Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_odijk Bekijk bericht
Meer gain?
Ehm, ik hoop wel dat je m'n post goed hebt gelezen. Het gaat erom dat ik de Epi-head gebruik voor het clean en daarop de HT-dual aansluit, oftewel de pre-amp waar ze nu een head van hebben gemaakt. Zo heb ik 3 kanalen, het clean van de Epiphone en de 2 overdrives van het Blackstar-pedaal. De head van de blackstar heeft clean en drive, dus dat is 1 kanaaltje minder op deze manier.
Maar om te zien is het een stuk mooier natuurlijk, die Blackstar-head.
Hallo Marc.

Ik heb goed begrepen wat je bedoelde, hoor. Maar ik kan de Blackstar (ik heb niet de head, maar het combo) op zijn cleane kanaal vrijwel geheel open draaien en dan toch de boel behoorlijk clean houden, zeker met mijn Strat. De Epiphone gaat dan toch eerder "crunchen". Vandaar (mede) mijn keuze voor de Blackstar. Op het leadkanaal stel ik de max. gain in en regel de rest met mijn gitaar. Werkt heerlijk en een verademing om niet steeds op allerlei pedaaltjes te moeten trappen... Ik denk dat die sound vergelijkbaar is met jouw combinatie, maar ik ben wel benieuwd hoe ver jij de volumeknop dan open zet van de Epiphone.

Ik overweeg nog wel om een galm in de loop te zetten en die in de versterker te monteren, zodanig dat hij nog wel bedienbaar is. Ik denk aan de EHX Holy Grail (of waarschijnlijker, de Plus,) maar wil op het forum nog even de ervaringen daarmee polsen.
Ik moet overigens zeggen dat ik de Epiphone ook wel erg leuk vind om te zien...!

Gr. C.