Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 133 van 241 EersteEerste ... 3383123131132133134135143183233 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.321 t/m 1.330 van 2405
    Senior Member

Standaard

Daar zitten ook Bardens in hoor! Danny Gatton is juist dé Joe Barden pu man!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Standaard

Er zitten geen Bardens in, dat zijn Bill Lawrence pups. Check it out:

The Danny Gatton Signature Telecaster guitar is based on Gatton’s heavily customized ’50s Telecaster. The cubic zirconium side markers will reflect light on any darkened stage; other features include a swamp ash body, specially shaped maple neck with 22 frets, a pair of Bill Lawrence-designed pickups and a special Telecaster bridge and saddles.
    Heeft er weer mee te maken dat Joe Barden financiele problemen had, zijn verplichtingen niet kon nakomen met Fender blablabla... Natuurlijk weet ik dat DG Barden elementen gebrukte (duh!), ik heb ze nu in mijn 52 RI en het zijn superpups, vandaar dat ik die BL's eruit zou halen en er JB's in zou zetten.

Nu ben je op de hoogte...
    Laatst gewijzigd door livepulse; 17 januari 2009 om 01:14

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De WR humbuckers zijn voor 50 euro te krijgen bij Ebay verkopers, ik kom ze wel eens tegen.
    De electronica aansluiten is simpel, een schema vind je op de site van o.a. Duncan en dan gewoon die paar draadjes aan de pots solderen.
    Problemen van zelf assembleren krijg je vaak wanneer bodies en halzen van verschillend sources komen of als je geen vintage tuners en bruggen gebruikt voor gaten die daar wel voor gefreesd zijn. Voor de rest is het niet veel lastiger dan een gemiddelde Billy Ikea.
    Wanna help? Het in elkaar zetten lukt me wel, dat is geen probleem, maar ik ben bang voor het soldeerwerk, dat het bak-en-braad wordt. Ik heb namelijk al eens dergelijk werk afgeleverd in m'n SG...

Standaard

Even terzijde, maar nieuwe WR humbuckers klinken totaal niet zoals de oude WR..... CuNiFe magneten worden gewoon nooit meer gebruikt!

Nieuwe WR klinken als humbuckers, niet die speciale klank die het origineel had
    Tijd zat....... toch??

Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

Banned

Standaard

Dat was bekend inmiddels. Is wel jammer natuurlijk, maar als ze verder goed klinken, dan toch maar de reissues. Het gaat me verder puur om het cosmetische.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door livepulse Bekijk bericht
    Er zitten geen Bardens in, dat zijn Bill Lawrence pups. Check it out:

Heeft er weer mee te maken dat Joe Barden financiele problemen had, zijn verplichtingen niet kon nakomen met Fender blablabla... Natuurlijk weet ik dat DG Barden elementen gebrukte (duh!), ik heb ze nu in mijn 52 RI en het zijn superpups, vandaar dat ik die BL's eruit zou halen en er JB's in zou zetten.

Nu ben je op de hoogte...
    Grappig! I'm sorry, ik was altijd in de veronderstelling dat die Danny Gatton sig Bardens had.
    Die koperkleurige sig van DG heeft toch wel de Bardens?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Standaard

Wat een fantastische gitaar! Drool all over the place.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasj Vaak Bekijk bericht
    Wanna help? Het in elkaar zetten lukt me wel, dat is geen probleem, maar ik ben bang voor het soldeerwerk, dat het bak-en-braad wordt. Ik heb namelijk al eens dergelijk werk afgeleverd in m'n SG...
    sure, maar het is echt 3 keer niks en misschien wel leuk om zelf te doen? Een soldeerboutje, wat soldeer en wat cloth wire, that's it. Ik zet af en toe een ander pickupje in een gitaar bij het snaren wisselen -even kijken hoe dat klinkt- en dan is het snaren verwisselen nog de grootste klus.
    Dat geld niet voor semi's, dat is een gedoe met draadjes door F-gaten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Grappig! I'm sorry, ik was altijd in de veronderstelling dat die Danny Gatton sig Bardens had.
    Die koperkleurige sig van DG heeft toch wel de Bardens?
    Nah, Barden maakt geen pickups meer, net zo'n eigenwijze peer als ome Bill.
    De frostgold kleur is de kleur die Gatton gespecificeerd heeft, Fender biedt um ook aan in blonde.
    Langzaam aan wordt de DG tele een soort van modified r.i., ik zie dat er ook al een gewone switch in zit. Het concept van een lichte body gaat ook niet altijd meer op.

Standaard

deze4 zijn echt dromen van mij!

Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten