Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 42 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 419
    Senior Member

Standaard

Gisteren contact opgenomen met Nederland Muziek en ze kennen de Minimix 2 niet. Ik zei dat ie via Haar Guitars leverbaar is, en zij zijn leverancier van Haar. Gingen 't voor me nakijken, dus als Haar 'm krijgt, kan ik 'm via NLM aanschaffen.
    Gisteren een Dunlop JH-1 wah-pedaal gekocht. Leek me de beste oplossing en hij klinkt goed. De tonesuck valt me nog mee, hoewel ik 'm wel wil gaan modificeren. Kon tot nu toe alleen mods voor de GCB-95 vinden, dus ik moet nog ff wat beter zoeken :P.
    Op zoek naar een mixer, de rest kan altijd later nog xD.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Balen hole. Had je m graag gewild?
    Ik zit ook nog te denken of een GRX4 Guitar Router/Switcher van Axess niet voldoende is voor mij. Is een stuk goedkoper dan het Voodoo Lab toestel en voorlopig kan ik mijn kanalen schakelen met de G-Major (en contour met de FCB, die zou naar de GRX4 kunnen). Ik zou wss niet meer dan 4 loops gebruiken, en als dat ding transparant genoeg is.....
    GRX4 is briljant, kan zowel met PC als CC worden aangestuurd en is zeker transparant genoeg!
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

Senior Member

Standaard

Gisteren contact opgenomen met Nederland Muziek en ze kennen de Minimix 2 niet. Ik zei dat ie via Haar Guitars leverbaar is, en zij zijn leverancier van Haar. Gingen 't voor me nakijken, dus als Haar 'm krijgt, kan ik 'm via NLM aanschaffen.
    Gisteren een Dunlop JH-1 wah-pedaal gekocht. Leek me de beste oplossing en hij klinkt goed. De tonesuck valt me nog mee, hoewel ik 'm wel wil gaan modificeren. Kon tot nu toe alleen mods voor de GCB-95 vinden, dus ik moet nog ff wat beter zoeken :P.
    Op zoek naar een mixer, de rest kan altijd later nog xD.
    Jij laat er geen gras over groeien!!! Mooi hoor..ben benieuwd hoe de minimix2 gaat bevallen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Jij laat er geen gras over groeien!!! Mooi hoor..ben benieuwd hoe de minimix2 gaat bevallen.
    Haha, nee het w/d bevalt me érg goed. Het is alleen nét iets te onpraktisch om er w/d/w van te maken en ik speel graag in stereo. Hoewel dat met een 1x12 cabinet niet zo goed is te horen. Maar ik vind het beter klinken dan een mono setup.
    Het aanschaffen van die mixer is nog niet zeker. Ik heb niets bij ze besteld, ben alleen benieuwd of ze 'm kunnen leveren (is fijn om daar te kopen. aandacht in=aandacht out) en wat de prijs is. Aangezien de 1 180 dollar is (en dus ook wel ongeveer 180 euro zal zijn) zal de versie 2 wel tegen de 300 aanlopen.

Senior Member

Standaard

Vandaag heb ik, op aanraden van Nitefly7, m'n phaser (cheap-ass ding uit de Digitech RP80 ipv de G-Major) vóór m'n preamp gezet (dus pregain). Maar dat ga ik dus absoluut niet doen :P. Postgain vind ik 'm veel beter uitkomen (itt b.v. de wahwah). Ben ik daar ook weer uit :P.

Senior Member

Standaard

ook de phaser uit m'n G-Major pregain gezet, maar dat is het absoluut niet. De MXR Phase 90 klonk wel goed pregain, maar dat was een andere amp en versterker. In m'n eigen setup lijkt het niet te werken, dus ik blijf lekker postgain.
    Daarmee kom ik bij een volgend deel: de eventuele aanschaf van een Voodoo Lab GCX en GCP. Dat zou me rond de 800 euro nieuw kosten (vast wel ietsje minder, maar alsnog veel teveel geld). Voor een phaser is dat wellicht nodig, een noisegate mis ik op dit moment eigenlijk niet, en voor alleen een compressor is dat zwaar overdreven. Besides, ik weet niet eens of ik wel echt een compressor nodig heb. Het klinkt erg gaaf, maar zó vaak speel ik toch niet clean.

Standaard

Hoho, ik zou niet zo snel conclusies trekken, een phaser uit een line-level multiFX voor een preamp zal nooit zo goed klinken als een pedaal. Phasing is bij uitstek een pregain effect naar mijn mening. Net zo als een vibe, compressor, booster, fuzz/od, wah etc. Niet dat het niet post gain KAN, maar ik zou wel juiste gear op de juiste plek testen voordat je overhaast conclusies trekt he ;-)

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Senior Member

Standaard

Ik heb verschillende effect-chains voorbij zien komen en vooral over phasing zegt eigenlijk iedereen iets anders. Sommigen zeggen dat phasers bij modulatie horen (zoals chorus en flanger) en dat hoort dus vrij aan het einde (postgain). Anderen zeggen dat phasing een extreme equalizer is. Die klinken dus erg goed aan het begin van een keten (pregain).
    Maakt het echt zoveel uit of een effect uit een multi-doos komt en op line-level zit, of uit een stompbox komt?

Standaard

Ik heb verschillende effect-chains voorbij zien komen en vooral over phasing zegt eigenlijk iedereen iets anders. Sommigen zeggen dat phasers bij modulatie horen (zoals chorus en flanger) en dat hoort dus vrij aan het einde (postgain). Anderen zeggen dat phasing een extreme equalizer is. Die klinken dus erg goed aan het begin van een keten (pregain).
    Phaser is een filter effect. Vooropgesteld, er is geen vaste stelregel wat waar hoort. Sommige modulatie effecten klinken beter pregain, en sommige beter post gain. Ik heb een arion chorus pregain en een digitale chorus post gain. Verschillende soorten sounds. Een univibe is ook een goed voorbeeld van een modulatie effect wat beter pre gain klinkt. Een phaser in een loop klinkt naar mijn mening veel te extreem, je filtert namelijk je hele signaal. Ik heb hem altijd pre gain, veel mooier. Maar goed, er is geen goed of fout, je moet gewoon lekker doen wat jij wil. Maar test het in ieder geval op een fatsoenlijke manier.

Maakt het echt zoveel uit of een effect uit een multi-doos komt en op line-level zit, of uit een stompbox komt?
    Ehhh.. laat Dirk Hendrik het niet horen he!
    Tuurlijk maakt dat verschil!!!

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Phaser is een filter effect. Vooropgesteld, er is geen vaste stelregel wat waar hoort. Sommige modulatie effecten klinken beter pregain, en sommige beter post gain. Ik heb een arion chorus pregain en een digitale chorus post gain. Verschillende soorten sounds. Een univibe is ook een goed voorbeeld van een modulatie effect wat beter pre gain klinkt. Een phaser in een loop klinkt naar mijn mening veel te extreem, je filtert namelijk je hele signaal. Ik heb hem altijd pre gain, veel mooier. Maar goed, er is geen goed of fout, je moet gewoon lekker doen wat jij wil. Maar test het in ieder geval op een fatsoenlijke manier.
    De phaser klinkt wel extremer, maar doordat ik 'm kan mixen en de diepte in kan stellen, komt 'ie er mooi subtiel uit. Als ik de digitale phaser pregain schakel krijg ik een heel vreemd geluid dat eigenlijk maar uit 2 fasen bestaat. Klonk érg slecht.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Ehhh.. laat Dirk Hendrik het niet horen he!
    Tuurlijk maakt dat verschil!!!

Morris
    Ok, inderdaad beetje een onzinnige vraag :P. Het liefst zou ik indd alles in analoge vorm hebben. Maar da's niet heel erg praktisch, en ik ben voorlopig tevreden met de sounds uit de G-Major. Nu ie w/d staat klinken de effecten ook een stuk beter. Ik gebruik op dit moment effecten zoals ik vind dat het hoort: om m'n sound te verbreden. Dus een galm is standaard, en een chorus over m'n grootse sounds, en een delay over m'n solosounds. Omdat ik een phaser alleen gebruik over mn clean rhythm kanaal (à la Petrucci) is het wellicht wat zonde om daarvoor een pedaal te halen (ben student hè ). En omdat ik het liefst alles met MIDI schakel zou het wel héél duur worden .

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten