dat is de stroom toevoer, beter gezegd de Powercon aansluiting.
Juist, Nielsje was me net voor..
dat is de stroom toevoer, beter gezegd de Powercon aansluiting.
Juist, Nielsje was me net voor..
Laatst gewijzigd door dekuif; 28 januari 2009 om 13:24 Reden: Nielsje was me net voor...
------------------------------------------------
af en toe flink op de plank ragguh is gewoon nodig!
zeer strak board ghk123!!!
Plus dat ie meer spatwaterdicht is...
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
Is die Phase 90-mod (de 'R28-mod') gewoon een kwestie van één pootje van zo'n weerstand afknippen, of moet je de hele weerstand uit het bord knippen (aan beide kanten dus)?
Gisterenavond m'n board afgemaakt. Vandaag de laatste plugs gesoldeerd (wat een kut bout is dat) en D_H zijn patchbay erin gezet.
Nu alleen nog even de patchkabeltjes netjes weg werken, maar dat komt later.
De stekkerdoos en onespot worden t.z.t vervangen voor een Burkley Six of een PedalPower2. Maar dat komt later wel.
Onder de verhoging zit dus een patchbay die Dirk Hendrik voor me in elkaar geknutseld heeft. Er zit een extra switch op
waarmee ik dan kan kiezen om de effectsloop te gebruiken of niet. Dus als ik een keer niet over mijn eigen amp speel en
de desbetreffende amps heeft geen loop, hoef ik alleen het switchje om te zetten.
Verder is er onder die verhoging genoeg ruimte om alle gitaarsnoren in op te bergen en ligt die zooi dus nooit meer
op mijn pedalen als hij in de tas zit. Iemand nog een goed adres voor krimpkous? Zodat ik de 2 snoeren voor de FX-loop
samen kan voegen... ik haat die wirwar van snoertjes
Ik zal morgen bij daglicht wat betere foto's proberen te maken.
![]()
Laatst gewijzigd door schizo910; 28 januari 2009 om 21:43
Dank voor de complimenten..
Dat blauwe geval
De blauwe is dus inderdaad een powercon voor de 230Volt aanvoer. Geen eurostekker want die zit niet vast en trek je er makkelijk uit(of valt er uit zoals geregeld in de Marshall 2020 eindtrap in mijn 19” setup). Verder dus niet fijn met vocht in de buurt.
Het liefst heb ik gewoon een vast netsnoer maar ik wilde dat mooie klepje gebruiken
Volgens Neutrik is een powercon verbinding luchtdicht, helaas is de schroefverbinding in de plug gewoon open en bloot dus dit heb ik met een lijmpistool opgevuld.
Wat als de kabel weg, kapot of vergeten is?
1. altijd reserve van alles mee.
2. de adapter van de artec powersupply is in een minuut uit het pedalboard gehaald.
3. in alle pedalen batterijen en de adapter-pluggen zijn er zo uit.
4. en een reserve effecten bak in de vorm van een Yamaha DG Stomp mee
Genoeg noodscenarios lijkt me
Flexibiliteit en wisselen van pedalen
Tja, dan maak ik een pedaal dat wel in het schuim past. Verder heb ik een aantal blanco schuimplaten laten snijden dus een nieuwe setup is er zo uitgesneden. Het houten board is er op voorbereid. Ik heb het jarenlang met klitteband gedaan maar vroeg of laat laat dit los van de pedalen, al dan niet met schade. Met schuim ligt het wel vast genoeg en ik vind het er strak uitzien.
Tubescreamer en een Mosfetboost/SHO voor volumeboost zijn voor mij al zo’n 10 jaar vaste waarden. De Tremelo is echt geweldig en ik zou niet weten wat hierbij in de buurt komt gezien de tapfunctie. Delay gebruik ik alleen voor een slapback in een 3-4 nummers op een avond en de True Bypass is het meest geweldige aan de Artec Delay. En T-Rex zou mooi zijn maar mij te duur voor mijn gebruik.
De Klon
Tja. Dit verhaal is off-topic dus als het niet in dit draatje past mag de moderator het van mij schrappen….. Ik heb nog nooit een origineel in mijn handen gehad laat staan gehoord. Het is ongeveer overdrive/distortion pedaal nummer 25 dat ik zelf gemaakt heb en nu dus een nieuw ‘smaakje’. Mijn kopie heeft hetzelfde karakter als in de Youtube clips die ik gehoord heb. Het is een dynamisch circuitje door de voeding die van 9v naar 18v wordt verhoogd: een lichte oversturing is echt met je aanslag te controleren. In mijn oren is het een mooie aanvullende EQ op een fendertype amp zoals de Blue Angel: meer mid en minder laag en sprankel.
De dubbele gainpot is een raar geval, de ene pot regelt de gain (mooi gelijkmatig), andere helft een soort Mid/laag EQ. Ik heb deze pot opgesplitst in 2 potmeters omdat het regelbereik met een standaard lin-pot te abrupt is voor de EQ. Waarschijnlijk is de custom CTS pot die Klon gebruikt een Lin en Log pot ineen. Het geheel is zo flexibeler. Ik vind het pedaaltje het beste klinken als een andere EQ met een randje.
Tot zover
Gerben
Favorieten/bladwijzers