreken dan over enkele 100 den euro's ...maar als dat je happy maakt, why not
    Hallo Barno.

Klopt, maar er moet toch nog iets te wensen overblijven....?
    En, stel dat ik tegen een mooie Olympic White aanloop, dan moet ik die dus eigenlijk wel kopen... Erg he...?

@CW: die Goldtop is wel erg mooi. Heb er ook een tijd één gehad. Een Deluxe met dus die mini-humbuckers en een maple hals. Kon er echter niet aan wennen, maar zag er wel te gek uit. Verkocht dus.
    Wilde er wel één terug, en liep uiteindelijk (nou ja, liep..., ik heb er 720 km. voor gereden) tegen een LP Standard aan (1978 natural) die echt heerlijk is. Voor mij beter dan elke andere (voor mij betaalbare) LP. De foto is de 1981 LP Deluxe, maar dat zie je wel, he...?

Gr. C.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten