Nou moet ik zeggen dat Stadium Arcadium wel een waanzinnige samenvatting is van hun werk en niet zou misstaan als laatste album, maar ik heb toch wel de hoop dat ze gewoon doorgaan na de welverdiende pauze![]()
"Het is maar een spelletje" - Confucius
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
Ik hoop nog steeds op een wat ruwer album, Californication-like, maar niet persé hit gericht. Op Dani Californication stonden ook weer erg sterke nummers, maar ook wel wat nummers die echt geschreven zijn als hitjes (Snow...).
Ik weet niet hoe je het interview moet interpreteren. Je kan het echt op twee manieren interpreteren. Ik mag toch hopen dat ik weer een 'Otherside' momentje ga krijgen in de toekomst. Bij het horen van dat nummer op de radio ben ik echt gaan luisteren naar dat nummer en dat overkomt me bijna nooit, tot nooit.
Ik hoop dat ze stoppen voor een 10 tal jaar en dat frusciante eindelijk eens zijn ding gaat doen met een tour.
it's better to burn out than to fade away
Ik ben bloedserieus. Oké, Californication was een groter succes geloof ik, verkooptechnisch en By the Way was misschien inhoudelijk sterker maar die was weer minder succesvol, ik geloof dat Stadium Arcadium wat dat betreft een mooi soort van definitief 'statement' zou zijn, beetje het Physical Graffiti van Led Zeppelin. Maar ik ben gek op ze en hoop echt nog een paar albums van ze te kunnen gaan horen.
Wat grappig, dat had ik echt helemaal niet van jou verwacht!
Ik vind zelf Californication denk ik wel het vetst. Maar dat kan ook door het jeugdsentiment zijn. Heb die plaat écht grijs gedraaid. Maar achteraf gezien is het een prachtig fenomenale terugkomst van John natuurlijk. Super rauwe directe songs met weinig opschmuck. Ik vind de algehele sound van die plaat ook erg lekker (afgezien van dat -ie erg hard is en er weinig dynamiek in zit).
By the way is een beetje 'die moeilijke tweede plaat' zou je bijna zeggen. Hoewel het eigenlijk een prachtige plaat is en er genoeg juweeltjes opstaan, vind ik Californication toch echt beter. Hier is John al wel een beetje bezig met synths en achtergrondkoortjes.
Stadium vind ik zelf denk ik beter. Erg mooie liedjes en vooral in dat opzicht een sterk album. Songtechnisch is er weinig beters gemaakt de laatste jaren durf ik wel te stellen. Alleen jammer dat zoveel mensen zeuren over dat het 'niet Peppers is'. Bands veranderen gewoon en ik vind dat ze niet beter hebben kunnen veranderen. Er is alleen weinig rauws aan die plaat. In vergelijking tot Californication dan. Natuurlijk een hoop synths, gitaardubs en koortjes. Wél érg mooi gearrangeerd. Goede CD.
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
Ja, toen ze net waren begonnen en nog jong waren en aan de dope, toen waren ze tofKan ik zó moe van worden....
Op By the Way laten ze gewoon ontzettend veel zien, misschien qua stijlen en breedte nog wel een fractie meer dan op Stadium Arcadium. Dosed, Venice Queen, mijn god wat mooi. En dan het gebeuk in By the Way, effe de straatmuzikant uithangen met Cabron, het zit er gewoon allemaal in.
Nou ja, we merken het wel wat het wordt.
Wel grappig dat je dat niet van mij verwacht, wat heb ik gedaan dat ik je zo op het verkeerde been zette?![]()
Ik ben een liefhebber, geen snob.
En dan was ik nog wel van plan je voor een volgende mini-meeting uit te nodigen, domdomdomdom....![]()
Favorieten/bladwijzers