Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 248 van 622 EersteEerste ... 148198238246247248249250258298348 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.471 t/m 2.480 van 6220

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Aangezien jij de custom goed kunt gebruiken in zin std config zal elke aanpassing voor jou een downgrade zijn, so be it. Het is voor de wat meer hakkende gitarist die de custom wel waardeert om z'n uitstraling en "warmte". Die kan de blackout juist heel goed gebruiken om dat karakter naar voren te brengen zonder in te hoeven boeten aan definitie, strakheid enz enz.

Het klinkt misschien een beetje raar maar ik heb ervoor gekozen om ze in mn uitgeholde gibson te planten en dat geeft zo'n ontzettend gaaf geluid maar toch mis ik een bepaalde "rauwheid" die heel moeilijk is te omschrijven. Ik heb dit in een door mijzelf geopende topic proberen te omschrijvenklik.

Anyway pannekoek heeft z'n custom niet verprutst. Hij heeft hem "toepasbaar" gemaakt.
    bedankt! je haalt de woorden uit mijn mond
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

Senior Member

Standaard

Pfff laat die jongen lekker met z'n blackouts. Als hij lekker wil metallen laat hem toch!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Pfff laat die jongen lekker met z'n blackouts. Als hij lekker wil metallen laat hem toch!

Bespeur ik een denigrerende toon in deze opmerking?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelSS Bekijk bericht
    In ieder geval bedankt voor je bijdrage. Iets waar ik in ieder geval iets aan heb.

De Black-outs ken ik niet. Ik ken wel heel veel andere elementen van SD en heb daar mijn mening over. Ik weet niet of ik de black-outs in mijn mening kan betrekken omdat ik ze simpelweg niet ken. Wellicht ben ik iets te snel met mijn oordeel geweest?

Toch blijf ik bij mijn standpunt dat een custom, met zijn originele elementen het beste zal klinken, omdat ik gecharmeerd ben van het custom geluid. Zoals velen hier.

Waar staat 81/85 in mijn tekst dan??
    een custom is inderdaad maar een gitaar. ik vind dat een custom niet perse het best klinkt met de standaard pickups. sterker nog, ik heb maar 1 custom die de originele elementen nog heeft, en dat is een toevalstreffer. die pups ZIJN bij toeval goed. ik heb dit model wel vaker gehoord, en toen vielen ze me dik tegen, maar, het kan altijd beter qua pups. Ik heb ook een set tony iommi pickups, en ik vind dat de blackouts bv veel strakker zijn, veel gebalanceerdere EQ (niet zo belachelijk veel mid en laag...) en veel dynamischer zijn dan menig passieve pup die ik gehoord heb!! alleen goed voor metal?! gelul! in een custom kan je er makkelijk lekkere blues of rock uithalen. country met de juiste techniek ook. tuurlijk, een LP is altijd lastiger voor country of funk dan een tele of strat, maar de blackouts trekken het makkelijk, zo veelzijdig zijn ze gewoon.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Bespeur ik een denigrerende toon in deze opmerking?
    Ben ik eens een keer sympathiek, is het weer niet goed!
    Ik vind het gewoon stom dat iedereen zit te zeuren dat het zonde is om er andere pickups erin te stoppen enzo.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    een custom is inderdaad maar een gitaar. ik vind dat een custom niet perse het best klinkt met de standaard pickups. sterker nog, ik heb maar 1 custom die de originele elementen nog heeft, en dat is een toevalstreffer. die pups ZIJN bij toeval goed. .

Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat zon gitaar zulke slecht gewaardeerde standaard elementen heeft. Heb hier al vaker vraagtekens bijgezet en toen werd ik hier bijna gelinched, Maar ik blijf de verhalen maar horen.
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat zon gitaar zulke slecht gewaardeerde standaard elementen heeft. Heb hier al vaker vraagtekens bijgezet en toen werd ik hier bijna gelinched, Maar ik blijf de verhalen maar horen.
    nja ze zijn niet SLECHT slecht.

HA HA HA!

ze squeecken, ze zijn niet stil, ze zijn krasserig. ze hebben geen diepgang, klinken niet 'woody', zijn niet dynamisch, compleet dichtgesmeerde of juist veel te vlakke EQ! geef jij maar een setje dimarzio pafs, dimarzio air nortons, bluesbuckers, of gewoon nog wat duurder, bareknuckle oid.

Seymour heeft 't bij mij afgedaan. Ik moet alle seymour duncan pups altijd zelf nog eens waxpotten, omdat ik GEK word van de gil die ze hebben. zelfs de JB! die pup is gewoon niet stil te krijgen. de mensen op de meeting kunnen zich dat denk ik nog wel herinneren. ik heb nooit issues met dimarzio, wel met seymour duncan. de prails, idem dito. klinken TE GEK, maar die feedback....rio grande idem dito (maar dat komt wellicht omdat ik teveel gain gebruik voor deze pups). feit is wel dat mijn eigen gewaxpotte pickups niet squeelen.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Ben ik eens een keer sympathiek, is het weer niet goed!
    Ik vind het gewoon stom dat iedereen zit te zeuren dat het zonde is om er andere pickups erin te stoppen enzo.
    Ghehehe

Dan had ik het dus mis

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Tsja, kwestie van smaak hoor. Der zijn zat gitaristen die zo'n Custom standaard houden, alleen zitten die niet op een forum .
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    nja ze zijn niet SLECHT slecht.

ze squeecken, ze zijn niet stil, ze zijn krasserig. ze hebben geen diepgang, klinken niet 'woody', zijn niet dynamisch, compleet dichtgesmeerde of juist veel te vlakke EQ! .

vind ik ook, maar ik vind dat eigenlijk niet kunnen in deze prijsklasse. Ik bedoel ik speel op gitaren (made in China!) die niet duurder zijn dan 400-500, sommige zelfs nog een stuk goedkoper en zelfs deze gitaren hebben prima elementen...
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten