als je een 15" speaker pakt en je zet er een BB voor, zal de afstand ook groter zijn, toch?
groeten Pasqual.
Dan is de diameter van de blocker ook groter en zijn de verhoudingen hetzelfde.
Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch
Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch
we komen er snel genoeg achter. zogauw ze binnen zijn, ga ik knutselen.
alleen heb ik geen vergelijkingsmateriaal. ik kan alleen zeggen of het werkt t.o.v. zoals het nu is, zonder BB's. ik heb ondertussen wel een mail naar de gier gestuurd voor advies, maar nog geen antwoord ( weekend ).
groeten Pasqual.
ik heb aan Sander de Gier de vraag gesteld of het veel uitmaakt qua werking van de BB's of ik ze op de baffle monteer. hier zijn antwoord:
> Hoi Pasqual
>
> Dat maakt niet uit hoor, er zijn er meer die het zo doen. Eigenlijk zit
> hij zo nog beter, omdat je speaker dan niet kan wiebelen op de
> beamblocker. Succes ermee,
>
> Sander de Gier
mocht hij toch ongelijk hebben, monteer ik ze zo als weber het voorschrijft.
ik ga het in ieder geval proberen. volgende week meer hierover.
groeten Pasqual.
de BB's zijn binnen en ik heb ze gemonteerd. alleen niet in mijn amp maar in mijn 212 cab. en inderdaad: een goeie spreiding van het geluid. geen bijgeluiden gelukkig. ik heb in mijn cab frontloaded speakers en heb voor de zekerheid een laagje stug rubber tussen de BB's en de bovenste speakerrand gedaan zodat de bb's de metalen rand niet kunnen raken of op een andere manier voor vervelende resonanties kunnen zorgen. ik ben er in ieder geval tevreden over.
groeten Pasqual.
Ik heb de mijne ook net binnen, ben van plan mijn speakers frontloaded te monteren, had er eigenlijk nog niet eens aan gedacht dat het qua afstand uitmaakt. Even over nadenken... wel een goed idee om er rubber tussen te doen, was zelf eigenlijk van plan om het op de oude beproefde manier op te lossen (bot geweld bij het vastschroeven dus).
Voor degenen die nog niet besteld hebben en wel rearloaded speakers willen gebruiken: er is ook een versie met grotere dome voor dezelfde speakerdiameter.
Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.
Favorieten/bladwijzers