Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 144 van 441 EersteEerste ... 4494134142143144145146154194244 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.431 t/m 1.440 van 4401

Discussie: Post je stack

Senior Member

Standaard

Ik heb het eigenlijk ook al in een andere topic gepost, maar dan hier nog maar eens.

In huis sinds woensdag:

Met de Epiphone G310 met Seymour Duncan pickups.

en

Met Epiphone Les Paul Custom.

Graag zou ik er ook nog een goede budget-tele bij willen, maar eerst wat pedalen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Mijn SLO 100 is al eventjes verkocht, goeie amp maar missen doe ik 'm niet echt...

Anyway, mijn ampjes zijn eens allemaal thuis voor de verandering, snel fotootje getrokken... Leuke is dat ik voor elke soort muziek wel een amp/combinatie heb staan...
    Bogner Uberschall-Marshall JVM-Orange V30-Marshall Mode Four G12K100-Fender 94 Twin Amp.

MS
    Toffe set, wat ik me dan wel afvraag. Ik vind zon jvm niet te pruimen. Een soldano is toch een andere klasse, heb jij geen last van dit verschil?
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

Senior Member

Standaard

Ik heb die Soldano weggedaan nadat ik een JVM gehoord had. Het is waarvoor je hem gebruikt. Muziek die ik speel klinkt met die JVM pakken beter als met die Soldano. Daar krijg je geen Brits geluid uit. Wat je samen met die JVM gebruikt maakt ook wel wat uit. Zet er geen V30 kast onder want dat vind ik ook geen goeie combinatie. Dan liever de standaard kast of eentje met strakkere speakers. Ik heb er vandaag nog op gespeeld met een LP Custom in D en dan op die M4 kast. Ik weet niet wat jij daar niet aan te pruimen vindt maar wat een zalig hotrodded JCM800 geluid heb ik daarmee... Welke Marshall heb jij dan?

MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 25 januari 2009 om 23:40

Standaard

Ik heb die Soldano weggedaan nadat ik een JVM gehoord had. Het is waarvoor je hem gebruikt. Muziek die ik speel klinkt met die JVM pakken beter als met die Soldano. Daar krijg je geen Brits geluid uit. Wat je samen met die JVM gebruikt maakt ook wel wat uit. Zet er geen V30 kast onder want dat vind ik ook geen goeie combinatie. Dan liever de standaard kast of eentje met strakkere speakers. Ik heb er vandaag nog op gespeeld met een LP Custom in D en dan op die M4 kast. Ik weet niet wat jij daar niet aan te pruimen vindt maar wat een zalig hotrodded JCM800 geluid heb ik daarmee... Welke Marshall heb jij dan?

MS
    Een soldano slo is toch eigenlijk een hotrodded marshall jcm 800 met top componenten.
    Ik heb een dsl 50. Klinkt scheller, maar het circuit moet aardig overeen komen. Een vriend van me heeft een JVM en ben er niet heel gek van, niet om je spul af te zeiken hoor. Ik vind het clean bij harde aanslag snijdend, niet fel maar gewoon niet lekker klinkend. Ik vind dat de od kanalen dynamiek en voornamelijk druk missen.
    Nadat ik aan mijn brunetti xl r-evo gewend ben, kan ik haast niet meer met mijn marshall spelen.
    Zo'n ubershall vind ik dan wel echt super vet, de bruutste bak die er bestaat.
    Te koop:

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    Een soldano slo is toch eigenlijk een hotrodded marshall jcm 800 met top componenten.
    Ik heb een dsl 50. Klinkt scheller, maar het circuit moet aardig overeen komen. Een vriend van me heeft een JVM en ben er niet heel gek van, niet om je spul af te zeiken hoor. Ik vind het clean bij harde aanslag snijdend, niet fel maar gewoon niet lekker klinkend. Ik vind dat de od kanalen dynamiek en voornamelijk druk missen.
    Nadat ik aan mijn brunetti xl r-evo gewend ben, kan ik haast niet meer met mijn marshall spelen.
    Zo'n ubershall vind ik dan wel echt super vet, de bruutste bak die er bestaat.
    Ik hoor in een Soldano SLO niet echt een JCM800 geluid, ook al zou dat moeten. Iets wat ik met die JVM wel perfect kan fabriceren.
    Wordt distortion in een DSL niet deels met diode clipping gemaakt ipv met lampen trapjes? De JVM doet dat alleszins toch. het is even wennen als je dat hoort, want je bent dat niet meer gewoon bij Marshall... Die clean moet je idd even eq'en, maar dat lukt wel. De DSL100 die ik had, had een heel kille clean... Druk en dynamiek heeft die JVM bak genoeg voor wat ik hem gebruik. Je moet hem natuurlijk niet vergelijken met een Brunetti Evo (zwaar onderschatte amp trouwens) of een Uberschall, dat zijn andere amps (al heeft die JVM wel belachelijk veel gain, maar door het lampensignaal klinken ze transparanter en meer rockend). Een Soldano SLO haalt het dan ook niet qua gain en druk hoor...

MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 26 januari 2009 om 00:34

Standaard

Ik hoor in een Soldano SLO niet echt een JCM800 geluid, ook al zou dat moeten. Iets wat ik met die JVM wel perfect kan fabriceren.
    Wordt distortion in een DSL niet deels met diode clipping gemaakt ipv met lampen trapjes? De JVM doet dat alleszins toch. het is even wennen als je dat hoort, want je bent dat niet meer gewoon bij Marshall... Die clean moet je idd even eq'en, maar dat lukt wel. De DSL100 die ik had, had een heel kille clean... Druk en dynamiek heeft die JVM bak genoeg voor wat ik hem gebruik. Je moet hem natuurlijk niet vergelijken met een Brunetti Evo (zwaar onderschatte amp trouwens) of een Uberschall, dat zijn andere amps (al heeft die JVM wel belachelijk veel gain, maar door het lampensignaal klinken ze transparanter en meer rockend). Een Soldano SLO haalt het dan ook niet qua gain en druk hoor...

MS
    Een SLO is idd op een Marshall gebasseerd. Alleen ik snap wel dat je het briste geluid minder duidelijk vind. Het is wel een Amerikaans gevoicte amp. Ook zitten er geen EL34 buizen in, en dat scheelt ook veel. Gain en druk heeft de SLO in mijn ogen voor elke muziekstijl genoeg. Tenzij je echt te lompe Noise/doom/death metal of stoner speelt. Hij heeft weinig laag en gain maar in een bandsituatie/mix is dat juist zijn sterke punt.
    Maar ik ben het met je eens, een echte marshall scheur haal je er niet uit. ( wel een veel betere )
    TE KOOP: Marshall JCM 800 Combo, Marshall Guvnor ( die oude zwarte)

Standaard

MS
    Zoals feable het zegt idd
    Ik dacht dat in de DSL de distortion ook gewoon door de buizen kwam, dacht dat er kleine verschillen tussen de twee waren maar weet het niet zeker
    Te koop:

Senior Member

Standaard

De twee Randallkasten staan er wel niet op, maar goed. Mesa Boogie Tremoverb en een Randall RG100ES op een zelfbouw/oefencabje.
    Blues Hour: These minstrels will soothe your jangled nerves.

Gezocht: Gibson Les Paul Studio Gem (blauw, donkergroen of sunburst)

Senior Member

Standaard

Cool! Hoe klinkt zo'n oude Randall nu? Et ziet er niet uit als een high-gain torrenbak, maar dat is het wel of niet? Als je zoiets nou naast een Mesa, Engl oid. zet, kom het dan nog mee, of is het geen vergelijk?

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten