Die hondo kunnen goede gitaren zijn. Zitten in deze serie bijna altijd dimarzio's in.
Zo ver had ik nog niet gekeken moet ik eerlijk toegeven. dan zijn het inderdaad van die enkelspoels elementen in een groot kapje. Dan moet je er maar met een boogje omheen lopen.
Hoewel ik ooit eens een hondo heb gehad met die nephb's en die klonk heel p90 achtig zal ik maar zeggen niet eens heel erg onaardig. Maar meestal is de kwaliteit van de gitaar ansigh bij die versies met die nephb's een stuk minder dan die met de dimarzio's.
Of is dat exemplarisch wietse?
zijn dezelfde gitaren alleen met andere elementen, en die neppers kunnen verdomd mooi klinken, vaak zelfs zo goed dat als je niet zegt dat het neppers zijn ze er nooit achter komen.
sterke punt van die hondo's vind ik de hals, als je een les paul model zoekt maar de hals doorgaans te dik vindt dan moet je een oude budget koreaan of japanner met bolt on hals nemen.
en om nog effe op die advertentie terug te komen,175 euro is tegenwoordig heel normaal voor een oude hondo, dankzij de lawsuit hype.
er stond er laatst 1 op voor dik 300 en dat is echt veel te veel.
heb hier thuis nog een oude DIA liggen ook made in japan erg mooi door de triple binding ronde nvoor e nachterzijde body, hals en kop en ook van die nep HB's maar heeft een lekker aangename warme klank. Een vriend van mij heeft hem eens een tijd geleend voor wat opnames etc. Moest erg lachen toen hij vertelde dat ze heb geleend hadden om eens wat humbucker klanken op de plaat te krijgen. (hij speelde toen enkel op enkelspoelers)
Hoogachtend,
Bambufan
Oorspronkelijk geplaatst door jannest
Schopje
Leuk setje voor de beginnende (blues)rocker: Marshall 5210 combo amp, Westone Thunder I (Matsumoku) gitaar: http://link.marktplaats.nl/220676420
Zo'n gitaar heb ik laatst in handen gehad. Ik zou de messing topkam vervangen door grafiet en de electronische opzet veranderen: 2X vol. + master toon i.p.v. master vol. + 2 X toon. Verder prima degelijke 2 humbucker gitaar.
Favorieten/bladwijzers