best wel zwaar JP-fan inderdaad....
mijn ervaring is dat filters als (auto)wah en phasers direct na de gitaar (vóór de preamp) het meest reageren op je spel..
als je JP-fan bent, dan zul je toch ECHT een Phaser moeten hebben
W/D zoals je 't nu verkabeld hebt, is inderdaad niks te wijzigen post/pre-gain.. echter kun je met een pre-gain pad nog steeds w/d spelen (je 'dry' is dan alles wat pre-gain is, nog steeds je'geluid', alleen zonder gekke echo's of warbles e.d....)
echter, sommige multi-fx hebben een pre-gain/post-gain loop (MPX-g2, G-Sytem), waarbij je effecten voor/na de preamp kan zetten (in feite gebruiken deze systemen je preamp als een switch-bare 'overdrive-sectie')
de GT-6 kan die met bijvoorbeeld de beroemde 4CM (4-cable method) ook heel goed doen..
als de GT je beviel, kun je 'alles' uit de GT-pro halen (of gewoon 'n GT-6 in je rack douwen..)
weet even niet hoe die zich verhoudt t.o.v. de G-major qua tonesuck..
voor JP of 'gewoon degelijke progrock/cover'-zooi, on a budget, zou mijn stem gaan naar:
- kleine loopswitcher (voor max 4 pedalen)
- compressor, phaser, Tubescreamer-achtige overdrive, evt. andere drive (of auto wah/envelope filter/POG/HOG)
- je Engl e530
- Rocktron Replifex (waarbij je bijvoorbeeld instelt dat de delay/modulatie alleen naar je 'wet' kant gaat..), TC D-Two, Lexicon MPX-1, G-Force, of gewoon je G-Major..
- elke post-gain multidoos zou ik wel aan/in een mixer hangen...
ik heb de basic-budget versie gekozen door 'n Boss SE-70 op de kop te tikken, en daar 'n 250/500 stereo patch en 300/600 patch in te maken..
live kan ik de return van een extra combo gebruiken..
thuis gebruik ik echter m'n studio monitors voor 'n soort quasi W/D/W-effect... de SE-70 regel ik via 'n eenvoudige Phonic mixer, en ik moet zeggen dat ook hier 'n mixer een uitkomst is...!!
overigens, zo'n SE-70 is een fantastisch apparaat, die ik zelfs lekkerder vind klinken in zo'n klein formaat, dan de GT-6 dat was.. voor chorus, delay en tikje reverb wil ik voorlopig niks anders meer... (totdat ik ook opge-bulkt ben om met 19" zooi te slepen...)
pregain uit 'n multi-fx zou ik afraden qua customize opties, maar de Replifex is transparant genoeg voor je signaal (analoog pad) en 'alleen als phaser, compressor of whammy' (je wilt toch nog Acid Rain kunnen spelen..) vond ik het als pre-gain multidoos erg geschikt...
door dat analoog pad vond ik 't gebruik van 'n mixer ook niet direct nodig.. de Replifex klinkt gewoon erg prima...
Favorieten/bladwijzers