Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 134 van 241 EersteEerste ... 3484124132133134135136144184234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.331 t/m 1.340 van 2405
    Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    sure, maar het is echt 3 keer niks en misschien wel leuk om zelf te doen? Een soldeerboutje, wat soldeer en wat cloth wire, that's it. Ik zet af en toe een ander pickupje in een gitaar bij het snaren wisselen -even kijken hoe dat klinkt- en dan is het snaren verwisselen nog de grootste klus.
    Dat geld niet voor semi's, dat is een gedoe met draadjes door F-gaten.
    Lijkt me ook leuk, alleen ik ben niet zo'n ster in het gepriegel op de vierkante millimeter. De rest lukt me allemaal prima, da's geen probleem verder.

Ik wacht nog even het antwoord van Rikkers af. Dat is voor mij om de hoek en wellicht kunnen ze voor mij de bestelling dan ook doen. Maar mocht dat niks worden, dan laat ik het hier wel even weten. Ik moet zoiets altijd even één keer gezien hebben, voor ik het zelf kan doen.

Senior Member

Standaard

Nah, Barden maakt geen pickups meer, net zo'n eigenwijze peer als ome Bill.
    De frostgold kleur is de kleur die Gatton gespecificeerd heeft, Fender biedt um ook aan in blonde.
    Langzaam aan wordt de DG tele een soort van modified r.i., ik zie dat er ook al een gewone switch in zit. Het concept van een lichte body gaat ook niet altijd meer op.
    Maken ze die Danny Gatton nog dan? Dacht dat die inmiddels uit de produktie was..
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasj Vaak Bekijk bericht
    Lijkt me ook leuk, alleen ik ben niet zo'n ster in het gepriegel op de vierkante millimeter. De rest lukt me allemaal prima, da's geen probleem verder.

Ik wacht nog even het antwoord van Rikkers af. Dat is voor mij om de hoek en wellicht kunnen ze voor mij de bestelling dan ook doen. Maar mocht dat niks worden, dan laat ik het hier wel even weten. Ik moet zoiets altijd even één keer gezien hebben, voor ik het zelf kan doen.
    Misschien wel een idee om de pickups en pots op de pickguard te schroeven en dan met gitaar en al naar Rikkers toe te gaan en vragen om het aan te sluiten waar je bij staat.
    De grap van goed solderen is het voorwerk. Eerst alle draden aanleggen op de juiste lengte, de pots voorzien van een klein soldeerlaagje en dan in 1 keer de draden er aan, klaar.
    Nog even dubbel soldeer erop of losmaken en weer vastmaken, dat wordt altijd een slagveld.

Standaard

Aanvullend...
    Wel handig als je een niet al te grove soldeerbout hebt. En eentje dit goed heet wordt. Vooraf de kale draad ook even vertinnen.

Als volgt:
    - Afgestripte draad - losse aders even bij elkaar draaien
    - Op eindpunt van de draad je soldeerbout er tegenaan.
    - Bij de isolatie (dus zo ver mogelijk bij de soldeerbout) je soldeertin tegen de draad houden... Als de boel goed heet is (gaat heel snel) stroomt zo het tin door de hele kale draad.
    - Dan soldeert het allemaal helemaal perfect

Koud kunstje...;-)
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Grappig! I'm sorry, ik was altijd in de veronderstelling dat die Danny Gatton sig Bardens had.
    Die koperkleurige sig van DG heeft toch wel de Bardens?
    Ik was ook in die veronderstelling tot ik het verhaal op de Fender-site las. Ik ben eens gaan zoeken op internet en diverse fora en vond daar wat verhalen hierover. Geen enkel model wordt nog aangeboden met echte Bardens, dat heeft weer te maken met het conract tussen Lawrence en Fender. Het enige dat eraan te doen is de pups te verwisselen...

Maargoed, het blijft een droomgitaar voor mij hoewel ik nooit het gegast op een signature maar deze...

Standaard

Nah, Barden maakt geen pickups meer, net zo'n eigenwijze peer als ome Bill.
    De frostgold kleur is de kleur die Gatton gespecificeerd heeft, Fender biedt um ook aan in blonde.
    Langzaam aan wordt de DG tele een soort van modified r.i., ik zie dat er ook al een gewone switch in zit. Het concept van een lichte body gaat ook niet altijd meer op.
    Oh, Barden maakt wel degelijk weer pick-ups. Check de site, hij is langzaamaan weer een beetjeop aan het krabbelen. Heeft niets met eigenwijsheid te maken maar meer met mismanagement/verkeerde "adviseurs" en dergelijke te maken.
    Ikzelf heb een maand of 3 geleden nog een paar nieuwe DG-pups aangeschaft.

Dit valt te lezen op de site van Joe Barden:
    Thank you all for your continued support and the many kind words during the time my pickups were commercially unavailable.

I am happy to let you all know I am back with a new company, Joe Barden Engineering,™ which will bring the best of what the former Joe Barden Pickups Inc. had to offer.

The structure of our new company will allow me to focus on Research and Development of new and exciting products. Read more about our new company.

Most importantly, the T-Style, S-Style, HB and HBTwo/Tone™ models that you have known over the years are here, unchanged, and available once again. These innovative, first-of-their-kind, pickups will continue to be made the same way you play...by hand...with the same commitment to quality and consistency that has made them legendary since I started making them in 1982.
    De switch die je op de gitaar zit is inderdaad "gewoon", echter als je deze gitaar aanschaft zit er wel degelijk de DG-style switch op. Waarom deze foto zo op de Fender-site staat is me ook een raadsel...
    Laatst gewijzigd door livepulse; 17 januari 2009 om 18:59

Standaard

'Nuff shown. Jacksons zijn sowieso al mooie gitaren en zeker een RR.

Senior Member

Standaard

Niet mijn ding, maar wel een mooie gitaar. Zeker met die zilvere kleur.
    Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos
    Ibanez ARX500 door een Marshall MG100
    Een gitaar is als een vrouw. Hoe natuurlijker, hoe mooier!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shiroi Bekijk bericht

'Nuff shown. Jacksons zijn sowieso al mooie gitaren en zeker een RR.
    daar speelt matt of hoe die ook noemt van bullet for my valentine op
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

Senior Member

Standaard

Ik weet niet wat het is, maar die RR lijkt een beetje kaal, er zit weinig aan. Wat zou het wezen?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten