Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 34

Discussie: Nieuw!! Washburn J3

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeppo Bekijk bericht
    Op de veel gitaren vormen zaken als pickups een gemakkelijke manier om geld te besparen.
    Overigens ben ik het wel met je eens dat er hier nogal gauw geroepen wordt: "Gefeleciteerd met je nieuwe aankoop! Nu nog <willekeurig merk><willekeurig type> erin, en dan maar <rocken><raggen><anderszins uit je dak>"

Maar ga er wel maar van uit dat er qua electronica wel e.e.a. te verbeteren valt, maar voor welk merk / type je dan zou moeten kiezen? Ik ben niet zo'n soldeerder, dus ik kan je niet helpen.

Ik heb zelf ook een Washburn (J8/P90), en die is meer dan goed imho.
    Ik ga er niet vanuit dat ik er aan ga knutselen. Ben ook niet echt heel erg bekend met jazz zelf, dus heb ook nog geen voorkeur voor sound. Het wordt sowieso lastig voor me om jazz te gaan spelen, want ik kan geen noten lezen, heb totaal geen kaas gegeten van theorie en toonladders en zo, dus alles gaat op gevoel en gehoor en zo proberen er een jazzy muziekje uit te halen. Best kans dus dat mijn idee over jazz totaal anders is dan echt onder jazz wordt verstaan. Ik hou in ieder geval niet van die oude jazz, meer wat richting fusion. We zullen wel zien, als hij lekker speelt en klinkt, komen de ideeen ook wel. Ben als gebroren en getogen metalman ook al in staat om bluesy en funky dingen te spelen dus ik twijfel er niet aan dat jazzy me ook gaat lukken. Ook al heb ik het idee dat hier dus wel meer bij komt kijken..
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member

Standaard

Ik vond de standaard pickups in mijn Washburn J6 mooi maar niet aggressief genoeg voor mijn stijl (toch meer funkinvloeden) Daarom heb ik er een Gibson P94 laten zetten en dat klinkt erg lekker. Ik zou op zo'n gitaar inderdaad een setje Thomastik flatwounds zetten. .11 is in mijn ervaring al dik genoeg voor een jazzy toon en als je met je blues/rock achtergrond nog af en toe een bend wil maken, is .11 ook wel een mooie middenweg.
    Een tonepot vind ik geen overbodige luxe. Tuurlijk, er zijn mooie jazzgitaren die er geen hebben. Maar de sounds van toonaangevende gitaristen als Pat Martino en Jim Hall danken toch wel veel van hun karakter aan de dichtgedraaide toonknop. Ook de brug pickup zou ik lekker laten waar-ie is. Als rocker kan het goed zijn dat je je aangetrokken voelt tot de stijlen van bijvoorbeeld John Scofield en Larry Carlton, waarin de brug pickup juist veel wordt gebruikt.
    Maar goed, ga eerst maar eens gewoon blij zijn met je mooie nieuwe jazzbak! Misschien moet je dit gewoon zien als een perfecte gitaar om op te ontdekken of je jazz spelen leuk vindt en welke stijl en sound daaarbinnen jou aanspreken. Word je gegrepen door het virus en ga je ermee optreden, dan zie je wel weer: zo laten, pimpen of overstappen op een duurder model.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Ik vond de standaard pickups in mijn Washburn J6 mooi maar niet aggressief genoeg voor mijn stijl (toch meer funkinvloeden) Daarom heb ik er een Gibson P94 laten zetten en dat klinkt erg lekker. Ik zou op zo'n gitaar inderdaad een setje Thomastik flatwounds zetten. .11 is in mijn ervaring al dik genoeg voor een jazzy toon en als je met je blues/rock achtergrond nog af en toe een bend wil maken, is .11 ook wel een mooie middenweg.
    Een tonepot vind ik geen overbodige luxe. Tuurlijk, er zijn mooie jazzgitaren die er geen hebben. Maar de sounds van toonaangevende gitaristen als Pat Martino en Jim Hall danken toch wel veel van hun karakter aan de dichtgedraaide toonknop. Ook de brug pickup zou ik lekker laten waar-ie is. Als rocker kan het goed zijn dat je je aangetrokken voelt tot de stijlen van bijvoorbeeld John Scofield en Larry Carlton, waarin de brug pickup juist veel wordt gebruikt.
    Maar goed, ga eerst maar eens gewoon blij zijn met je mooie nieuwe jazzbak! Misschien moet je dit gewoon zien als een perfecte gitaar om op te ontdekken of je jazz spelen leuk vindt en welke stijl en sound daaarbinnen jou aanspreken. Word je gegrepen door het virus en ga je ermee optreden, dan zie je wel weer: zo laten, pimpen of overstappen op een duurder model.
    Zou goed zo kunnen gaan. Ik ben echter dus niet vies van de brug en middenstand. Ik heb dus ook geen bepaalde sound voor ogen. Duurdere modellen zijn aan mij sowieso niet besteed. Ik ben nou eenmaal mr. el cheapeau en ik vind het prima zo

Standaard

Woensdag besteld, vandaag binnen!! Manman wat een dikke snaren zitten erop! Zelf de G snaar is gewonden... pff

Even een vraagje, er zit een stukje schuim/vilt of iets dergelijks onder de brug. Hoe haal ik dat eronder uit? Ik ben niet bekend met deze brug.

Senior Member

Standaard

ff onhouden/aftekenen waar de brug zat, snaren los, brug optillen en dan dat viltje er zo onder vandaag trekken.

Tof ding trouwens, gefeliciteerd!
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    ff onhouden/aftekenen waar de brug zat, snaren los, brug optillen en dan dat viltje er zo onder vandaag trekken.

Tof ding trouwens, gefeliciteerd!
    Thnx en thnks. dus de brug ligt er gewoon op?

Senior Member

Standaard

Yep zit los.
    Komt erg exact wat intonatie betreft dus check 1st. eens even of die goed staat, zo ja exact aftekenen.
    Vraag mezelf af of je dat gaat redden zo.
    Dus bij dezen stel ik je 1e ingreep voor; ebben brug met verstelbare zadeltjes per snaar.

Moet je aan zoiets denken (alleen dan met 6 snaren dus...):

Maar uhh; veel plezier ermee man !!
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 30 januari 2009 om 17:20
    Midnight toker.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Yep zit los.
    Komt erg exact wat intonatie betreft dus check 1st. eens even of die goed staat, zo ja exact aftekenen.
    Vraag mezelf af of je dat gaat redden zo.
    Dus bij dezen stel ik je 1e ingreep voor; ebben brug met verstelbare zadeltjes per snaar.

Moet je aan zoiets denken (alleen dan met 6 snaren dus...):

Maar uhh; veel plezier ermee man !!
    hij is erondferuit en hij staat al vrij goed geintoneerd. Dat gaat me ook wel lukken denk ik ;-)

Standaard

Nog ff wat foto's:

Standaard

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten