Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 40
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja Orph, daar heeft ie wat aan

Aan mijn contributie trouwens ook niks, ik doe in vintage dingen.
    Corgan, Hendrix, SRV en de Claptons doen het allemaal met vintage pickups, er is een rare misconceptie dat je voor een heavy geluid een hot pickupje nodig hebt en daar speelt Fender graag op in met zijn Texas Hots en ander CS spul.
    Niettemin, voor een meer humbucker achtig geluid zijn er genoeg stacked telecoils te vinden, een Texas Hot is meer vintage dan humbucker.

Het heeft alleen niks meer met een tele sound te maken he maar alles kan.
    zit wat in. voor lekkere pinches is vaak een element met minder output beter. toch is meer output vaak wel lekker om bv een amp over z'n nek te laten gaan. veel output met het karakter van weinig output... tja, dat zijn mijn eigen ontwerpen, en boy, die werken als een tierelier. (medium sized alnico 8 of ceramic 8 in combinatie met 12kohm dc, met een dikkere draad, dus exponentieel minder verlies in hoog)

ik zit ook nog te denken aan een draadstopper van ongeveer 50 ohm, maar daar moet ik even goed over nadenken (om draadreflecties tegen te gaan).

ja, ik studeer natuurkunde om pickups te ontwerpen, ghehe

Junior Member

Standaard

Heb in m'n Tele bij de neck een Seymour Duncan STR3 Element (Quarter-Pound) en bij de brug een Seymour Duncan STHR1b Element (Hot Rails). Heeft niets meer met Tele sound van doen, maar 't gaat als een raket.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Tsja, ik speel zelf ook het liefst met lower-output elementen, ik heb in mijn tele een setje Fender CS Nocasters zitten, typisc tele-geluid met enorm veel kloten.
    Ik wil mijn little 59 for tele daarmee vervangen omdat ik toch het enkelspoel karakter mis.

Heb ik 1 vraag daarover...
    Ik begrijp dat je verschillende toonregelingen voor dit ene element kunt regelen met de 3 way switch.
    Ben erg slecht in technische aangelegenheden, dus vergeef me als deze vraag dom is; maar gaat dat buiten de tonepot om..?

Het is namelijk zo dat ik op mijn gepimpte Blade al een guitarfetish 25db mid/treb boost/cut heb zitten, een 3-way switch en een 2e 3-way switch (die in originele staat de VSC regelde) die ik nu voor serie/parallel/enkelspoel van de little '59 gebruik.

Om mijn Tele maximaal bruikbaar te maken zou ik die 2e switch dan willen gebruiken voor wat normaal gesproken de 3-way switch is; maar ik vraag mezelf dus af of dat zomaar kan doordat ik geen normale maar actieve toonregeling op mijn gitaar heb.

Oh ja... voor de topicstarter:

* Little ‘59™ for Tele ST59-1b > less humm, meer power, clean iets minder echter door de schakelingen i.c.m. met de 25db mid/treb boost/cut ook clean bruikbaar.

* Vintage Rhythm STR-1 > aanbevolen combi met little '59 door SD; aanvaardbaar, klinkt lekker op zichzelf, clean, opnieuw i.c.m. de boost/cut veel mogelijk, krijg er een redelijk jazz geluid uit tot iets als een dik brullende nekpup op een LP.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 29 januari 2009 om 20:55
    Vroeger was de toekomst beter.

Senior Member

Standaard

Bedankt allemaal voor jullie reactie zover, ik ben ze aandachtig aan t bestuderen..mij benieuwen waar ik op uit kom

Standaard

Dan geef ik je nog een optie: de T-Neck en T-Bridge van Joe Barden. Luister maar naar Danny Gatton voor een idee over het geluid. Uiteraard kan je er veel verder in gaan maar dat zijn voor mij de enige elementen die in mijn Tele horen.

Banned

Standaard

Ik heb mijn heil gevonden in Bare Knuckles 'Brown Sugar' elementen. Ik heb ze in twee tele's gehad, heb er ook weer eentje bij de brug in m'n esquire zitten, het ding doet precies wat ik wil. Twang (a lot!), vrij helder, maar ook met meer oversturing tot zware distortion gaat het als een malle.

Standaard

Kan je eigenlijk niet gewoon een Strat neck-element in een Tele schroeven? Lijkt me best lekker klinken. Ik ben helemaal weg van de Strat neckpup en hou totaal niet van de brugpup. Ik vind de Tele brugpup juist geweldig. Het beste van twee werelden dus...

Senior Member

Standaard

Nee, een tele neckpup is iets kleiner dan een strat pickup.
    Maar een goeie tele neckpup wil je niet ruilen voor een stratpup, die jazzy sound maakt een tele o.a. veelzijdiger dan een strat.
    Als je belltone zoekt, een nocaster neck pup is niet echt een jazzer maar wat bluessier dan de meeste tele neck pups.

Senior Member

Standaard

Tele Highway : Seymour Duncan STHR-1b Hotrails for Tele (bridge)
    Seymour Duncan STR-2 Hot Rhythm for Tele (neck)

Tele Koa: Seymour Duncan® APTR-1, APTL-1, (Neck/Bridge) (AP=Alnico Pro)

Greetz Jan en zoon
    Laatst gewijzigd door stikel; 30 januari 2009 om 00:37
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ik wil mijn little 59 for tele daarmee vervangen omdat ik toch het enkelspoel karakter mis.

Heb ik 1 vraag daarover...
    Ik begrijp dat je verschillende toonregelingen voor dit ene element kunt regelen met de 3 way switch.
    Ben erg slecht in technische aangelegenheden, dus vergeef me als deze vraag dom is; maar gaat dat buiten de tonepot om..?

Het is namelijk zo dat ik op mijn gepimpte Blade al een guitarfetish 25db mid/treb boost/cut heb zitten, een 3-way switch en een 2e 3-way switch (die in originele staat de VSC regelde) die ik nu voor serie/parallel/enkelspoel van de little '59 gebruik.

Om mijn Tele maximaal bruikbaar te maken zou ik die 2e switch dan willen gebruiken voor wat normaal gesproken de 3-way switch is; maar ik vraag mezelf dus af of dat zomaar kan doordat ik geen normale maar actieve toonregeling op mijn gitaar heb.
    Even kijken of ik je vraag begrijp Tuup .

Je wilt de 1e 3-way switch gebruiken voor het normalen switchen van elementen (neck/neck+brug/brug)? En dan je actieve toonregeling behouden. En je 2e 3-way switch gebruiken om een soort van brug toonregeling presets te maken?

volgens mij zou het wel mogelijk moeten zijn icm je actieve toonregeling, alleen lijkt het mij niet zo handig.

Hoe dit Nocasters trouwens origineel gesoldeerd zitten is:
    1: neck + condensator (wollige sound)
    2: brug + neck erbij draaien (pot ipv tonepot)
    3: brug

Volgens mij bedoel je dit met die 3-way tone-switch, anders snap ik niet wat je bedoelt. Het is dus eigenlijk geen 3-way tone-switch maar een gewone switch met een preset voor de neck (wollige sound).
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten