Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 111 van 252 EersteEerste ... 1161101109110111112113121161211 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.101 t/m 1.110 van 2514

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    inderdaad beetje weird; je kan dus nooit in 1 keer naar 2 vanaf 3?
    of trap je dan 2 x, dus 3aan (klik) 1aan (klik) 2 aan?
    precies; maar dat is een tekortkoming van de preamp, en de manier waarop deze (analoog) schakelt... Als iemand hier een oplossing voor heeft, hoor ik het graag...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    expressiepedaal zal Paul L toch wel behulpzaam voor zijn?
    zelf vind/vond ik de Boss FV-300L en FV-100 (Luke?) erg fijn werken en reageren... als de EV 't naar behoren doet, dan is de FV-serie misschien 'n idee..
    FV-500 heeft dedicated expression-uitgang, dus ook geen ge*** met Y-kabels e.d. hoewel dat ook wel meevalt..

is er voor het Gaspedaal nog geen expressie of Gaspendaal (zoals zelfs mensen buiten Limburg die dingen noemen..) ?

speaking of which, je Skrydstrup werkt volgens mij uit de kunst, heb je'm kunnen vergelijken met de Gaspedal?
    De 300 is inderdaaf een goede tip. Ik zal eens kijken of die past.
    De Skrysdtrup heb ik al langer, als ik het nog eens moest doen, had ik waarschijnlijk de GP... ;-)
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Senior Member

Standaard

Nitefly, Morris bedankt voor de heldere uitleg.

Met mij cheapo Behringer FCB kan ik overigens wel direct van 2 naar 3 binnen een patch, omdat deze 2 CC is kan sturen..maar goed, voor de rest vind ik het maar een k*tding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Nitefly, Morris bedankt voor de heldere uitleg.

Met mij cheapo Behringer FCB kan ik overigens wel direct van 2 naar 3 binnen een patch, omdat deze 2 CC is kan sturen..maar goed, voor de rest vind ik het maar een k*tding
    Doe je dit met een CC binnen een preset?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Skrydstrup voor 'n Behringer ruilen!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Rack
    EDIT: Nitefly: klopt inderdaad precies!
    tja, heb toch nog steeds 't gevoel dat ik iets moet compenseren voor die Parker van je, die ik indertijd aan me voorbij heb laten gaan..

veer zeen us
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Ja.

Tenminste, met 2 CC's. De FCB kan 5 PC's en 2CC's tegelijk sturen (per "knop") (al dan niet op verschillende kanalen, maar da's voor mij niet relevant)

Ik heb maar 3 presets die ik gebruikt op mijn G-Major, deze heb ik in bank 1 2 en 3 van de FCB op 'knop 0'.

De overige 9 gebruik ik voor tap-tempo, soloboost, effect blocks aan of uit én schakelen van de CAE

Omdat ik 2 CC's kan sturen, stuur ik dit voor kanaalwisselingen:
    1: ch 2 uit, ch 3 uit
    2: ch 2 aan, ch 3 uit
    3: ch 2 uit, ch 3 aan

Ik kan aan de CC's die ik uitstuur een waarde toewijzen, Bij waarde 0 -> uit, bij waarde 127 -> aan*. Daarom kan ik dus ineens van ch 2 naar ch 3 met bovenstaande instellingen.

*volgens mij is het zelfs waarde <64 -> uit, bij waarde 65> aan

Master of Disaster

Standaard

precies; maar dat is een tekortkoming van de preamp, en de manier waarop deze (analoog) schakelt... Als iemand hier een oplossing voor heeft, hoor ik het graag...
    Dat kan inderdaad met CCs enkel als per preset 2 CCs kan uitsturen. De FX1 van AE kan dit wel maar ik denk dat je dan een extra CC moet gebruiken omdat er 4 verschillende combinaties zijn.

Channel 1 is standaard
    Channel 2 is 1 switch tov Ch1
    Channel 3 is 1 switch tov Ch1
    Channel 3 is 2 switchen tov Ch2

Je hebt dus een IA nodig die schakelt van 1 nr 2, eentje voor 1 nr 3 en eentje voor 2 nr 3.

Vandaar dat ik de CAE dus gewoon via PCs schakel en dus gewoon wat extra presets maak. Ik schakel binnen 1 preset dus nooit nr een ander ch op de CAE. Als ik toch wat meer wil dan Ch2 dan zet ik er een booster/od bij en wat minder dan draai ik mijn volume knop wat dicht.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Senior Member

Standaard

Wat een droog gelul hier, maak daar maar gewoon een topic voor. Hier moeten foto's gepost worden.

Mijne staat op de vorige pagina.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Dat kan inderdaad met CCs enkel als per preset 2 CCs kan uitsturen. De FX1 van AE kan dit wel maar ik denk dat je dan een extra CC moet gebruiken omdat er 4 verschillende combinaties zijn.

Channel 1 is standaard
    Channel 2 is 1 switch tov Ch1
    Channel 3 is 1 switch tov Ch1
    Channel 3 is 2 switchen tov Ch2

Je hebt dus een IA nodig die schakelt van 1 nr 2, eentje voor 1 nr 3 en eentje voor 2 nr 3.

Vandaar dat ik de CAE dus gewoon via PCs schakel en dus gewoon wat extra presets maak. Ik schakel binnen 1 preset dus nooit nr een ander ch op de CAE. Als ik toch wat meer wil dan Ch2 dan zet ik er een booster/od bij en wat minder dan draai ik mijn volume knop wat dicht.
    Ja uiteraard, maar dan hebben we het toch over 2 verschillende dingen denk ik. Via presets kan ik uiteraard zoveel CC's uitzenden als ik wil, ik bedoel eigenlijk binnen een bestaande preset middels één IA switch van channel 2 naar 3. Dat betekent dat die IA switch op dat moment 2 CC's tegelijk moet uitzenden. Dat kan de Behringer toch ook niet lijkt me?

Maar dat is inderdaad wat voor een nieuw topic dunkt me.

morris

Senior Member

Standaard

Morris, jij kunt toch delen van een topic afsplitsen naar een nieuw topic?

de Behringer heeft geen IA's an sich, maar kan per knop 5PC's en 2 CC's sturen...maar je kunt het wel instellen zodat je presets wisselt met een paar knoppen, en andere als IA's gebruikt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roro92 Bekijk bericht

Mjum, echt heel tof .
    Gaaf man, knort zeker lekker ook?

Trouwens, ik zat een hele tijd te kijken wat die twee rare antennes die eruit steken waren.. (die lampen dus:S)

nog plannen voor uitbreiding?

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten