Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 51 van 77 EersteEerste ... 41495051525361 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 501 t/m 510 van 762
    Senior Member

Standaard

Ja, dat meen ik. Waarom ga je betweterig hem verwijten dat hij de verkeerde prijs noemt dan? Of mag je dat als "heilige"?
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

Moderator

Exclamation

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaftheholy Bekijk bericht
    @ fnark, ik maak zelf wel uit wáár ik post!
    Nee, dat maak je helemaal niet zelf uit. Vervelend doen kan in Off Topic, als je niets zinnigs te melden hebt doe je dat daar maar. Je krijgt zo nog even een PB en ik wil meteen iederen oproepen NIET meer te reageren op gezeik en provocaties. On topic verder dus!
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Music

@olaftheholy: veel succes met de zelfknutsel van je BB's. ik heb het ook geprobeerd en het resultaat ligt momenteel ergens op een vuilnisbelt. het beoogde effect zit toch grotendeels in het gebruikte materiaal van de bol. ik heb ze vorige week ook gemonteerd en het resultaat is goed hoorbaar. geen resonanties en het geluid is goed gespreid en inderdaad kun je meer hoog instellen zonder dat het vervelend wordt. maar als het jouw wel lukt zou dat natuurlijk mooi zijn. maar lees de vele posts maar eens door en dan zie je dat er zo'n 4 á 5 pogingen zijn ondernomen om ze zelf te bouwen met een tegenvallend resultaat. ik denk dat je ze alleen kunt nabouwen als je een orginele erbij pakt om te zien waar ze uit bestaan.

groeten Pasqual.

Senior Member

Standaard

ik heb vandaag mijn beamblocker geinstalleerd in mijn fender supersonic combo, ik ben alleen een paranoide over het idee dat de speakerconus tegen de beamblocker aan kan knallen als hij hard staat.

is dat mogelijk?

de supersonic gaat vrij snel over zijn nek in de cleane stand, maar volgens mij meen ik een klein kraakje te horen als ik hem erg hard zet.

kan dat de conus zijn die tegen de BB aankomt?

dank je!

Banned

Standaard

geen idee, kun je er nog naar kijken terwijl je speelt?
    Lijkt me toch dat een speaker niet zo ver uitslaat als je speelt toch?
    Misschien zou je er anders één of twee ringetjes tussen kunnen zetten zodat hij iets verder van de konus af staat/zit?

Standaard

Ik heb ook een keer last gehad van 'kraak' toen ik voor de tweede keer een blocker geinstalleerd had. Bleek dat ik onnauwkeurig geweest was waardoor het ding op volume ging meetrillen. Later goed vastgezet en nooit meer ergens last van gehad.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eggen_h Bekijk bericht
    ik heb vandaag mijn beamblocker geinstalleerd in mijn fender supersonic combo, ik ben alleen een paranoide over het idee dat de speakerconus tegen de beamblocker aan kan knallen als hij hard staat.

is dat mogelijk?

de supersonic gaat vrij snel over zijn nek in de cleane stand, maar volgens mij meen ik een klein kraakje te horen als ik hem erg hard zet.

kan dat de conus zijn die tegen de BB aankomt?

dank je!
    ik heb de BB's geïnstaleerd met een stukje ( stug ) rubber van zo'n 3 mm tussen de BB en de conusrand. dit zorgt dus voor iets meer afstand en voorkomt onnodige resonanties. moet ik wel ff vermelden dat ik frontloaded speakers heb, dus dan kan dit ook zonder problemen. met backloaded speakers zal dit wel moeilijker gaan lijkt mij.

groeten Pasqual.

Senior Member

Standaard

ik heb even wat rondgezocht her en der over hoe de BB te plaatsen bij een backloaded speaker. dat is best wel moeilijk, zijn er niet rubberen ringen te koop voor 12" speakers die je eronder kan plaatsen? ik heb wel ringetjes gebruikt om te zorgen dat de speaker niet kromtrekt, maar lees overal dat het plaatsen van een BB bij een backloaded speaker bijna niet te doen is..

tips!?

groetjes

Senior Member

Standaard

is het een optie om op de 1 of andere manier het doek van de amp af te halen en de BB in het hout te schroeven?

zat ik net aan te denken

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    BB's zijn totaal onzin. moet je echt niet kopen werken voor geen meter. Zijn er alleen maar om te laten zien dat je op het forum rondhangt...
    ...........

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten