Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 50 van 77 EersteEerste ... 40484950515260 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 491 t/m 500 van 762
    Banned

Standaard

@ fnark, ik maak zelf wel uit wáár ik post!

ontopic: ik ga zo'n cupje zelf kloppen uit een plaatje messing en dan op een stripje zetten,alleen de curve&diameter zou ik dan moeten weten.
    Aan materiaalkosten en arbeidstijd ligt het niet. Als je logisch denkt is 11,- euro wel een hoge stukprijs voor zo'n blocker,helemaal omdat er 1,50 materiaal aanzit.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaftheholy Bekijk bericht
    @ fnark, ik maak zelf wel uit wáár ik post!

.
    Zo lang jouw posts hout snijden is dat terecht, maar ik zit ook niet op te veel ongein te wachten, dus in die zin ben ik het wel met fnark eens...

Wat betreft de maten: de cup is (voor een 12" speaker) 4" in doorsnede en ong. 3 cm dik. Ik weet niet of het uitmaakt van welk materiaal je hem maakt, maar de BB is niet van metaal, maar van een duidelijk minder reflecterend materiaal.
    Sucses met maken en hou ons op de hoogte.

Gr. C.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 31 januari 2009 om 15:09
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Zo lang jouw posts hout snijden is dat terecht, maar ik zit ook niet op te veel ongein te wachten, dus in die zin ben ik het wel met fnark eens...

Wat betreft de maten: de cup is (voor een 12" speaker) 4" in doorsnede en ong. 3 cm dik. Ik weet niet of het uitmaakt van welk materiaal je hem maakt, maar de BB is niet van metaal, maar van een duidelijk minder reflecterend materiaal.
    Sucses met maken en hou ons op de hoogte.

Gr. C.
    tja...ik begin er niet mee doorgaans... als mensen er nix mee kunnen moeten ze moddereter worden,kunnen ze editen i.p.v zeuren over

Dat de bb niet van metaal is had ik al wel gedacht...bedoeling is ook om de binnenkant op te vullen met acoustisch doder materiaal(pvc/schuim etc...) het gaat me er om hoe het klinkt & er uit ziet..ben met een 2*12"kastje bezig in een flat black (hotrod black) finish en dat messing staat daar mooi bij, beetje industrial look.
    Verder de term is beam blocker maar in tegenstelling tot wat de naam beweerd, herverdelen ze het hoog alleen maar (zie de tekeningen van weber) dus helemaal correct is het niet qua benaming dan...vandaar het lachebekje.
    Maar ja..je moet hier wel vaker iets helemaal uitkauwen vóórdat alle kwartjes vallen.

Restme nog een vraagje.. de binnenkant van die cup is die hol of plat?

Senior Member

Standaard

Maar ja..je moet hier wel vaker iets helemaal uitkauwen vóórdat alle kwartjes vallen.
    tsja,
    we zijn niet allemaal zo briljant als u

maar anyway ... succes met je projectje

Senior Member

Standaard

Verder de term is beam blocker maar in tegenstelling tot wat de naam beweerd, herverdelen ze het hoog alleen maar (zie de tekeningen van weber) dus helemaal correct is het niet qua benaming dan...vandaar het lachebekje.
    Helemaal niet. Je lacht om onzin die je zelf verzint, en dan ga je vervolgens zeggen dat wij traag van begrip zijn.

Hier:

Links is de beam normaal, rechts wordt de beam geblokt (= "beam blocker") en krijg je difussie. Dat het vooral effect heeft op het hoog heeft niks te maakt niks uit.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

Standaard

Je vindt het belachelijk om 11 euro voor een beamblocker te betalen, maar je wil wél even weten van de mensen die hem gekocht hebben hoe 'ie in elkaar zit?

Zoek maar eens tussen topics, er zijn meerdere mensen die er een gebouwd hebben, met verschillende resultaten.

Senior Member

Standaard

tja...ik begin er niet mee doorgaans... als mensen er nix mee kunnen moeten ze moddereter worden,kunnen ze editen i.p.v zeuren over

Plat...

@ alle anderen: Die Beam blockers kosten dus 24 euro en geen 11, zoals in een post werd gemeld.....

Gr. C.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 31 januari 2009 om 17:24
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Plat...

@ alle anderen: Die Beam blockers kosten dus 24 euro en geen 11, zoals in post werd gemeld.....

Gr. C.
    @ guitarkid: bedankt....en van die 24,- had ik gelezen,vandaar.

50,- voor 2*12" tegen 5,- zelfbouw beam-dispersers

Banned

Standaard

[QUOTE=Nielsje;1940889]Je vindt het belachelijk om 11 euro voor een beamblocker te betalen, maar je wil wél even weten van de mensen die hem gekocht hebben hoe 'ie in elkaar zit?QUOTE]

Ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt hoor... en de prijs die je noemt klopt ook al niet.
    Waar het om gaat is om een goed ogende, goed functionerende versie van de bb zelf te maken zodat hij past bij de ontwerpstijl van de kast waar ze in gaan

Senior Member

Standaard

Die 11 euro heeft hij van jou overgenomen, mister Genius.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten